راه‌اندازی سامانه درخواست سرویس‌های اتوبوسرانی

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: سامانه بهمراه یکی از سامانه‌های حمل و نقل دانش بنیان است که در این رویداد رونمایی شد، این سامانه بر اساس تقاضای مردم سرویس‌های اتوبوسرانی ارائه می‌دهد.

حسین حق‌شناس در حاشیه برگزاری اولین رویداد فناورانه حمل و نقل دانش‌بنیان و سی و دومین نشست معاونان حمل و نقل کلانشهرهای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سامانه بهمراه یکی از سامانه‌های حمل و نقل دانش بنیان است که در این رویداد رونمایی شد، این سامانه بر اساس تقاضای مردم سرویس‌های اتوبوسرانی ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: در تفاهم‌نامه‌ای که سال گذشته با معاونت علمی ریاست جمهوری در وزارت کشور منعقد شد یکی از محصولات دانش‌بنیان جهت افزایش رضایت مردم همین محصول بهمراه بود، تبلیغات و اطلاع‌رسانی آن انجام شد و شهروندان متقاضی ثبت نام کردند، از امروز ابعاد اجرایی آن با تفاهم‌نامه‌ای که بین شرکت بهمراه و اتوبوسرانی منعقد شد در سطح شهر اجرا می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: پس از این مردم شاهد خدمات جدیدی در حوزه اتوبوسرانی خواهند بود، بر اساس تقاضایی که ثبت می‌کنند برای آنها سرویس اعزام می‌شود که می‌تواند به عنوان سرویس کارکنان اداره‌جات، سرویس مدارس و برای رویدادهایی مثل نمایشگاه‌ها و سفر به فرودگاه‌ها استفاده شود.

خطوط تقاضا محور

حق‌شناس در خصوص تفاوت این سرویس‌ها با خطوط معمولی اتوبوسرانی گفت: این خطوط تقاضا محور هستند، بر اساس زمان و مسیر تقاضای مردم اعزام می‌شود و نوعی از سرویس‌های تقاضا محور، مخفف Demand Responsive Transit است که برای اولین بار شاهد این خدمات در اصفهان خواهیم بود، در تلاش هستیم تا مردم بیشتر از حمل و نقل عمومی استفاده کنند که باعث کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک هم می‌شود.

دسترسی به سامانه تقاضای اتوبوس از طریق نرم‌افزار اصفهان من

وی با اشاره به روش استفاده از این سرویس تصریح کرد: متقاضیان این سرویس با استفاده از لینکی که در نرم‌افزار اصفهان من قرار داده شده به سامانه بهمراه هدایت می‌شوند، پس از ثبت اطلاعات و تقاضای سفر با آنها تماس گرفته می‌شود، بسته به مسیرهایی که وجود دارد و اگر به تعداد قابل توجهی مسافر برسد سرویس اعزام می‌شود، مسافران باید در خواست خود را از چند روز قبل ثبت کنند تا متناسب با تعداد ثبت نامی‌ها مسیر طراحی شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان افزود: در این نوع سرویس‌دهی به صورت اشتراکی عمل می‌شود، برای مثال تعدادی درخواست برای فرودگاه ثبت می‌شود، به تعداد خانواده‌هایی که ثبت‌نام کردند اتوبوس مسیریابی انجام می‌دهد، هر خانواده در یک محله سوار می‌شوند، نرم‌افزار یکپارچه‌سازی و اشتراک افراد مختلف را تأمین می‌کند.

رقابت شرکت‌های حمل و نقل برای جذب مسافر

حق‌شناس مطرح کرد: امیدوارم شاهد شکوفایی حمل و نقل همگانی اصفهان باشیم، ترندهای جهانی را بررسی کردیم، حمل و نقل همگانی در شهرهای دنیا به این سمت حرکت می‌کند، شرکت‌های حمل و نقل به این صورت مسافران خود را جذب می‌کنند تا قابل رقابت با خودروی شخصی باشد.

وی با اشاره به اینکه در اتوبوسرانی طیف وسایل مختلفی داریم، خاطرنشان کرد: اتوبوس‌های بزرگ، میدل‌باس‌ها یا اتوبوس کوچک و ون که بسته به تقاضای مسافرین پیش‌بینی می‌شود که در چه سایزی برای مسافرین اعزام شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان در خصوص زمان فعال‌سازی این سامانه گفت: از همین امروز ابعاد اجرایی و سامانه اطلاع‌رسانی انجام می‌شود تا مردم ثبت نام را انجام دهند و از ابتدای خرداد شاهد سرویس‌ها در شهر خواهیم بود.

کد خبر 659259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.