ستاره برایتون زنگ خطری برای منچستریونایتد!

شیاطین سرخ قبلا هافبک در سن ۱۹ ساله،‌ تیم ملی اکوادور را زیر نظر داشتند، اما او جذب نکردند، موضوعی که اکنون باعث پشیمانی سران اولدترافورد شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جدال پنجشنبه شب هفته گذشته منچستریونایتد و برایتون، درواقع چهارمین تقابل شیاطین سرخ با مویسس کایسیدو بود، ستاره‌ای که در دیدارهای قبلی، همراه با تیمش نمایش فوق‌العاده‌ای جلوی تیم منچستر داشته است.

بازیکن ملی پوش اکوادوری در دیدار برگشت فصل گذشته، گل اول تیمش را در شب پیروزی چهار بر صفر برایتون به ثمر رساند و در اولین هفته فصل ۲۰۲۲-۲۳، او نقش پررنگی در کسب پیروزی دو بر یک برایتون در اولدترافورد داشت و باعث شد اولین بازی تن‌هاخ به عنوان سرمربی شیاطین سرخ با شکست همراه شود.

او در نیمه نهایی جام حذفی به میزبانی ورزشگاه ومبلی، یک نمایش هیجان‌انگیز دیگر به نمایش گذاشت، تیم روبرتو دزربی بر توپ مسلط شد و موقعیت‌های بهتری را نسبت به حریف خلق کرد، اما بازی بدون گل مساوی شد و به ضربات پنالتی رفت و درنهایت برایتون شکست خورد و حذف شد.

تماشای آن مسابقات، قطعاً برای مدیران بخش نقل و انتقالاتی یونایتد سخت بوده است، زیرا این باشگاه از نوجوانی کایسدو را زیر نظر داشت و سال ۲۰۲۱ در آستانه جذب او از ایندیپندینته قرار داشت.

ستاره برایتون زنگ خطری برای منچستریونایتد!

از دست دادن ستاره‌ای آینده‌دار

یونایتد در نهایت سه هفته قبل از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات ژانویه، از امضای قرارداد با این بازیکن عقب‌نشینی کرد و این اتفاق به برایتون اجازه داد تا پیش قدم شود و تنها ۴.۵ میلیون پوند برای آوردن این مرد جوان به انگلیس بپردازد. دو سال بعد، برایتون پیشنهاد ۷۰ میلیون پوندی آرسنال برای این هافبک را رد کرد، و این اتفاق باعث شده تا حالا باشگاه‌های بزرگ، بازیکنان جوان با مبلغ کم را دقیق‌تر از قبل زیر نظر بگیرند.

در همین حال، یونایتد باز هم نتوانست ستاره آینده‌دار و اکوادوری برایتون را برای آمدن به اولدترافورد راضی کند و یکی از بهترین بازیکنان موجود در بازار را برای تقویت خط هافبکش، از دست داد.

ستاره برایتون زنگ خطری برای منچستریونایتد!

به تعویق افتادن مذاکرات به دلیل کمیسیون نمایندگان

در آن زمان، یونایتد احساس می‌کرد که رقم زدن این انتقال و تکمیل آن بسیار پیچیده است، زیرا در آن، تعداد زیادی واسطه و کارگزاران، مستلزم دریافت کمیسیون بودند. بیش از یک نفر ادعا کردند که نماینده این هافبک هستند و مشخص نبود چه کسی واقعاً نماینده او بوده و چه کسی فقط به دنبال کسب سود از این معامله است. رسانه منچستر ایونینگ نیوز گزارش داد که یونایتد احساس می‌کند این معامله "بیش از حد درهم و برهم" است و آن را "افتضاح" توصیف کرده است. درحالی که یونایتد از پرداخت کمیسیون‌های کلان به نمایندگان مصون نیست، اما آنها تقریباً به اندازه رقبای خود پول کلانی پرداخت نمی‌کنند. آنها در سال گذشته ۲۴ میلیون پوند برای دستمزد عوامل باشگاه پول خرج کردند که کمتر از نصف مبلغ منچسترسیتی، و به میزان قابل توجهی، کمتر از چلسی و لیورپول است.

