شکست آمریکا در اتحاد کشورها علیه ایران اسلامی نصرت الهی است/ روحانیت خار چشم استکبار است

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران شکست آمریکا در اتحاد کشورها علیه ایران اسلامی را نصرت الهی عنوان کرد و گفت: اینکه ولی امرمسلمین و حجت شرعی را تنها نگذاریم، مصداق یاری خداوند است.

به گزارش ایمنا، آیت الله سیداحمدخاتمی در نماز جمعه این هفته تهران که در محل دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: امیرالمومنین علی (ع) فرمودند که یادمان باشد که روزی رفتنی هستیم و یاد مرگ باید کمتر از یاد ما برود و چگونه از چیزی غافل می‌مانید که او از شما غافل نمی‌ماند. چه بخواهیم و چه نخواهیم رفتنی هستیم و مقصد همه ما ابدیت است و خود را برای این ابدیت آماده کنیم.

امام جمعه موقت تهران افزود: از صفاتی که قرآن برای خداوند بیان کرده آن است که خداوند به وعده‌هایی که بنده‌های خود می‌دهد وفا می‌کند و آنهایی که به وعده وفا نمی‌کنند یا جاهل یا نیازمند هستند و همه اینها از ذات اقدس الهی به دور است.

وی تاکید کرد: خداوند وعده داده که آنها که اهل ایمان هستند وارد بهشتی می‌شوند که در زیر آن نهرها جاری است و آنها از از بهشت بیرون نمی‌کنند. این وعده حق خداست و چه کسی در وعده از خداوند صادق‌تر است.

آیت الله خاتمی یکی از وعده‌های خداوند را یاری خدا برشمرد و تصریح کرد: خداوند در سوره محمد (ص) می‌فرماید شما یار خدا باشید، خداوند هم یار شما است. البته این وعده مشروط است یعنی اطمینان به یاری خدا داشته باشید به شرطی که یار خدا باشید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: خداوند به یاری ما نیاز ندارد چرا که خداوند غنی است. همچنین در قرآن تاکید شده که اگر همه مومنان کافر شوند ضرری به خداوند نخواهد رسید. حال سوال این است که اگر خداوند نیاز به یاری ما ندارد پس یاری خداوند یعنی چه؟

وی ادامه داد: خداوند دفاع از دین را مصداق یاری خداوند می‌داند و در هر عرصه‌ای هستیم باید کار ما بر محور دین مدارانه باشد. اگر مدافعان دین خدا نباشند، دشمنان خدا اجازه نمی‌دهند که نامی از نام خدا بماند و هر جا نامی از خداوند باشد، آنها مقابله می‌کنند. در حالی که اگر افرادی به سمت دین خدا بشتابند، قطعاً خداوند هم آنها را یاری خواهد کرد.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: آرامش در دل مومنان، خنثی سازی فتنه‌ها، ترساندن دشمنان و تنها نگذاشتن ولی امرمسلمین و حجت شرعی از جمله یاری خداوند است. همانطور که آمریکا در پی اتحاد همسایگان و کشورها منطقه علیه ما بود ولی اکنون این کشورها برای ارتباط با ایران اسلامی مسابقه دارند، نصرت الهی است.

وی ادامه داد: حجت خدا را یاری کردند مصادق یاری خداوند است به این مفهوم که در زمان پیامبراکرم (ص) وی حجت است و بعد از ایشان امیرالمومنان علی (ع) حجت است. بعد از مولا علی (ع) از امامان تبعیت کنید و در زمان غیبت بر اساس روایت موثق ولی فقیه حجت امام زمان بر شما است.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: درعصر حاضر امام زمان (عج) حجت شرعی را تعیین کرده است که ریشه در این شعار دارد، ما همه سرباز توایم خامنه‌ای، گوش به فرمان توایم خامنه‌ای.

روحانیت خار چشم استکبار است

امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با گرامیداشت شهید مجاهد آیت الله مرتضی مطهری، همچنین شیخ صدوق و حمزه سیدالشهدا و عموی پیامبر اکرم (ص) تصریح کرد: صحنه شهادت آیت الله سلیمانی را همه دیدید که جنایتکار ضارب ایشان را به شهادت رساند. شهیدی که چهار دهه از عمر خود را در خدمت مردم بود و بیشتر شهرهای کشور از مقام این شهید تجلیل کردند که نشان دهنده این است که روحانیت محبوب است و در قلب مردم جای دارد.

