نگاهی به ستاره‌هایی که توسط باشگاه خود، محروم شده‌اند

پس از اینکه لیونل مسی، برنده هفت‌بار توپ طلا، از سوی پاری‌سن‌ژرمن به دلیل سفر به عربستان سعودی محروم شد، رسانه GOAL به موقعیت‌های مشابه بازیکنان دیگر نگاهی انداخته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پاری‌سن‌ژرمن روز سه‌شنبه گذشته با اعلام اینکه لیونل مسی آرژانتینی، بدون دستمزد به مدت دو هفته محروم خواهد شد، دنیای فوتبال را شوکه کرد. متعاقباً مشخص شد که این بازیکن، مربی و باشگاه خود را نادیده گرفته، در تمرینات شرکت نکرده است و به عربستان سعودی سفر کرده تا به قرارداد سودآور خود برسد.

پاری‌سن‌ژرمن که مصمم بود قرارداد لئو را تمدید کند، به نظر می‌رسد متوجه شده است که احتمال دارد تابستان امسال ستاره آرژانتینی را از دست بدهد، این تیم که با باخت به لوریان، امیدهای قهرمانی خود در لیگ یک فرانسه را اندکی در خطر می‌بیند، حالا یکی از بزرگ‌ترین نام‌های دنیای فوتبال را برای دو هفته محروم کرده است.

اما مسی تنها بازیکن مطرحی نیست که توسط باشگاه یا تیم ملی خود کنار گذاشته شده است. در واقع، بسیاری از ستاره‌ها وجود دارند که به دلایل انضباطی مجبور به ترک تیم خود شده‌اند.

رسانه GOAL نگاهی به برخی از بزرگترین ستاره‌هایی انداخته است که توسط تیم خود محروم شده‌اند.

نگاهی به ستاره‌هایی که توسط باشگاه خود، محروم شده‌اند

لیونل مسی

مسی در ابتدای هفته جاری بدون اجازه PSG برای چند روز به عربستان سعودی سفر کرد و مسئولیت‌های مرتبط با قرارداد اسپانسری خود با این کشور حاضر در خاورمیانه را انجام داد.

گزارش شده است که مسی از قبل به باشگاه در مورد این سفر اطلاع داده است، اما کریستف گالتیه، سرمربی تیم نیز اعلام کرده بود که در صورت شکست پاریسی‌ها یا تساوی با لوریان در روز یکشنبه، برنامه تمرین تیم پابرجا است. با این حال، آنها متحمل یک باخت شرم‌آور سه بر یک شدند که سومین شکست آنها در چهار بازی خانگی بود اما مسی به هر حال به ریاض رفت.

این باشگاه او را از ورود به هر یک از کمپ‌های خود و از تمرین و حضور در مسابقات منع کرده است. همچنین انتظار می‌رود که این آخرین ملاقات با هم‌تیمی‌ها بوده باشد. مسی فصل آینده در پارک دو پرنس نخواهد بود.

نگاهی به ستاره‌هایی که توسط باشگاه خود، محروم شده‌اند

مسوت اوزیل

دوران حرفه‌ای اوزیل که زمانی یکی از بهترین هافبک‌های تهاجمی جهان بود، در پایان دوران حضورش در آرسنال به شدت تحت تأثیر قرار گرفت. ملی پوش آلمانی، شمال لندن را با شرایط بدی ترک کرد و باشگاه از تمدید قرارداد او برای فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ خودداری کرد.

او در نهایت در ژانویه همان سال به فنرباغچه ملحق شد، اما مجموعه‌ای از مصدومیت‌ها و عملکرد ضعیف، زمان حضور او را در آنجا کاهش داد. اوزیل در نهایت پس از درگیری با سرمربی خود، اسماعیل کارتال، از ۸ بازی آخر فصل محروم شد.

اوزیل به نوبه خود تاکید کرد که مشکلی با باشگاه ندارد، هرچند اشاره کرد که در شش ماه اول قراردادش دستمزد دریافت نکرده است. او در پایان فصل تیم را ترک کرد و در ماه مارس، با ۳۴ سال سن، بازنشسته شد.

نگاهی به ستاره‌هایی که توسط باشگاه خود، محروم شده‌اند

پیر امریک اوبامیانگ

اوبامیانگ در مقاطع مختلف دوران حرفه‌ای خود، همواره دردسرساز بوده است. در ژانویه ۲۰۱۸، بوروسیا دورتموند او را به دلیل عدم حضور در جلسه تیم پس از تمرین، محروم و جریمه کرد. تصمیم اوبا برای حاضر نشدن در جلسه، که احتمالاً با تمایلش برای پیوستن به آرسنال قبل از پایان پنجره نقل و انتقالات همراه بود، باعث شد که دوران حضور او در آلمان به پایان برسد.

