مجوز ۲۶ رشته دکتری در مراکز بین المللی دانشگاه پیام نور صادر شد

رییس دانشگاه پیام نور از صدور مجوز ۲۶ رشته دکتری در مراکز بین‌المللی این دانشگاه خبر داد و گفت: دانشگاه درصدد است که در حوزه دیپلماسی علمی بیشتر فعالت کند.

به گزارش ایمنا، ابراهیم تقی‌زاده در نشست با همکاران علمی، اداری و همچنین تشکل‌ها و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه نور خراسان رضوی، اظهار کرد: دانشگاه درصدد است که در حوزه دیپلماسی علمی بیشتر فعالیت کند و جذب دانشجوی غیر ایرانی در برخی از استان‌ها را در برنامه‌های اصلی خود قرار داده و در راستای همین سیاست، مجوز ۲۶ رشته دکتری در مرکز بین‌الملل افغانستان صادر شده است.

وی به فعالیت مرکز بین‌الملل کیش و قشم دانشگاه اشاره کرد و افزود: ۹۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در مرکز بین‌الملل کیش و قشم فعال شده که در ثبت نام متقاضیان نیز صورت گرفته است.‌

تقی‌زاده همچنین به رشد ۱۰ درصدی جذب دانشجو در سال قبل تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به اخذ مجوزهای صادره شده به صورت منطقه‌ای بیش از ۲۰۰ رشته محل و همچنین ۳۵ رشته و گرایش مختلف در مقطع ارشد و دکتری در حال انجام می‌باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور در بخش دیگر سخنان خود گفت: با توجه به سیاست چابک سازی و همچنین استقلال دانشگاه، باید منابع و درآمد خود را پایدار و سطح اتکای خود به بودجه عمومی را کمتر کنیم.

وی در رابطه با نقش مؤثر همکاران علمی و اداری در دانشگاه گفت: همه مجموعه مدیران دانشگاه، همکاران علمی و اداری به وحدت نظر رسیده‌اند که تلاش لازم جهت تقویت بودجه دانشگاه صورت گیرد و توسعه زیرساخت‌های فناوری و تبدیل به دانشگاه بزرگ الکترونیکی و دانشگاه باز در دستور کار همه قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

کد خبر 659261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.