وی با اشاره به خدمات روحانیت به مردم عنوان کرد: عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و خدمات اجتماعی از جمله خدمات روحانیت به مردم است در حالی که معاندان و شیاطین نهاد روحانیت را در فضای مجازی تخریب می‌کنند. چرا که روحانیت خار در چشم و استخوان در گلو استکبار بوده، هست وخواهد بود. البته هدف این تخریب‌ها این است که روحانیت از موضع حقش عقب نشینی کند در حالی که این آرزو را به گور خواهند برد.

ایران اسلامی غیرتمندان را بزرگ می‌شمارد

آیت الله خاتمی با اشاره به شهادت شهید حمیدرضا الداغی گفت: شهید عزیزی که در سبزوار برابر افرادی که می‌خواستند ناموس مردم را به غیرت ببرند، ایستاد و این غیرت ستودنی است. خداوند بندگان غیور خود را دوست دارد و این شهید روح غیرت را در جامعه دمید. شهید با غیرتی که ۱۰۰ هزار نفر در تشییع او شرکت کردند که در تاریخ سبزوار بی سابقه است. همچنین کاروان‌های متعددی به پاس تجلیل از این غیرتمند دینی به سبزوار می‌آیند که نشان می‌دهد ایران اسلامی غیرتمندان را بزرگ می‌شمارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه از مقام شهید علیرضا شهرکی و همسرش نرجس صیاد که توسط جنایتکاران در شهر سراوان به شهادت رسیدند تجلیل کرد و افزود: این برای نیروهای مسلح به ویژه نیروی انتظامی افتخار است که در راه خدمت از جان خود می‌گذرند.

تیغ نظام جنایتکاران آدمکش را هدف قرار داده است

وی درباره واکنش رییس قوه قضاییه درباره پیگیری موضوع شهدای یاد شده و برخورد با جانیان عنوان کرد: از زبان شما مردم به رییس قوه قضاییه می‌گویم که همانطور که در عرصه رحمت اسلامی با تدبیر شما و تایید رهبر معظم انقلاب، ۹۰ هزار نفر آزاد شدند، انتظار داریم در عرصه مقابله با این جانیان، قاطعیت اسلامی را طبق موازین اسلامی نشان دهند تا دیگر جانیان جرات انجام چنین جنایتی را نداشته باشند و ببینند تیغ این نظام قاطعانه جنایتکاران آدمکش را هدف قرار داده است.

عضو هیات رییسه مجلس خبرنگان رهبری ادامه داد: همانگونه که ایشان در کردستان فرمودند، برخی از پرونده‌ها را خارج از نوبت به سرعت بررسی کنند تا اثربخش شود. اگر جانیان و آدمکش‌ها احساس ناامنی کنند، دیگر به چنین جنایت‌هایی دست نخواهند زد و مردم انتظار قاطعیت انقلابی دارند.

سیاست مقاومت مقام معظم رهبری در کنار سوریه به بار نشسته است

آیت الله خاتمی با اشاره به سفر رییس جمهور به سوریه یادآور شد: نفس رفتن رییس جمهور محترم به سوریه، تایید دیگری بر جبهه استوار مقاومت است. به ویژه اینکه سوریه در خط مقدم مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی قرار دارد. دوم اینکه تجلیل فوق العاده مردم سوریه از رییس جمهور ایران اسلامی در حقیقت تکریم و تجلیل ملت ایران و نشان دهنده پیوند عمیق بین دو ملت و تشکر آنها از حمایت‌های ملت ایران در دوره غربت و مظلومیت آنها است.

وی خاطرنشان کرد: نکته سوم اینکه تعمیق روابط ایران و سوریه در تمام ابعاد نشان داد که سیاست مقاومت مقام معظم رهبری به بار نشسته است. چرا که همه در خارج در مقابل سوریه بودند و تنها کشوری که مقاوم در کنار سوریه ایستاد، ایران اسلامی بود.

کد خبر 659209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.