برای پرورش عنصر انقلابی در مدارس باید تلاش شود

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در مدارس نباید تنها به آموزش دروس اکتفا شود ، بلکه از این فرصت طلایی برای پرورش عنصر انقلابی در بین نسل جوان استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی طاهری امروز _پنج‌شنبه چهاردهم اردیبهشت‌ماه_ در دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس به مناسبت دوازدهم اردیبهشت ماه «روز معلم»، اظهار کرد: شهادت معلم بزرگ انقلاب اسلامی شهید مرتضی مطهری بهانه‌ای برای گرامیداشت روز معلم است، آنچه که از این معلم بزرگ انقلاب اسلامی فرا گرفته‌ایم فصل الخطابی برای تمام جامعه در حال خدمتگزار در مجموعه آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به سه عنصر اصلی آموزش و پرورش در نگاه شهید مطهری افزود: معلم به عنوان محوری ترین و مهمترین عنصر است که نمونه این فاکتور شخصیت بزرگی مانند شهید استاد مطهری است که در یک کلام معلم طراز انقلاب اسلامی است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: عنصر دوم محتوای آموزش است که کتاب به‌عنوان این مؤلفه در دسترس است و اهمیت فاکتور دوم تا جایی است که مجموعه کتاب‌های شهید مرتضی مطهری بیشترین کتاب را تقدیم جامعه انقلاب اسلامی کرده است.

طاهری با بیان اینکه محیط و شرایط آموزش سومین عنصری است که شهید مطهری در محیط دانشگاه، مسجد و حسینیه شرایط را برای تعلیم و تربیت فراهم کرده بود، خاطرنشان کرد: در مسیر آموزش و تعلیم با الگو گرفتن از استاد تعلیم و تربیت استاد شهید مطهری به سمت احیای آموزش و پرورش انقلاب اسلامی پیش برویم و به معنای واقعی کلمه به به‌عنوان شاخص و معیار اندازه گیری این موضوع در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: در مدارس نباید تنها به آموزش دروس اکتفا شود، بلکه از این فرصت طلایی برای پرورش عنصر انقلابی در بین نسل جوان استفاده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه دوازده سال از بهترین سال‌های عمر فرزندان این آب و خاک و آینده‌سازان کشور در اختیار مجموعه شریف آموزش و پرورش است، اظهار کرد: آموزش و پرورش در مدت زمان تحصیل و پرورش دانش آموزان آنها را به سمت، دانش آموز و مدیر و عنصر طراز انقلاب اسلامی پرورش دهد.

کد خبر 659090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.