رعایت حجاب، تکلیف شرعی و قانونی است / سفر رئیس‌جمهور به سوریه تحولات خوبی رقم می‌زند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: رئیس جمهور سوریه که دشمنان بیش از ۱۰ سال در انتظار زوال او بودند، به استقبال رئیس جمهور ایران می‌آید و این موضوع تحولات خوبی را در منطقه ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه استان اصفهان، ضمن دعوت همگان به تقوا، اظهار کرد: کسانی که لباس مناسب بر تن دارند، دارای آرامش فکری و روانی هستند. برهنگی هیچ جایگاه عقلانی در آخرت و دنیا ندارد، اما همیشه افراد سودجو و افرادی که به دنبال تأمین منابع نامشروع خود از جنس مخالف هستند، به دنبال دفاع از برهنگی زنان بوده‌اند.

وی افزود: سال گذشته حرکت‌هایی انجام شد و برخی فرصتی پیدا و کشف حجاب را در جامعه عملی و ترویج کردند و سعی در تثبیت آن داشتند. مسئولان نیز دستورالعملی را ارائه کردند و تلاش بر این شد که حرکتی جدید آغاز و جلوی نافرمانی، فحشاء، منکر و بی‌حجابی تحمیلی گرفته شود.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: حرکت باید بازدارنده و تلاش باید عاقلانه، مقتدرانه و مؤثر باشد. 

وی با بیان اینکه تأخیر در اقدام سبب ایجاد دوقطبی در جامعه می‌شود، ادامه داد: متدین‌ها نگران و ناراحت هستند و حین تذکر دادن، برخی به آنها توهین می‌کنند؛ بنابراین نباید در انجام قانون کوتاهی شود.

آیت‌الله مهدوی گفت: فساد و برهنگی با اهداف نظام، انقلاب و آرمان‌های شهدا در تضاد است و لذا مسئولان باید در راستای کنترل آن اقدام کنند.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: استدلال عقلی، این است که باید برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها توضیح داده شود و این فساد اجباری در کشور تسری نیابد. امیدواریم هرچه زودتر تأثیر اقدامات در جامعه دیده و آرامش فکری بیشتری ایجاد شود.

وی در خطبه دوم نماز جمعه، اظهار کرد: شایسته است که به منظور دفاع از معیشت مردم، مراقبت‌هایی خاص و جدی از قیمت‌ها انجام شود. یکی از قطب‌های تولید کشور، خودروسازی است و امروز یکی از اسباب تورم، بالا بردن بی‌اجازه قیمت بعضی کالاها از جمله خودرو است و چندین سال است که خودروسازان ابتدای سال قیمت خودروها را افزایش می‌دهند.

آیت الله مهدوی افزود: مشکل اینجا است که عده‌ای سودجو به جای اینکه حقوق کلان خود را اصلاح کنند و روش تولید را سامان دهند، قیمت تولیدات را افزایش می‌دهند. خودرو در ارتباط با تمام خانواده‌ها است و افزایش قیمت آن، موج گرانی را در کشور ایجاد می‌کند. در حالی که شعار سال، مهار تورم است، عده‌ای بدون توجه به فرمایشات رهبر به دنبال منافع خود هستند.

وی تصریح کرد: قشر فرهیخته معلم، بسیار محترم و تکریم آنها بر تمام اقشار جامعه، لازم است. نسل نوجوان و جوان ما در اختیار معلمان هستند و باید جوانانی را بسازند و تعلیم دهند که از لحاظ علمی متخصص و از لحاظ دینی، متعهد باشند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: جوانانی باید تربیت شوند که به ایرانی و اسلامی بودن خود و به پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی، افتخار کنند. حضور جوانان و نوجوانان در مساجد می‌تواند پشتوانه‌ای برای اخلاق و دیانت جوانان باشد.

وی با اشاره به سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به سوریه و سفر رئیس جمهور عراق به ایران، گفت: رئیس جمهور سوریه که دشمنان بیش از ۱۰ سال در انتظار زوال او بودند، به استقبال رئیس جمهور ایران می‌آید و این موضوع تحولات خوبی را در منطقه ایجاد می‌کند و اثرات اقتصادی، فرهنگی و زیارتی بسیاری به دنبال دارد.

آیت‌الله مهدوی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه یک آمریکایی نباید در عراق باقی بماند، اضافه کرد: این نکته اساسی و راهبردی بود که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند و هرچه عراق و سوریه در این راستا تلاش کنند، اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی و حتی کشورهای عربی تقویت می‌شود. اتحادیه عرب نیز در این زمینه باید تقویت شود و در مقابل شاهد در مسیر سقوط قرار گرفتن رژیم جعلی و موقت صهیونیستی خواهیم بود.

کد خبر 659203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.