اصفهان؛ کانون تعاملات ملی و بین‌المللی/ دیپلماسی عمومی در نصف جهان رونق می‌گیرد

شهردار اصفهان با بیان اینکه در روزهای آینده شاهد رونق گردشگری در شهر خواهیم بود، گفت: آرزوی تورهای گردشگری، صنایع و کسبه مبنی بر رونق گردشگری، روزهای آینده محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه شانزدهم اردیبهشت‌ماه_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» اظهار کرد: شور و نشاط شهری را طی یک ماه گذشته با جشن‌هایی به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان شاهد هستیم.

وی با اشاره به اتفاقات مهم رخ داده در اصفهان که نشان از جذابیت شهر دارد، افزود: اصفهان طی یک ماه گذشته کانون تعاملات ملی و بین‌المللی بوده است که یکی از این موارد، برگزاری نشست رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شوراهای اسلامی ۳۰ شهر کشور بود که با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

شهردار اصفهان با اشاره به نشست مدیران عامل آتش‌نشانی کشور در اصفهان که در آن از پدیده جدید حوزه ایمنی پرده‌برداری شد، تصریح کرد: در حاشیه برگزاری این نشست، نخستین مرکز علت‌یابی حریق غرب آسیا در اصفهان افتتاح شد.

وی با بیان اینکه نخستین همایش ملی حمل‌ونقل دانش‌بنیان کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، گفت: بیش از ۳۰ شرکت دانش‌بنیان از دانشگاه‌های معتبر کشور در این همایش حضور داشتند، نشست تخصصی حل مسئله در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک، عرضه محصولات همچون اتوبوس برقی و سامانه مدیریت ترافیک از اتفاقات مهم و جذاب این رویداد بود.

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه در آینده شاهد رونق گردشگری در اصفهان خواهیم بود، خاطرنشان کرد: در دل قرارداد ۲۵ ساله که میان ایران و چین منعقد شده است، تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه گردشگری پیش‌بینی شده است، در این راستا چند روز پیش دیداری در اصفهان با وزیر مختار سفارت چین در ایران داشتیم، لذا با آماده‌سازی شهر برای پذیرایی از گردشگران طی هفته‌های آتی شاهد حضور انبوه گردشگران چینی در اصفهان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه طبق صحبت‌های وزیر مختار سفارت چین، گردشگران چینی علاقه‌مند به سفر ایران و اصفهان و خرید صنایع دستی هستند، ادامه داد: در دیدار با وزیر مختار سفارت چین در مورد خدماتی که باید به گردشگران چینی ارائه بدهیم، آشنایی با ادبیات و فرهنگ آنها و زیرساخت‌هایی که باید آماده کنیم، گفت و گو شد.

شهردار اصفهان یادآور شد: بستر حضور گردشگران چینی در اصفهان فراهم شده است، در این راستا اکنون گردشگران چینی را در شهر می‌بینیم، اما هفته‌های آینده تعداد آنها بیشتر می‌شود، البته دغدغه ما اسکان آنها، کمبود هتل و محل اقامت گردشگران است.

وی افزود: آرزوی تورهای گردشگری، صنایع و کسبه که رونق ناشی از گردشگری بود، روزهای آینده محقق خواهد شد.

کد خبر 659335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.