بنیاد مسکن حواله‌های قیر را برای روستاهای چهارمحال‌وبختیاری صادر کند

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: انتظار می‌رود بنیاد مسکن حواله‌های قیر را صادر کند تا بتوان کارهای عمرانی را در سطح روستاهای این استان انجام داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدیعقوب باقری امروز _پنجشنبه چهاردهم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: شهرستان خانمیرزا نوپا است و بعضی ادارات در آن مستقر نیستند و جایگاهی ندارند، انتظار می‌رود با توجه به تعدد روستاها، بنیاد مسکن و دیگر ادارات در این شهرستان مستقر شود.

وی افزود: سال گذشته ۲۱ روستا در شهرستان خانمیرزا برای دریافت قیر رایگان مشخص و هزینه‌ها پرداخت شد و پیمانکاران تعیین شدند، لذا انتظار می‌رود بنیاد مسکن حواله‌های قیر را صادر کند تا بتوان کارهای عمرانی را در سطح روستاهای استان انجام داد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به ایرادهای طرح هادی گفت: با توجه به اینکه روستاها محدود هستند بهتر است در قالب طرح هادی زمین‌های بیشتری آزاد سازی شود تا تنها یک نفر بهره نبرد و برای اکثریت افراد مطلوب باشد.

وی گفت: در سنوات گذشته دو درصد عوارض به شوراها اختصاص پیدا می‌کرد که خیلی زیاد نبود اما این مقدار به شش درصد افزایش پیدا کرده است که می‌توان گام مثبتی برداشت.

باقری اظهار کرد: درصدی از جرایم رانندگی باید به زیرساخت‌ها اختصاص یابد تا نقاط حادثه‌خیز و خطرناک استان اصلاح شود و دیگر شاهد فوت هم استانی‌های خود نباشیم.

وی تاکید کرد: اعتبارات و امکانات امداد و نجات در استان چهارمحال‌وبختیاری ضعیف است، جبران خسارات ناشی از سیل برای مردم بی‌اطلاع که زمان وقوع حادثه خسارات را توسط کلانتری صورت‌جلسه نکردند، کار دشواری است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه دستگاه‌های متولی خدمات‌رسان ادعا می‌کنند که عشایر بحران‌زده به حوزه استحفاظی آن‌ها مربوط نمی‌شود و این موضوع مشکلات بزرگی را به همراه آورده است، اظهار کرد: عشایری که بین مرزهای استان چهارمحال‌وبختیاری، خوزستان و لرستان در حال ییلاق و قشلاق هستند، در همین رفت‌وآمدها دچار بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی می‌شوند که رسیدگی به مشکلات آنها ضروری است.

کد خبر 659058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.