استقلال ۱ - صنعت نفت آبادان ۱ / تعارف ساپینتو به مدعیان؛ خداحافظ قهرمانی؟

تیم‌های نفت استقلال و صنعت نفت آبادان در دیداری سرنوشت ساز به مصاف یکدیگر رفتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های فوتبال استقلال تهران و صنعت‌نفت آبادان امروز _جمعه پانزدهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲_ در چارچوب هفته بیست‌وهشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در فصل بیست‌ودوم، از ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی تهران برابر هم صف‌آرایی کردند و این بازی در پایان با نتیجه مساوی یک بر یک خاتمه یافت.

هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال

دیدار تیم‌های نفت مسجد سلیمان و سپاهان

ورزشگاه: آزادی

تماشاگر:

گل‌ها: پیمان بابایی دقیقه ۴۵ برای استقلال، مهدی ممی زاده دقیقه ۶۲ برای صنعت نفت آبادان

اخطار: کارت زرد در دقیقه ۲۰ برای رحیم آلبوغبیش و فردین یوسفی در دقیقه ۳۵ از صنعت نفت آبادان

استقلال: سید حسین حسینی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، جعفر سلمانی (۷۹- امیر ارسلان مطهری)، صالح حردانی، سعید مهری، آرش رضاوند (۷۳- محمدحسین زواری)، روزبه چشمی (۷۹- زبیر نیک نفس)، محمد محبی (۷۳- رضا میرزایی)، مهدی قایدی و پیمان بابایی (۷۹- آرمان رمضانی)

سرمربی: ریکاردو ساپینتو

صنعت نفت آبادان: فرزین گروسیان، محمد طیبی، میثم تهیدست، امید خالدی، حسین ساکی، رحیم آلبوغبیش (۴۶- حکیم نصاری)، یوسف وکیا (۴۶- حسن بیت سعید)، فردین یوسفی، طالب ریکانی (۷۹- محمدرضا جلیل مزهر)، مهدی ممی‌زاده (۸۷- فیاض میر دروقی) و احمد شریعت‌زاده (۷۹- سید فاخر تهامی)

سرمربی: عبدالله ویسی

داور: کوپال ناظمی

شرح بازی:

نیمه اول مسابقه به صورت متعادل آغاز شد و رفته رفته بازیکنان استقلال موفق شدند ریتم بازی را کنترل کنند. آبی‌ها که برای ماندن در کورس قهرمانی نیاز به پیروزی در این مسابقه داشتند، تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا بتوانند موقعیت‌هایی را روی دروازه حریف ایجاد کنند. استقلال که بیشتر دقایق نیمه اول مسابقه را به نفع خود کنترل کرد، چندین موقعیت نصفه و نیمه خلق کرد که هیچکدام به اندازه کافی خطرناک نبودند. بالاخره روی یک ضدحمله و حرکت خوب قایدی، استقلال یک پنالتی به دست آورد و پیمان بابایی گل اول تیمش را زد. در دقایق باقیمانده نیمه نخست بازی مجدداً متعادل شد و حتی صنعت نفت آبادان نیز یک موقعیت خلق کرد تا بازی را به تساوی بکشاند اما در نهایت نیمه اول با همان نتیجه یک بر صفر به پایان رسید.

در نیمه دوم بازیکنان استقلال که برای حفظ نتیجه و حتی بهبود آن پا به زمین مسابقه گذاشتند، نسبت به نیمه اول موقعیت‌های کمتری ایجاد کردند و کمتر بازی را در اختیار خود قرار گرفتند. با این حال استقلال در اواسط نیمه دوم صاحب موقعیت‌های خوبی شد که گروسیان، دروازه بان صنعت نفت به خوبی ضربات حریف را مهار کرده و اجازه نداد تیمش گل‌های بیشتری دریافت کند. در ادامه نیز روی یک لحظه غفلت و حرکت خوب، تیم صنعت نفت آبادان موفق شد توسط ممی‌زاده به گل تساوی برسد تا اوضاع برای تیم ته جدولی بهتر شود و استقلال خطر جاماندن از کورس را احساس کند. بازیکنان استقلال در ادامه سعی کردند دوباره بتوانند دروازه حریف خود را باز کنند اما بازیکنان نفتی به خوبی زمین و بازی را به سود خود کنترل کردند. در واپسین دقیقه‌های مسابقه، تیم صنعت نفت رو به بازی کاملاً دفاعی آورد تا از نتیجه تساوی حفاظت کند. استقلال نیز همه توان خود را برای حمله و ارسال توپ به محوطه حریف به کار گرفت و چندین موقعیت در شرایط مختلف به دست آورد که همه فرصت‌های یکی پس از دیگری از دست رفتند. در نهایت بازی با تساوی یک بر یک خاتمه یافت تا استقلال با از دست دادن امتیاز برابر شاگردان ویسی، امید بسیار کمی به قهرمانی داشته باشد.

دقایق حساس:

دقیقه ۴: اولین حمله جدی زردپوشان نفتی با سانتر کوتاه به درون محوطه استقلال ایجاد شد اما در نهایت توپ بدون خطر دفع شد.

دقیقه ۱۰: محمد محبی با حرکتی خوب توپ را درون محوطه جریمه حریف به پیمان بابایی رساند اما این بازیکن به دلیل تعلل بیش از حد فرصت را از دست داد.

دقیقه ۱۵: مهدی ممی‌زاده بعد از ورود به محوطه استقلال با پای چپ شوت خطرناکی زد که با واکنش دیدنی حسینی، توپ به کرنر رفت.

