افزایش سطح روابط ایران و ازبکستان با امضای ۱۸ تفاهمنامه همکاری

رئیس‌جمهور گفت: ۱۸ توافقنامه و تفاهمنامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان به امضا رسیده که تسریع در اجرایی شدن آنها سطح روابط دو کشور را به‌شدت افزایش خواهد داد.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی امروز -شنبه شانزدهم اردیبهشت‌ماه- در دیدار با نورالدین جان اسماعیل‌اف، اظهار کرد: تبادل تجربیات میان مجالس ایران و ازبکستان گامی مؤثر و مثبت در راستای توسعه روابط میان دو کشور خواهد بود.

وی اشتراکات تمدنی و فرهنگی میان ایران و ازبکستان را زمینه مناسبی برای گسترش و ارتقای همکاری‌های تجاری و اقتصادی دانست و افزود: اگر چه رشد روابط سیاسی و اقتصادی ایران و ازبکستان در سال گذشته وضعیت را نسبت به قبل متفاوت کرده است، اما ظرفیت‌های موجود در دو کشور ایجاب می‌کند تا برای ارتقای روابط اقتصادی و تجاری دو طرف تلاش مضاعف داشته باشیم.

رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: ۱۸ توافقنامه و تفاهمنامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان به امضا رسیده است که تسریع در اجرایی شدن آنها سطح روابط دو کشور را به‌شدت افزایش خواهد داد.

نورالدین جان اسماعیل‌اف، رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان نیز در این دیدار با تمجید از سیاست خارجی آیت‌الله رئیسی در اولویت‌دهی به توسعه روابط با همسایگان، گفت: در ازبکستان نیز منطبق با این سیاست اصولی، در جریان اصلاح قانون اساسی، توسعه روابط با همسایگان در اولویت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پارلمان‌های دو کشور باید در توسعه همکاری‌های دولت‌ها نقش مؤثری ایفا کنند، تصریح کرد: اطمینان می‌دهم پارلمان ازبکستان تمام امکانات و ظرفیت‌های خود را در راستای اجرایی شدن توافقات میان دو کشور به کار گیرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 659483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.