آمادگی کامل وزارت اقتصاد برای اجرای مالیات بر عایدی سرمایه

به گفته معاون امور حقوقی و مجلس وزیر اقتصاد، طرح مالیات بر عایدی سرمایه یکی از طرح‌های موفقی است که با همکاری مشترک بین دولت و مجلس به تصویب رسید و دولت در صورت ابلاغ، برای اجرای آن در آمادگی کامل به سر می‌برد.

به گزارش ایمنا و به نقل از صدا و سیما، هادی قوامی در خصوص روند تصویب مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس، گفت: طرح مالیات بر عایدی سرمایه در ابتدا طرح مجلس بود که وقتی «سید احسان خاندوزی» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس این طرح را به شدت پیگیری می‌کرد.

وی اضافه کرد: وقتی خاندوزی برای وزارت از مجلس رأی اعتماد گرفت و به دولت پیوست با توجه به پیگیری‌هایی که در مجلس هم انجام داده بود، در وزارت اقتصاد نیز با نظر مثبت این طرح پیگیری شد و طی همکاری سازمان امور مالیاتی، معاونت پارلمانی و نیز معاونت سیاست گذاری اقتصادی با کمیسیون اقتصادی مجلس و با انتقال نظرات وزارت اقتصاد به مجلس این طرح به سرعت پیشرفت و با تغییرات و اصلاحاتی، در نهایت تصویب شد.

معاون امور حقوقی و مجلس وزیر اقتصاد تاکید کرد: دولت و به خصوص وزارت اقتصاد به عنوان متولی برای اجرای این طرح، آمادگی کامل دارند. بعد از بررسی طرح در شورای نگهبان و رفع ایرادات احتمالی در مجلس، مجموعه وزارت اقتصاد همه زیرساخت‌های لازم را برای اجرای آن از جمله پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان را در اختیار دارد، در عین حال، سایر زیرساخت‌های مورد نیاز نیز تا آخر شهریورماه آماده می‌شود.

قوامی تاکید کرد: طرح مالیات بر عایدی سرمایه یکی از طرح‌های موفق و مشترک بین دولت و مجلس بود که می‌تواند اثر گذاری قابل توجه در جلوگیری از فرارهای بزرگ مالیاتی داشته باشد.

کد خبر 658844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.