نقش معلم در هدایت انسان ها و جامعه غیرقابل انکار است

امام جمعه اصفهان با اشاره به نقش پررنگ معلم در هدایت انسان‌ها در مسیر خوبی‌ها و بدی‌ها گفت: عمل یک معلم و استاد برای دانش‌آموزان و دانشجویان بزرگترین آموزش است و صرف بیان کردن و حرف زدن کار آموزش صورت نمی‌گیرد.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، در دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان ضمن تبریک روز و هفته معلم به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت علامه و دانشمند، استاد شهید مطهری اظهار کرد: امید داریم با همت جهادی و تلاش شبانه‌روزی و البته برمدار اعتقاد و ایمان معلمان بتوانیم بخشی از کمبودها و نواقصی که در دوران شیوع کرونا بر پیکره آموزش و پرورش وارد آمد را جبران کنیم.

وی درباره عظمت معلم افزود: معلم تعلیم‌دهنده خوبی‌ها است، چرا که آموزش‌دهنده بدی‌ها را معلم نمی‌گویند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب رشد یک کشور بدون معلم امکان‌پذیر نیست.

امام جمعه اصفهان با اشاره به نقش پررنگ معلم در هدایت انسان‌ها در مسیر خوبی‌ها و بدی‌ها، گفت: لذا شایسته است در امر گزینش معلمان بسیار دقت شود تا جامعه به سمت خوبی‌ها هدایت شود.

وی با بیان اینکه در روایت از معصوم آمده است «اگر کسی برای خدا بیاموزد، برای خدا عمل کند و برای خدا یاد دهد در آسمان‌ها از این فرد عظیم یاد می‌شود»، خاطرنشان کرد: عمل یک معلم و استاد برای دانش‌آموزان و دانشجویان بزرگترین آموزش است و صرفاً با بیان کردن و حرف زدن، آموزش صورت نمی‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تاکید کرد: در روایت دیگری از معصوم آمده است «هرکسی ولایت عده‌ای را برعهده بگیرد باید خود پیش از آن هدایت شده باشد و عمل کند و کسی که خود هدایت نشده باشد و بخواهد افرادی را هدایت کند، همچون کسی است که قصد دارد سایه چوب کجی را راست کند، قبل از آنکه خود چوب را راست کند.»

وی ادامه داد: حسی در وجود انسان قرار دارد که به آن تشبه به برتر می‌گویند، بنابراین الگوگیری از معلمین و اساتید در ذات دانش‌آموزان و دانشجویان است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: تربیت انسان مهمترین وظیفه معلم است که بالاترین وظیفه دنیایی است؛ در این دنیا سنت‌هایی همچون بلا، امتحان و آزمون و قرار گرفتن دوست و دشمن پیش روی انسان‌ها وجود دارد تا خوبی از بدی، تربیت شده از تربیت نشده و سره از ناسره تمیز داده شود.

وی ادامه داد: در هجمه‌های شدید فرهنگی، آموزش و تربیت نقش بسیار مهمی دارد و در این عرصه، وجود و تربیت معلم و استاد حائز اهمیت است که موجب هدایت فکری نوجوانان و جوانان می‌شود.

کد خبر 659019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.