خروج اوبا از جمع توپچی‌ها حدود چهار سال بعد به شکل کاملاً مشابه، در دورتموند انجام شد. اوبامیانگ در دسامبر ۲۰۲۱ به دیدار مادرش در فرانسه رفت و با یک روز تأخیر به تمرینات بازگشت. باشگاه به سرعت بازوبند کاپیتانی را از او سلب کرد و اوبامیانگ را برای بازی بعدی خود مقابل ساوتهمپتون از ترکیب کنار گذاشت.

سرمربی تیم، میکل آرتتا توضیح داد که تصمیم گرفته است اوبامیانگ را به دلیل "مشکلات انضباطی" کنار بگذارد. مشکلات وقتی به اوج خود رسید که این مهاجم به تنهایی تمرین می‌کرد و از حضور در ترکیب اصلی محروم شد. او ظرف شش هفته راهی بارسلونا شد.

نگاهی به ستاره‌هایی که توسط باشگاه خود، محروم شده‌اند

ماریو بالوتلی

دوران حرفه‌ای بالوتلی به دلایل درست و غلط، منبع سرگرمی دائمی برای مردم و رسانه‌ها بوده است. این بازیکن بااستعداد ایتالیایی، از لحظات فوق‌العاده خود در زمین فوتبال لذت برده است، اما شاید او را بیشتر به خاطر رفتارهای مضحک خود زمین به خاطر بسپاریم.

همه چیز از سال ۲۰۰۹ شروع شد، زمانی که این مرد ایتالیایی بسیار با استعداد اما مسلماً سخت‌پسند، با ژوزه مورینیو درحالی که در اینتر بود، درگیر شد. این مربی به‌طور آشکار از بالوتلی به دلیل تلاش نکردن در تمرینات انتقاد کرد و او را برای یک ماه کامل (در ژانویه) کنار گذاشت امازمانی که او انتقالی عالی به منچسترسیتی را تجربه کرد، اوضاع بهتر نشد. بالوتلی از بازدید از زندان زنان گرفته تا آتش بازی در حمام خود، در دوران حضورش در منچستر به یکی از سوژه‌های رسانه‌ها تبدیل شد. او تا اوایل سال ۲۰۱۲ با محرومیت رسمی روبه‌رو نشد، اما به دلیل کوبیدن مشت به سر اسکات پارکر در جریان بازی لیگ‌برتری با تاتنهام، چهار بازی محروم شد.

او یک سال بعد، دوباره به آث میلان پیوست و به دلیل استفاده از الفاظ "ارعاب‌آمیز و توهین‌آمیز" نسبت به داور، پس از باخت تیمش مقابل ناپولی، محروم شد. او در اواخر سال ۲۰۱۴ زمانی که در لیورپول بود، به دلیل انتشار تصویری ضد قوم یهود در اینستاگرامش، توسط اتحادیه فوتبال انگلیس محروم شد.

نگاهی به ستاره‌هایی که توسط باشگاه خود، محروم شده‌اند

روی کین

کین، زمان حضور در منچستریونایتد، کارهای بدی انجام می‌داد و به دلیل تکل سخت و سبک تهاجمی خود، به عنوان یک هافبک جنگنده شهرت پیدا کرد.

او در سال ۲۰۰۱ به خاطر یک تکل روی پای آلفی هالند بازیکن منچسترسیتی، خبرساز شد، خطایی که ظاهراً پاسخی بود به مدافعی که کین را چهار سال پیش متهم به ساختگی بودن مصدومیتش کرد. کین در مجموع ۸ بازی به دلیل رفتار خود محروم شد، اما بزرگترین جنایت او نه در سطح باشگاهی، بلکه به زمان حضور در تیم ایرلند در جریان رقابت‌های جام جهانی ۲۰۰۲ رخ داد. این حادثه در بایکوت شده، اما گزارش شده است که کین پیش از شروع مسابقات، از محل تمرین تیم ملی در سایپان ابراز ناراحتی کرده و از دیر رسیدن تجهیزات و مقایسه زمین با پارکینگ، از شرایط گلایه کرده است.

روز بعد اوضاع بدتر شد. کین در روز دوم تمرین اعلام کرد که قصد دارد تیم را ترک کند. سرمربی تیم، میک مک کارتی از او خواست که بماند، اما تنش‌ها دوباره شعله‌ور شد.