دقیقه ۱۹: پیمان بابایی پس از ربودن توپ از بازیکنان حریف موفق شد حرکت خوبی انجام دهد و با خلق یک ضدحمله توپ را به قایدی برساند، اما قایدی درون محوطه حریف سرنگون شد و اعتقاد به خطای پنالتی داشت ولی داور با او هم نظر نبود.

دقیقه ۲۵: سانتر صالح حردانی به محمد محبی رسید و پس از ضربه این بازیکن، مدافعان صنعت نفت توپ را سراسیمه دور کردند.

دقیقه ۳۴: شوت آرش رضاوند از پشت محوطه جریمه با اختلاف از بالای دروازه صنعت نفت به بیرون رفت.

دقیقه ۴۰: سید حسین حسینی با خروج از دروازه تا میانه‌های زمین پیش آمد و با زدن توپ از بالای سر مهاجم صنعت نفت، موقعیت را از این تیم گرفت.

دقیقه ۴۵+۳: ضربه ایستگاهی بازیکنان صنعت نفت با خروج اشتباه حسینی همراه شد و به شکلی خطرناک از کنار دروازه استقلال راهی اوت شد.

دقیقه ۵۲: محمد محبی توپ را روی دروازه فرستاد و گروسیان سعی در مهار توپ داشت اما توپ از دست وی رها شد و نزدیک بودن دروازه تیمش باز شود اما هیچ بازیکنی از استقلال برای استفاده از موقعیت جلوی دروازه صنعت نفت آبادان حضور نداشت. به این ترتیب گروسیان توانست در دو مرحله توپ را مهار کند.

دقیقه ۵۹: مهدی قایدی روی حرکت انفرادی و زیبای خود توانست با عبور از طالب ریکانی پشت محوطه جریمه صنعت نفت صاحب فرصت شوتزنی شود. ضربه او با اختلاف اندکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۶: شوت سعید مهری از پشت محوطه جریمه در چارچوب نبود و به بیرون رفت.

دقیقه ۶۸: استقلال دو کرنر پیاپی روی دروازه نفت فرستاد. فرصت‌های فوق العاده ای برای استقلال روی این دو کرنر فراهم شد و چهار بار دروازه صنعت نفت آبادان را تهدید کردند. ضربه سعید مهری که به شکل خطرناکی راهی دروازه تیم نفتی شد با واکنش دیدنی گروسیان همراه شد و در ادامه تیر دروازه مانع از گل شدن توپ شد. در فرصت مجدد نیز مهاجمین استقلال نتوانستند دروازه حریف را باز کنند و مجدداً گروسیان واکنش نشان داد تا فرصتی جدی از استقلال گرفته شود.

دقیقه ۷۰: بین ریکاردو ساپینتو و اعضای نیمکت نفت آبادان درگیری لفظی رخ داد. پس از این اتفاق بود که کوپال ناظمی یک کارت زرد به داور نشان داد.

دقیقه ۷۷: جعفر سلمانی فرصت خوبی برای گلزنی داشت اما ضربه بغل پای او درست به همان جایی رفت که گروسیان آماده بود و این دروازه بان توپ را به خوبی مهار کرد.

دقیقه ۸۷: روی یک صحنه بحث برانگیز، داور تشخیص داد گروسیان توپ را خارج از محوطه لمس کرده و اعلام خطا کرد. ضربه ایستگاهی مهدی قایدی از زاویه بسته پس از سایش با تیر افقی به بیرون رفت تا یک فرصت عالی روی خودخواهی برای استقلال هدر برود.

دقیقه ۹۰+۱: پشت محوطه جریمه صنعت نفت آبادان تیم استقلال در موقعیتی عالی یک خطا به دست آورد. مهدی قایدی ضربه آزاد زیبایی را زد اما توپ پس از برخورد با تیر افقی به بیرون رفت.

دقیقه ۹۱: داور بعد از صحبت با کمک خود، عبدالله ویسی را با کارت زرد جریمه کرد.

دقیقه ۹۷: استقلال در یک فرصت ضربه ایستگاهی با ارسال سعید مهری می‌توانست به گل برسد. با این حال، ضربه سر سیلوا به شکلی خطرناک از بالای دروازه صنعت نفت آبادان به بیرون رفت.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۴۵- استقلال) - حرکت فنی محبی درون محوطه صنعت نفت آبادان باعث سردرگمی مدافعین این تیم شد. در ادامه با خطای امید خالدی، محبی روی زمین افتاد و داور خطای پنالتی به سود استقلال اعلام کرد. پیمان بابایی موفق شد خلاف جهت دروازه بان ضربه را وارد دروازه کند.

۱-۱ (دقیقه ۶۲- صنعت نفت آبادان) - مهدی ممی‌زاده در حالی که سیلوا را در مقابل خود داشت با یک ضربه حساب شده توپ را از سیلوا و حسینی عبور داد و حساب کار به تساوی کشاند.

اتفاق ویژه:

- پیش از شروع مسابقه هواداران استقلال که نسبت به برگزاری بازی پرسپولیس و پیکان در ورزشگاه آزادی معترض بودند، شعارهایی علیه سازمان لیگ و مدیران باشگاه پیکان سر دادند.

- یک سرمایه گذار چینی برای بررسی شرایط باشگاه استقلال در ورزشگاه آزادی حضور دارد.

بهترین بازیکن:

مهدی ممی‌زاده نه تنها موفق شد گل تساوی تیمش را به ثمر برساند، بلکه در طول دقایق مسابقه برای تیمش اثرگذار ظاهر شد و حملات خوبی را نیز ترتیب داد.

کد خبر 659260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.