نفت مسجد سلیمان ۰- سپاهان ۲/ امیدوارانه در صدر

تیم فوتبال سپاهان با پیروزی برابر نفت مسجد سلیمان همچنان در کورس قهرمانی با پرسپولیس باقی ماند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال، امروز _جمعه، پانزدهم اردیبهشت‌ماه_ از ساعت ۱۸ تیم‌های نفت مسجد سلیمان و سپاهان در ورزشگاه شهید بهنام محمدی به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی دو بر صفر سپاهان به پایان رسید.

هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال

دیدار تیم‌های نفت مسجد سلیمان و سپاهان

ورزشگاه: شهید بهنام محمدی

تماشاگر: نزدیک به پنج هزار نفر

گل‌ها: نیلسون جونیور (دقیقه ۴۸) و سینا بختیاری‌نسب (دقیقه ۵۴، گل به خودی) برای سپاهان

اخطار: اسماعیل بابایی (دقیقه ۱۸)، پیمان میری (دقیقه ۳۷)، مسلم مجدمی (دقیقه ۶۳) از نفت مسجد سلیمان؛ محمد کریمی (دقیقه ۳۴)، محمد دانشگر (دقیقه ۶۱) از سپاهان

نفت مسجد سلیمان: سینا بختیاری‌نسب، محمد خرم‌الحسینی، پیمان میری (۵۷- حسین شنانی)، میثم نقی‌زاده (۶۲- علی کیانی فر)، آریا برزگر (۵۷- رضا مغانلو)، رضا یزدان‌دوست، مسلم مجدمی، حسین گودرزی، امین هاشمی‌فرد، محمدمهدی احمدی و اسماعیل بابایی (۵۷- رضا دهقانی)

سرمربی: ابراهیم اشکش

سپاهان: پیام نیازمند، محمد دانشگر (۸۸- سیاوش یزدانی)، نیلسون جونیور، میلاد زکی پور، رامین رضائیان، جلال الدین علی محمدی، سید محمد کریمی (۶۸- محمد قربانی)، مانوئل فرناندز (۱+۹۰- محمد جواد حسین نژاد)، امید نورافکن، فرشاد احمدزاده (۸۸- عیسی مرادی) و ایگور کاتاتو (۸۸- محمد علی نژاد)

سرمربی: خوزه مورایس

داور: اشکان خورشیدی

شرح بازی:

نفت مسجد سلیمان و سپاهان در حالی به مصاف یکدیگر می رفتند که از یک سو سپاهان برای باقی ماندن در کورس قهرمانی نیاز مبرم به سه امتیاز داشت و از سوی دیگر نفت مسجد سلیمان نیز برای فرار از قعر جدول و سقوط محکوم به بردن سپاهان بود. نفت مسجد سلیمان اما با وجود اینکه نیاز به سه امتیاز داشت بازی را هجومی و بی محابا آغاز نکرد و با استراتژی دفاعی و بازی بسته ابتدا سعی در گل نخوردن از سپاهان داشت تا روی ضد حملات دروازه مهمان خود را باز کند، نفت اتفاقاً با این استراتژی نیمه نخست را بدون دریافت گل به پایان رساند و حتی می توانست در ضد حملات نیز دروازه سپاهان را باز کند. سپاهان که بسیار بی روحیه به نظر می رسید در نیمه نخست نتوانست آنطور که از یک تیم مدعی انتظار می رفت نفت را تحت فشار بگذارد و موقعیت های گلزنی خوب ایجاد کند.

سپاهان که چیزی برای از دست دادن نداشت نیمه دوم را متفاوت آغاز کرد و تنها سه دقیقه بعد از شروع نیمه دوم، روی کرنر ارسالی رامین رضاییان، این نیلسون جونیور بود که اولین گل فصل خود را برای سپاهان به ثمر رساند و تیمش را در این دیدار نسبتاً سخت پیش انداخت. سپاهان که نیمه دوم را خوب آغاز کرده بود تنها چند دقیقه بعد با استفاده از فضایی که حاصل از پیش کشیدن بازیکنان نفت ایجاد شده بود موفق شد گل دوم را هم به ثمر برساند تا عملاً تکلیف بازی مشخص شود و سپاهان کار را در همین دقایق ابتدایی نیمه دوم تمام کرده باشد. نفت هرچند در دقایق باقیمانده بازی هجومی را ارائه داد اما مشخص بود زورش به سپاهان نمی رسد و شاگردان مورایس با کنترل هوشمندانه بازی، نتیجه و برتری خود را نگه داشت.