شاید قابل درک باشد که آنها حاضر نبودند برای یک بازیکن تست نشده که احتمالاً مجبور بودند به صورت قرضی او را به تیمی دیگر بفرستند، کمیسیون پرداخت کنند، همانطور که برایتون زمانی که با کایسیدو قرارداد امضا کرد، بلافاصله او را به تیم بلژیکی بیرشات فرستاد.

ستاره برایتون زنگ خطری برای منچستریونایتد!

تاوان اشتباه خود را در دراز مدت بپردازند

برایتون از ارتباطات قبلی خود با ایندیپندنته بهترین استفاده را کرد، زیرا در سال ۲۰۱۸ بیلی آرس را از تیم اکوادوری به خدمت گرفت، و دستمزد ای جنت‌ها خیلی زیاد نبود. برایتون در سال ۲۰۲۱، برای چهارمین بار کمترین مبلغ را به ای جنت‌ها پرداخت کرد، (در مجموع ۶.۲ میلیون پوند)

اما با این حال مبالغی که برایتون برای خرید بازیکنان پرداخت کرده است، در مقایسه با مبلغی که یونایتد پرداخت کرده است، بسیار ناچیز و کم‌رنگ است. در همان ماه که منچستریونایتد کایدو را جذب نکردند، آماد دیالو را به مبلغ ۳۷ میلیون پوند به خدمت گرفتند. مهاجم ساحل عاجی، از آن زمان تنها ۳ بازی برای یونایتد انجام داده است و یک دوره قرضی بسیار ناامیدکننده را در رنجرز سپری کرده است، اگرچه او در این فصل به شکل قرضی در ساندرلند و در چمپیونشیپ حضور دارد و تأثیرگذار بوده است.

ناکامی یونایتد در به دست آوردن یک هافبک دفاعی مناسب پس از از دست دادن کایسدو، باعث شد تا آنها دو سال و نیم دیگر زوج فرد و اسکات مک تومینای در خط هافبک را تحمل کنند، تا اینکه در اواخر سال، تلاش برای یافتن یک هافبک مناسب را از سر بگیرند. پنجره تابستانی ۲۰۲۲، آنها را به سمت جذب کاسمیرو با ۶۰ میلیون پوند سوق داد.

درحالی که طرفداران یونایتد عاشق مرد برزیلی شده‌اند، اما او در ماه فوریه ۳۱ ساله شد و به شکل واقع بینانه، تنها دو یا سه فصل دیگر در اوج می‌تواند به شیاطین‌سرخ کمک کند. وقتی سنش بالاتر برود و افت کند، برای فروش ارزش کمی خواهد داشت. با این حال، اوضاع در مورد کایسدو برعکس است، او قرارداد جدیدی با برایتون تا سال ۲۰۲۷ امضا کرده و در تیمش نهایت می‌تواند مبلغ ۸۰ میلیون پوند برای آزاد کردنش دریافت کند.

ستاره برایتون زنگ خطری برای منچستریونایتد!

تکرار عجیب تاریخ با شبیه سازی داستان هالند

کایسیدو تنها جوان مطرحی است که یونایتد به دنبال آن بوده، اما موفق به جذبش نشده است. آنها ارلینگ هالند را از سال ۲۰۱۸ دنبال زیر نظر گرفته بودند، زمانی که او برای مولده بازی می‌کرد، جایی که اوله گونار سولسشر در آن تیم مربی بود، اما برای انجام این کار خیلی مصمم نبودند و این مهاجم با استعداد، با توصیه مینو رایولا، به جای یونایتد، به ردبول سالزبورگ رفت. زمانی که سولسشر یک سال بعد هدایت یونایتد را برعهده گرفت، باشگاه برای جذب ارلینگ حرکت بزرگی انجام داد و مربی نروژی با هموطن خود (هالند) و نمایندگانش در دسامبر ۲۰۱۹ ملاقات کرد. اما دو هفته بعد، بوروسیا دورتموند در رقابت برای جذب مهاجم پیروز شد و برای جذبش حدود ۱۷ میلیون پوند پرداخت کرد. یونایتد بخاطر پوگبا، خاطرات بدی از همکاری با رایولا داشت و طبق گزارش‌ها، این ای جنت اصرار داشت که باشگاه باید بند خرید را در هر معامله احتمالی درج کند و این حرکت، به نمایندگان پل‌پوگبا اجازه داد به جای یونایتد، آینده او را برای جا به جایی، کنترل کنند.

