۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
صدور کارت‌های ملی معوق به کجا رسید؟

تا پایان سال گذشته ۱۰ میلیون کارت ملی هوشمند معوق صادر و تحویل متقاضیان شد، از سوی دیگر برنامه‌ریزی لازم برای کاهش مدت زمان درخواست کارت ملی تا دریافت آن انجام گرفته و به‌ صورت جدی در حال پیگیری و اقدام است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در راستای وعده کمیسیون اصل ۹۰ مبنی بر صدور تمام کارت‌های ملی هم‌وطنان توسط سازمان ثبت احوال تا پایان سال ۱۴۰۱ در حالی که از سال ۱۳۹۸ تا سال ۱۴۰۰ با گذشت بیش از دو سال علی‌رغم ثبت‌نام و پرداخت هزینه برای صدور کارت‌های ملی توسط شهروندان تعداد ۱۰ میلیون کارت معوق مانده بود.

در دوره جدید و با استقرار دولت سیزدهم و پیگیری وزیر کشور و تغییر مدیریت در سازمان ثبت احوال کشور از دی‌ماه سال ۱۴۰۰ با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام شده، خط تولید انبوه صدور کارت‌های هوشمند ملی مجدد راه‌اندازی شد و در سال ۱۴۰۱ تمام ۱۰ میلیون کارت معوق صادر و به متقاضیان تحویل داده شد و از سوی دیگر برنامه‌ریزی لازم برای کاهش مدت زمان درخواست کارت ملی تا دریافت آن انجام گرفته و به صورت جدی در حال پیگیری و اقدام است.

افراد بدون شناسنامه تا ۶ ماه آینده کارت شناسایی موقت دریافت می‌کنند

هاشم کارگر، معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور اظهار کرد: امسال چابک‌سازی، اصلاح فرایندها و حذف فرایندهای زائد و بهره‌گیری هرچه بیشتر از فناوری‌های نوین در مسیر هوشمندسازی در دستور کار قرار گرفته تا شاهد ارائه خدمات بهتر به مردم و کاهش هزینه‌ها در تمام منابع سازمان باشیم.

وی با بیان اینکه از دیگر موضوعات مهم در سال ۱۴۰۲، ارائه خدمات به‌صورت الکترونیکی و غیرحضوری بوده و در این راستا تمام واحدها باید همکاری لازم با حوزه فناوری سازمان را داشته باشند، افزود: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در پیام نوروزی امسال، باید به دنبال شیرین شدن کام مردم باشیم. درواقع سازمان ثبت احوال باید به سهم خود برای شیرینی کام مردم تلاش کرده و با ارائه خدمات بهتر و تغییر و تحولات وظیفه خود را به انجام رساند.

معاون وزیر کشور با اشاره به لزوم ایجاد سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان در سال ۱۴۰۲، گفت: این اقدام موجب گسترش ارتباط با مشتریان و نحوه پاسخ به نیازها و درخواست‌های آن‌ها به بهترین شکل و در نهایت افزایش رضایت‌مندی شهروندان خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه هویتی در سال ۱۴۰۱، خاطرنشان کرد: برنامه ما در راستای تعیین تکلیف افراد بدون شناسنامه در سال ۱۴۰۲، این است که حداکثر تا شش ماه آینده تمام این افراد شناسه اختصاصی و کارت شناسایی موقت خود را دریافت کنند.

کد خبر 658786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.