کمی قبل از شروع مسابقات، تنش‌ها به اوج خود رسید، کین، یک جنگ لفظی ۱۰ دقیقه‌ای را علیه سرمربی انجام داد؛ با گفتن این جمله تمسخرآمیز که مک کارتی می‌تواند "جام جهانی خود را بالا ببرد! " او نزدیک به دو سال محروم بود، اما در سال ۲۰۰۴ به تیم بازگشت و ۹ بار دیگر به میدان رفت.

نگاهی به ستاره‌هایی که توسط باشگاه خود، محروم شده‌اند

کارلوس توز

توز در جریان بازی من‌سیتی در لیگ قهرمانان اروپا مقابل بایرن‌مونیخ در سپتامبر ۲۰۱۱، از ورود به عنوان بازیکن جانشین خودداری کرد. مهاجم آرژانتینی، پردرآمدترین بازیکن باشگاه، صحبت‌های تندی با سرمربی روبرتو مانچینی رد و بدل کرد و بلافاصله از بازی کردن برای باشگاه به مدت دو هفته محروم شد. سیتی همچنین او را ۵۰۰ هزار پوند جریمه کرد که در آن زمان بیشترین جریمه تاریخ لیگ برتر بود.

این بازیکن اصرار داشت که کل داستان، یک سوء تفاهم بوده است. او در نهایت در ماه مارس به تیم اصلی بازگشت و جریمه سنگین را پذیرفت.

نگاهی به ستاره‌هایی که توسط باشگاه خود، محروم شده‌اند

عثمان دمبله

دمبله زمانی که در سال ۲۰۱۷ توسط دورتموند به مدت یک هفته محروم شد، یک جوان ۲۰ ساله و آینده دار بود. وینگر فرانسوی، بدون اجازه، از حضور در تمرینات برای شرکت در جام‌حذفی آلمان خودداری کرد تا به بارسلونا بپیوندد.

دورتموند پیشنهاد ۱۳۰ میلیون یورویی (۱۱۵ میلیون پوند/۱۴۳ میلیون دلار) برای دمبله را کمی قبل از این حادثه رد کرده بود و آبی اناری‌ها که به دنبال جایگزینی برای نیمار بودند به هر نحوی می‌خواستند این ستاره را جذب کنند.

البته دمبله در نهایت اجازه انتقال را گرفت و بارسا ۱۴۵ میلیون یورو (۱۲۸ میلیون پوند / ۱۶۰ میلیون دلار) برای جذب او پرداخت کرد.

نگاهی به ستاره‌هایی که توسط باشگاه خود، محروم شده‌اند

پاتریس اورا

اورا پس از لگد زدن به یکی از هواداران تیمش قبل از بازی لیگ‌اروپا در نوامبر ۲۰۱۷، به سر تیتر اخبار تبدیل شد. طبق گزارش L'Equipe، پس از حدود ۳۰ دقیقه تمسخر، اورا در نهایت به شدت از هواداران تیمش انتقاد کرد.

این باشگاه به سرعت مدافع چپ خود را برای یک بازی محروم کرد، قبل از اینکه مقامات فوتبال فرانسه بخواهند تصمیمی بگیرند، البته که او سپس برای هفت ماه دیگر محروم شد.

نگاهی به ستاره‌هایی که توسط باشگاه خود، محروم شده‌اند

جیمز مدیسون

مدیسون تنها بازیکنی نبود که به دلیل نقض قوانین کووید -۱۹ در سال ۲۰۲۱، توسط لسترسیتی با مجازات انضباطی روبرو شد، اما او شاید بزرگ‌ترین فوتبالیستی بود که محروم شد و با جدی‌ترین پیامدها برای پایان دادن به دوران فوتبالش مواجه شد.

هافبک لستر، از لیست تیم انگلیس تحت هدایت گرت ساوتگیت برای مسابقات قهرمانی اروپای ۲۰۲۰ کنار گذاشته شد، چراکه او سیاست‌های لیگ‌برتر را زیر پا گذاشت و در یک مهمانی با هم تیمی‌هایش (حمزه چادوری و آیوزه پرز) شرکت کرد. هر سه نفر از حضور در یک بازی محروم شدند، اما محرومیت مدیسون باعث شد که او فرصت ارزشمندی را برای تحت تأثیر قرار دادن ساوت‌گیت در آستانه یورو، از دست بدهد و درحالی که برندان راجرز نمی‌پذیرفت که محرومیت او می‌تواند پیامدهایی برای دعوتش به انگلیس داشته باشد، مدیسون بعداً از ترکیب حذف شد.