دورتموند در مورد قراردادن بند خرید در نقل و انتقالات خود اصرار بیشتری داشت، که منجر به خرید هالند با مبلغ ۵۱ میلیون پوند در تابستان ۲۰۲۱ توسط منچسترسیتی شد. هانس یواخیم واتسکه، مدیر اجرایی دورتموند، بعداً اذعان کرد که این بند، یک عامل تعیین کننده بوده تا هالند به جای پوشیدن لباس منچستر در آن زمان، دورتموند و کشور آلمان را برای ادامه فوتبالش انتخاب کند.

ستاره برایتون زنگ خطری برای منچستریونایتد!

پشتیبان تن‌هاخ اما نه استعدادیاب‌ها

یونایتد طبیعتاً غرور خاصی دارد و نمی‌خواست نمایندگان هالند یا کایسدو از آن‌ها سو استفاده کنند، اما با کمی انعطاف بیشتر، آنها می‌توانستند با یک سوم پولی که سال گذشته برای خرید آنتونی خرج کردند، دو بازیکن بزرگ دنیا را به لیگ‌برتر بیاورند.

نمی‌توان یونایتد را متهم کرد که از اریک تن‌هاخ در بازار نقل و انتقالات حمایت نمی‌کند، بلکه آن‌ها، به مرد هلندی اجازه دادند تا تابستان گذشته، مبلغ ۲۲۹ میلیون پوند، (بیشتر از هر مربی دیگری در یونایتد) برای در یک پنجره نقل و انتقالات، در جهت خرید ۵ بازیکن، پول خرج کند. با این حال، آنها دقیقاً به استعدادیاب‌های خود برای جذب بازیکن تکیه نکردند. آنتونی و لیساندرو مارتینز زیر نظر تن‌هاخ در آژاکس بازی کردند و یونایتد برای جذب وینگر برزیلی فقط به دلیل اصرار سرمربی برای آوردن او به باشگاه، مبلغ هنگفتی را پرداخت کرد. تایرل مالاسیا نیز از لیگ هلند آمد، در حالی که کاسمیرو یکی از مشهورترین فوتبالیست‌های جهان است و از رئال‌مادرید راهی انگلیس شد. همین امر در مورد کریستین اریکسن نیز صادق است که به عنوان بازیکن آزاد وارد تیم شد.

ستاره برایتون زنگ خطری برای منچستریونایتد!

زنگ خطر برای شیاطین سرخ!

یونایتد ۱۴۰ استعدادیاب دارد که ۵۰ نفر از آنها تمام وقت هستند. آنها در امضای قراردادهای مهم نقش داشته‌اند. جراردو گوژمان، استعدادیاب اسپانیایی، جذب آلخاندرو گارناچو را به باشگاه توصیه کرد و در سال ۲۰۲۰ آنها موفق شدند او را در سن ۱۶ سالگی از اتلتیکو مادرید به خدمت بگیرند. گارناچو، ستاره‌ای برای آینده است و به تازگی قرارداد جدیدی امضا کرده است. در همین حال، فاکوندو پلیستری نیز زمانی که به مبلغ ۹ میلیون پوند از پنارول جذب شد، نسبتاً ناشناخته بود.

اما با توجه به نفوذ یونایتد، آنها به اندازه کافی حرکت‌های بلندپروازانه و آینده‌نگر انجام نمی‌دهند. این به این دلیل نیست که آنها کار خود را درست انجام نمی‌دهند، بلکه به این دلیل است که به تیم فنی خود اعتماد ندارند. موفقیت چشمگیر کایسیدو در برایتون باید زنگ خطری برای باشگاه باشد و دفعه بعد که آنها فرصتی برای جذب یک بازیکن استعداد جوان در حال ظهور پیدا کردند، باید از آن به خوبی استفاده کنند.

کد خبر 659250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.