سپاهان با این پیروزی ۵۹ امتیازی شد و با یک بازی بیشتر نسبت به پرسپولیسی که فردا در ورزشگاه آزادی مهمان پیکان است (!) به صدر جدول صعود کرد.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۴۸- سپاهان) - کرنر ارسالی رامین رضاییان در مرکز محوطه جریمه نفت با ضربه سر نیلسون جونیور به گل اول بازی تبدیل شد.

۲-۰ (دقیقه ۵۴- سپاهان) - روی یک ضد حمله امید نورافکن پشت مدافعان نفت در سمت چپ صاحب توپ شد و با یک ارسال زمینی، موقعیت گل مسلم را برای احمدزاده در چند قدمی دروازه مهیا کرد و در ادامه ضربه ضعیف او هرچند در ابتدا توسط دروازه بان مهار شد اما اشتباه دروازه بان باعث شد توپ از دستش رها شود و وارد دروازه شود.

دقایق حساس:

دقیقه شش- با یک پاس در عمق پیمان میری در موقعیتی تک به تک دروازه سپاهان را باز کرد اما داور با اعلام آفساید گل را مردود اعلام کرد.

دقیقه ۹- شوت مانوئل فرناندز از پشت محوطه جریمه نفت با اختلافی کم از کنار دروازه این تیم به بیرون رفت.

دقیقه ۱۳- شلیک پای چپ امید نورافکن از پشت محوطه جریمه نفت به طرز خطرناکی از کنار دروازه این تیم به بیرون رفت.

دقیقه ۲۱- نفوذ کاتاتو از سمت راست محوطه جریمه نفت با ضربه او از زاویه‌ای تنگ همراه شد اما دروازه بان نفت توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه ۳۵- روی یک ضربه ایستگاهی از گوشه سمت چپ بیرون محوطه جریمه سپاهان، احمدی دروازه سپاهان را نشانه گرفت اما توپ را پیام نیازمند از زیر تیر افقی دروازه راهی کرنر کرد.

دقیقه ۳۶- فضای خالی پشت رامین رضاییان در سمت راست زمینه ساز موقعیت برای نفت مسجد سلیمان شد اما نفوذ احمدی از آن سمت به محوطه جریمه سپاهان و ضربه او با واکنش نیازمند همراه شد.

دقیقه ۴۷- نفوذ احمدزاده به درون محوطه جریمه و پشت سر گذاشتن چند بازیکن موقعیت خوبی را برای او به وجود آورد اما این کاتاتو بود که توپ را گرفت و با ضربه ای که پس از برخورد به مدافع نفت راهی کرنر شد، موقعیت را از دست داد!

دقیقه ۶۴- کاتاتو که پشت مدافعان نفت صاحب موقعیت شده بود با ضربه ای می رفت دروازه این تیم را باز کند اما در آخرین لحظه مغانلو توپ را از روی خط دروازه دور کرد.

دقیقه ۷۲- توپ لو دادن احمدزاده در میانه میدان باعث ضد حمله خطرناک برای نفت و تک به تک شدن دهقانی با نیازمند شد اما ضربه چیپ دهقانی با اختلافی کم از کنار تیر عمودی دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه ۷۹- شوت محمد قربانی از فاصله ای بسیار دور از بالای دروازه نفت به بیرون رفت.

دقیقه ۸۶- حرکت در عرض دهقانی پشت محوطه جریمه سپاهان و شوت سرکش او که با واکنش زیبای نیازمند همراه شد تا توپ راهی کرنر شود.

دقیقه ۳+۹۰- مرادی در موقعیتی تک به تک می رفت گل سوم سپاهان را به ثمر برساند اما ضربه او به پای تیر عمودی دروازه برخورد کرد تا حسرت سهم مهاجم سپاهان شود.

اتفاق ویژه:

محمد جواد حسین نژاد، بازیکن ۱۹ ساله سپاهان که از آکادمی به تیم بزرگسالان اضافه شده است در دقایق اضافه بازی به زمین آمد تا اولین بازی خود را با پیراهن تیم بزرگسالان باشگاه تجربه کند، اتفاقی که برای ملی پوش زیر ۱۹ سال سپاهان ویژه خواهد بود.

بهترین بازیکن:

نیلسون جونیور که گل اول و مهم سپاهان را به ثمر رساند در کنار رامین رضاییان و مانوئل فرناندز بهترین های سپاهان در این دیدار بودند.

کد خبر 659231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.