۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
توسعه شبکه سنجش کیفیت هوا در کاردیف

مدیران کاردیف در ولز به‌زودی ابزارهای دیجیتالی بیشتری را در مناطق مختلف شهر نصب خواهند کرد تا از طریق آن‌ها بر کیفیت هوای مناطق نظارت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارش‌ها حاکی از آن است که این روزها ساکنان کاردیف در ولز کیفیت آب و هوایی نامطلوبی را تجربه می‌کنند و همین امر، نگرانی آن‌ها را از وضعیت سلامت خود افزایش داده است. البته مدیران شهر پیش از این اقدامات ویژه‌ای برای کاهش سطح آلودگی هوا در سراسر شهر اعمال کرده بودند که پیامدهای مثبتی را به دنبال داشته و آن‌ها را به تکرار رویکردهای اثربخش خود سوق داده است. یکی از مهم‌ترین این اقدامات، نصب ابزارهای دیجیتالی در نقاط مختلف شهر بوده که به برنامه‌ریزان شهر در جمع‌آوری داده‌های مربوط به میزان وجود ذرات معلق و اعمال اقدامات مناسب برای کاهش آلودگی هوا کمک زیادی کرده است.

توسعه شبکه سنجش کیفیت هوا در کاردیف

ایستگاه‌های دیجیتالی جدید کاردیف در چهار منطقه و نزدیک به مکان‌های عمومی بسیار مهم نظیر مدارس نصب خواهد شد و از طریق آن‌ها امکان دسترسی به داده‌های زمان واقعی در مورد کیفیت آب و هوا فراهم خواهد آمد که این امر به سهم خود مدیران را قادر به اعمال اقدامات زودهنگام برای بهبود هرچه بیشتر شرایط خواهد کرد. این ایستگاه‌ها که در اقدام جدید به تعداد ۴۷ مورد در سراسر شهر توزیع شده است، همراه با ایستگاه‌های قدیمی به تشخیص سطح دی‌اکسید نیتروژن موجود در هوا کمک خواهد کرد و از این طریق مدیران را به یافتن بهترین استراتژی‌ها برای کاهش آلودگی هوا سوق خواهد داد.

شبکه‌های نظارت بر کیفیت هوا

برنامه‌ریزان کاردیف پس از انجام بررسی‌های مختلف و ارزیابی سطح آلودگی هوا در مناطق شهر، تصمیم گرفتند ابتدا ایستگاه‌های نظارت بر کیفیت هوا را در نزدیکی مدارس و مراکز درمانی نصب کنند تا اثرات گازهای آلاینده را بر بیماران و دانش‌آموزان به حداقل برسانند و سپس به توزیع آن‌ها در سراسر شهر بپردازند. این ایستگاه‌ها، داده‌های زمان واقعی را در ۲۴ ساعت روز به مرکز پردازش داده‌ها ارسال می‌کند که به دنبال آن، مسئولان مرکز پس از تجزیه و تحلیل آن‌ها و گزارش وضعیت کیفیت هوا در مناطق مختلف، مدیران را از ضرورت اعمال اقدامات مناسب و به‌موقع آگاه می‌کنند.

توسعه شبکه سنجش کیفیت هوا در کاردیف

کد خبر 659365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.