برقراری تعاملات اجتماعی نیازمند برنامه‌ریزی است

شهردار شهرکرد ایجاد تعاملات اجتماعی مطلوب و موثر در شهر را ضروری دانست و گفت: این تعاملات زمانی شکل می‌گیرد که همه اعضا در شهر حضور دارند و نگاهشان از زندگی شهرنشینی به نگاه شهروندی تغییر پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین واحدیان امروز پنجشنبه چهاردهم اردیبهشت‌ماه _ در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: با توجه به اینکه شهر یک موجود زنده است و کالبد آن نیاز به اقدامات عمرانی دارد باید به روح شهر نیز توجه شود چراکه سرزندگی و حیات شهر ضروری است.

وی ایجاد تعاملات اجتماعی مطلوب و مؤثر در شهر را ضروری دانست و افزود: این تعاملات زمانی شکل می‌گیرد که همه اعضا در شهر حضور دارند و نگاهشان از زندگی شهرنشینی به نگاه شهروندی تغییر پیدا می‌کند.

شهردار شهرکرد خاطرنشان کرد: باید حس تعلق و وابستگی میان شهروندان ایجاد شود و به منظور تحقق این مهم لازم است ساختار فکری نوجوانان و جوانان ما از مقطع ابتدایی در مدارس کودک شکل بگیرد تا زمانی که دانش‌آموزانی به صورت اجتماعی وارد شهر می‌شوند با شهر ارتباط بهتری برقرار کنند.

وی ادامه داد: در این راستا لازم است بسته آموزشی فرهنگی و مهارتی تهیه و تدوین و توسط معلمان و فرهنگیان در مدارس به ویژه مقطع ابتدایی آموزش داده شود تا بتوان حس تعلق به شهر را میان کودکان ترویج داد.

شهردار شهرکرد گفت: دانش‌آموزان و کودکان باید از داشته‌های شهر خود به ویژه نام‌آوران، نخبگان و مفاخر مطلع و شناخت پیدا کنند تا علاوه‌بر اجرای برنامه‌های فرهنگی در توسعه و آبادانی شهر نیز مشارکت کنند.

واحدیان افزود: خروجی این طرح منجر می‌شود تا تنش‌هایی که ممکن است در مدارس یا فضای شهری با آن مواجه هستیم، اصلاح شود.

شهردار شهرکرد اظهار کرد: به واسطه اجرای این طرح می‌توان در بسیاری هزینه‌های جاری صرفه‌جویی و در حوزه عمران و آبادانی شهر هزینه کرد.

کد خبر 659043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.