نگاهی به ستاره‌هایی که توسط باشگاه خود، محروم شده‌اند

نیکلاس آنلکا

آنلکا در تقریباً ۲۰ سال دوران حرفه‌ای خود، جنجال عادلانه‌ای را تحمل کرد. او تنها در ۱۹ سالگی، پس از سه روز حضور نیافتن در تمرینات، توسط رئال مادرید محروم شد.

اما بدترین اتفاق او، در جام جهانی ۲۰۱۰ رخ داد. این مهاجم، شورشی را علیه ریموند دومنک سرمربی تیم ملی فرانسه رهبری کرد و به سرعت ۱۸ جلسه از تیم ملی فرانسه محروم شد. آنلکا در رختکن با دومنک درگیر شد و ظاهراً در نیمه اول بازی مقابل مکزیک به مربی‌اش حرف‌های بدی زده است‌.

او تیم را تشویق به اعتصاب کرد و با چند بازیکن ارشد دیگر هماهنگ کرد تا یکی از بزرگترین جنجال‌های تاریخ فوتبال فرانسه را اجرا کند. این تیم نتوانست از گروه خود صعود کند و آنلکا دیگر هرگز برای کشورش بازی نکرد.

نگاهی به ستاره‌هایی که توسط باشگاه خود، محروم شده‌اند

جوی بارتون

بارتون در طول حرفه طولانی خود، لزوماً یک بازیکن حرفه‌ای نبود. دوران حضور او در فوتبال شامل اتهامات مختلفی مثل محرومیت ۱۸ ماهه بخاطر شرط بندی در مسابقات فوتبال، و اتهامات متعدد فدراسیون فوتبال، برای رفتار خشونت آمیز بوده است، اما، چیزی که قابل توجه بود، این است که تنها باری که او توسط باشگاه خودش محروم شد، در سال ۲۰۱۶ بود، زمانی که هافبک ۳۴ ساله، طی دوران حضور قرضی در رنجرز، به هم تیمی‌اش، اندی هالیدی، "حرف‌های نامناسبی" زد.

باشگاه، او را به مدت سه هفته محروم کرد، و بارتون هرگز در آن‌جا لحظات خوبی سپری نکرد، این مرد، پنج بازی در اسکاتلند انجام داد و سپس به باشگاه برنلی برگشت، جایی که او قبل از بازنشستگی، یک فصل فراموش نشدنی را رقم زد.

نگاهی به ستاره‌هایی که توسط باشگاه خود، محروم شده‌اند

کوین پرینس بواتنگ

چند اتفاق وجود داشت که حرفه امیدوارکننده بواتنگ را لکه‌دار کرد. او به دلایل انضباطی پس از "توهین با استفاده از الفاظ مبتذل" به جیمز آپیا، از کمپ تیم ملی در جام‌جهانی ۲۰۱۴، به خانه فرستاده شد. بواتنگ این مجازات را پذیرفت، اما بعداً اصرار داشت که "فقط در حال شوخی" بوده است.

او کمتر از یک سال بعد درحالی که یک فصل بد را در شالکه پشت سر گذاشت، به دلایل اشتباه، سر تیتر خبرها شد. بواتنگ از ترکیب روبرتو دی متئو، سرمربی تیم خارج شد، اما پس از پیروزی دیرهنگام مقابل اشتوتگارت، فرصتی دوباره به او داده شد.

او این فرصت را با انجام یک بازی خوب در شب شکست دو بر صفر مقابل کلن جبران کرد. شالکه بواتنگ را از دو بازی پایانی فصل محروم کرد و اندکی بعد قراردادش را فسخ کرد.

نگاهی به ستاره‌هایی که توسط باشگاه خود، محروم شده‌اند

دنی اسوالدو

او را به خاطر می‌آورید؟ تعداد بسیار کمی این بازیکن را می‌شناسند. اسوالدو، مردی بود که در سال ۲۰۱۳ همراه با باشگاه ساوتهمپتون و تحت هدایت پوچتینو برای راه‌یابی به فوتبال اروپا تلاش می‌کرد.

این مهاجم در جریان بازی ساوتهمپتون با نیوکاسل در ماه دسامبر، درگیر یک دعوا شد و به دلیل مشکلاتش، سه بازی محروم شد. کمتر از یک ماه بعد، او به دلیل درگیری با خوزه فونته، مدافع میانی ساوتهمپتون، دو هفته از سوی باشگاه محروم شد. اسوالدو متعاقباً به صورت قرضی به تیمی دیگر فرستاده شد و در جولای ۲۰۱۵ تیم را ترک کرد.

کد خبر 658931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.