مذاکره با شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای هوشمندسازی ترافیک شهر

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری اراک گفت: شهرداری درصدد است تا از خدمات نرم‌افزاری شرکت‌های دانش‌بنیان شرکت کننده در نمایشگاه حمل‌ونقل اصفهان در راستای هوشمندسازی ترافیک شهر استفاده کند.

حجت‌الله مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری اصفهان با مشارکت دانشگاه صنعتی نخستین نمایشگاه فناورانه حمل‌ونقل را برگزار کرد و ۳۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور از تمام کشور، محصولات خود در حوزه حمل‌ونقل به نمایش گذاشتند.

وی افزود: شهرداری اراک با حضور در این نمایشگاه با چندین شرکت که در زمینه هوشمندسازی حمل‌ونقل تجربه‌های خوبی ارائه کرده بودند، وارد مذاکره شد؛ درصدد هستیم از خدمات نرم‌افزاری این شرکت‌ها در حوزه ترافیکی شهر اراک استفاده کنیم.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری اراک تصریح کرد: در حال تعریف و پیش‌بینی رینگ الیزت در بافت مرکزی شهر به منظور کنترل معاینه فنی برای این خودروها هستیم که در این مورد و به منظور هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی و ثبت تخلف در مسیرهای بی آر تی و خط ویژه به نرم‌افزارهای ویژه‌ای نیاز داریم.

مرادی تصریح کرد: درصدد هستیم رینگی را برای خودروهای سنگین تعریف کنیم تا در صورت ورود به شهر ملزم به پرداخت هزینه‌هایی شوند، ساماندهی پارک‌های حاشیه‌ای از دیگر مواردی است که دنبال می‌کنیم تا چنانچه شهروندان خودروهای خود را در حاشیه خیابان‌های شهر پارک کنند توسط نرم‌افزار هزینه آن برایشان محاسبه شود و این هزینه از کیف پول شهروندی آنها که در آینده تعریف خواهد شد، کسر شود.

وی گفت: کنترل هوشمند پارکینگ‌های عمومی سطح شهر از دیگر مواردی است که به منظور هوشمندسازی ترافیک شهر به آن توجه شده است تا ورود و خروج و ساعت توقف خودروها در سیستم‌های نرم‌افزاری ثبت و از صدور قبض دست‌نویس جلوگیری شود.

کد خبر 659273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.