آغاز عملیات آب‌رسانی درختان تپه نورالشهدا شهرکرد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد گفت: به دنبال درخت‌کاری تپه نورالشهدای منظریه، عملیات اجرای خط انتقال آب و سیستم آبیاری قطره‌ای در حال تکمیل است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا هاشمی امروز _پنجشنبه چهاردهم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه بررسی عملیات آبیاری درختان تپه نورالشهدا در منظریه اظهار کرد: به برکت مقبره متبرک شهید گمنام در منظریه و به دنبال درختکاری تپه نورالشهدا در این محل در روز درختکاری سال گذشته، عملیات اجرای خط انتقال آب و سیستم آبیاری قطره‌ای انجام شد و در حال حاضر تکمیل شده است.

وی افزود: با اجرای این عملیات، آبیاری ۲۸۰۰ درخت در حال کاشت در محل مذکور با سیستم آبیاری تحت فشار انجام می‌شود و تانکرهای حمل آب و آبیاری دستی جهت نگهداری تپه از محل جمع می‌شوند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: در این طرح عملیات لوله‌گذاری با لوله دو اینچ به طول ۹۰۰ متر، لوله چهار اینچی به طول ۴۰۰ متر و عملیات اجرای آبیاری تحت فشار با لوله‌های ۱۶ میلی‌متری به طول ۱۰ هزار متر انجام می‌شود.

هاشمی تصریح کرد: با تاکید شهردار شهرکرد مبنی بر ایجاد جاذبه‌های بصری در ورودی‌های شرق، غرب و جنوب شهر، عملیات سنگ‌بری، خاک‌برداری و بهسازی ورودی شهر جهت شیب‌بندی مناسب اجرای طرح فرش گل آغاز شد.

وی اضافه کرد: این عملیات در زمینی به مساحت حدود دو هزار مترمربع در تپه اول ورودی شرقی شهرکرد در حال انجام است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد با بیان اینکه طرح در حال حاضر در فاز نخست یعنی زیرسازی به‌سر می‌برد، گفت: عملیات اجرایی جداول، خاک‌ریزی نباتی، گل‌کاری، شن رنگی، بتن‌ریزی و چمن مصنوعی به ترتیب پس از اتمام این مرحله انجام می‌شود.

وی مدت زمان لازم برای اجرای پروژه را دو ماه دانست و افزود: اعتبار طرح از محل تکمیل بازسازی پروژه‌های فضای سبز و بودجه داخلی تأمین و اجرا می‌شود.

کد خبر 659029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.