پایان سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی با معرفی برگزیدگان

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی، چهارشنبه شب در کنار مرقد دعبل خزاعی، شاعر اهل بیت(ع) در شوش با معرفی برگزیدگان خود در دو بخش فصیح و شعبی خاتمه یافت.

به گزارش ایمنا، مرتضی سعیدی‌زاده اظهار کرد: سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی به میزبانی خوزستان، به یکی از محوری‌ترین جشنواره‌های محوری امسال بنیاد امام رضا (ع) تبدیل شد.

وی افزود: برگزاری باشکوه شب‌های شعر در شهرهای مختلف خوزستان نشان‌دهنده ارادت و علاقه مردم اهل ادب این استان به آستان امام رضا (ع) است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) مأموریت بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) را احیای امر اهل بیت (ع) دانست و گفت: شعر بهترین ابزار برای انتقال معارف اهل بیت (ع) است و شعر عربی به دلیل ظرفیت و غنای بالادر اوج این جریان‌سازی فرهنگی قرار دارد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) ادامه داد: بنیاد امام رضا (ع) جشنواره‌های متعدد فرهنگی در سطح کشور و منطقه برگزار کرده است که اختتامیه‌های این جشنواره‌ها در شب میلاد امام رضا (ع) در مشهد برگزار و نشان ارادت به برگزیدگان این جشنواره اهدا می‌شود.

وی افزود: آثار فاخر ۱۳ دوره جشنواره شعر به زبان عربی در بیست‌ویکمین جشنواره امام رضا (ع) در سال آینده رونمایی می‌شود.

مجید منادی، معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این آئین اظهار کرد: فرآیند برگزاری این جشنواره که زیرشاخه‌ای از جشنواره بزرگ بین‌المللی امام رضا (ع) است بیش از هشت ماه به طول انجامیده و تلاش شده است تا شمیم عطر شعر رضوی در کل خوزستان پیچیدن کند.

وی تصریح کرد: علاوه بر برگزاری افتتاحیه این جشنواره در شهرهای شادگان، هویزه و ملاثانی و اختتامیه آن در شوش دانیال، آئین‌های شعرخوانی از آثار این جشنواره در هفته‌های آینده در شهرهای دزفول، بهبهان و خرمشهر برگزار می‌شود.

در بخش فصیح؛ شذا نوفل قاسم از سوریه نفر اول، سید احمد العلوی از بحرین نفر دوم و محمود الباوی ایران نفر سوم این جشنواره شدند ضمن اینکه سدخان الحلفی نیز در این بخش شایسته تقدیر شد. همچنین در بخش شعبی نیز عماد غراوی، محمد هلیچی و یوسف شرهانی هر سه ایران به ترتیب حائز مقام اول تا سوم این جشنواره شدند و ثریا حمیدی، نوری جابری، سیدابراهیم غرابی، فؤاد مشعلی، عباس زرگانی، شیما ناصری و علی وائلی نیز در این بخش شایسته تقدیر شدند.

۱۷۰ اثر در دو بخش فصیح و شعبی از ایران و کشورهای اسلامی به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی در خوزستان ارسال شده است. آثار فاخر این جشنواره از شاعران کشورهای مختلفی از جمله لبنان، سوریه، عراق، فلسطین، یمن، چاد، تونس، ساحل آج، بحرین و در رأس آنها از شاعران فرهیخته خوزستان دریافت شده است.

کد خبر 658939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.