روستای گندمکار فصل تابستان آب آشامیدنی ندارد

رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل با اشاره به اینکه آب روستاهای گندمکار از چشمه‌ها تأمین می‌شود، گفت: این چشمه‌ها در فصل تابستان کم‌آب است و چندین خانوار در این روستاها آب آشامیدنی ندارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، موسی طهماسبی امروز _چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه شورای اسلامی شهرستان اردل اظهار کرد: شوراهای اسلامی آمادگی و توان قبول مسئولیت و فعالیت در کنار مدیران را دارد.

وی با بیان اینکه افزایش اعتبارات اعطایی به دهیاری‌ها از محل مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه روستاها بسیار مؤثر است، افزود: اینکه دهیاری در انتظار ارزش افزوده با مبالغ ناچیز باشند کارها را مختل می‌کند و جوابگوی انتظارات مردمی نخواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل با اشاره به پراکندگی و مسیرهای طولانی بین روستاهای این شهرستان تصریح کرد: افزایش تعداد ماشین‌آلات حمل زباله و بیل مکانیکی برای دهیاری‌های مناطق کوهستانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با تاکید به ظرفیت بالای بنیاد علوی در منطقه میانکوه، گفت: به‌دلیل نبود اعتبارات، این بنیاد فقط یک دهم از بودجه‌ی تخصیصی برای پیشرفت و آبادانی را در این منطقه استفاده کرده است.

طهماسبی دیگر مشکل شهرستان اردل را نداشتن آب شرب بیش از ۲۰ روستای منطقه میانکوه و مرکزی و نبود دستگاه سی تی اسکن در تنها بیمارستان شهرستان در شهر اردل دانست و خاطرنشان کرد: صنایع تکمیلی، شهرک‌های گلخانه‌ای و کشت گیاهان دارویی از جمله مهم‌ترین مسائل در کشاورزی این شهرستان است و برگزاری کلاس‌های آموزشی با کشاورزان در زمینه الگوی زراعت متناسب با منطقه باید مورد توجه قرار گیرد زیرا کشاورزان با آگاهی و علم و دانش می‌توانند کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی را ارتقا دهند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل ادامه داد: پیرو تصمیم‌های گرفته شده از سوی مسئولان بابت خسارت ترکیدگی لوله نفت مارون، سازمان جهاد کشاورزی، اداره منابع طبیعی، سازمان محیط زیست، آب منطقه‌ای و راهداری باید پیگیری لازم به‌منظور دریافت این خسارات برای هزینه کردن در منطقه میانکوه را در راستای محرومیت‌زدایی مردم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهرستان اردل نقش مؤثر و ارزنده‌ای در آسایش، امنیت، سلامت روانی و اجتماعی، نهادینه‌سازی فرهنگ مشارکت و رضایتمندی مردم و دستیابی به شاخصه‌های یک سکونت‌گاه سالم، زیبا، توسعه‌یافته و پویا ایفا می‌کند، گفت: شهرداری این شهرستان با ارائه خدمات مطلوب به شهروندان این شهر به‌ویژه اقشار ضعیف و محروم، برای برقراری عدالت و رشد و پیشرفت در شهرستان تلاش کرده است و در این راستا هم‌فکری و همکاری شهروندان نیز نقش مهمی در موفقیت برنامه‌های شهرداری دارد.

طهماسبی گفت: آب روستاهای گندمکار از چشمه تأمین می‌شود که این چشمه‌ها نیز در فصل تابستان کم‌آب و در حال خشک شدن است، از این رو در فصل تابستان چندین خانوار در روستاهای گندمکار آب آشامیدنی ندارند.

کد خبر 658741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.