قوم‌گرایی از عوامل موفق‌نشدن شوراها است

عضو شورای اسلامی شهرستان اردل گفت: یکی از مهمترین عوامل موفق‌نشدن شوراها و به‌تبع آن ناکارآمدی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، قوم‌گرایی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی رئیسی امروز _چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت‌ماه _ در جلسه شورای اسلامی شهرستان اردل با بیان اینکه ساخت‌وساز غیرمجاز معضلی است که گریبانگیر روستاها شده و قوم‌گرایی و نبود آموزش دغدغه اصلی شوراهای اسلامی بخش و شهرستان شده است، اظهار کرد: یکی از مهمترین دلایل موفق نشدن شوراها و به تبع آن ناکارآمدی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، قوم‌گرایی است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه ورزش استعدادهایی در این شهرستان وجود دارد، افزود: ظرفیت‌های گردشگری مورد توجه قرار نگرفته است و پیشنهاد می‌شود موانع و محدودیت‌ها در توسعه صنعت گردشگری شامل برنامه‌ریزی نکردن سازمان‌ها برای جذب گردشگر ورزشی، حمایت ناکافی مسئولان استان از سرمایه‌گذاران و طرح‌های گردشگری ورزشی و کم‌توجهی به جاذبه‌های توریستی ورزشی از طرف مسئولان شهری و روستایی از سوی مسئولان مرتفع شود.

عضو شورای اسلامی شهرستان اردل با اشاره به مشکل اتصال اینترنت در سطح روستاهای این شهرستان اظهار کرد: دانش‌آموزان در روستاهای عزیزآباد سفلی و علیا، مرادآباد و عشایر برای برقراری اینترنت باید به نقاط بلند روستا بروند، در فرایند جابه‌جایی دانش آموزان، چندی پیش یکی از بچه‌ها که برای دسترسی اینترنت رفته بود، بیرون روستا مورد حمله گرگ قرار گرفت و زخمی شد.

رئیسی مهمترین مشکلات شهرستان اردل را نبود آسفالت معابر در روستای شیخ محمود پس از گذشت ۴۳ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، پرداخت نکردن حق‌الجلسات شوراهای اسلامی روستاها، نداشتن امکانات جهت استقرار دهیاری‌ها، پرداخت نکردن حقابه روستاهایی از قبیل ممسنی و لیراب در بخش مرکزی و کمبود اعتبارات دهیاری روستا برای زیرسازی، آسفالت‌ریزی و جدول‌گذاری، مشکلات روستای ریگک و اصلاحیه گازکشی مرتبط به روستای بهشت‌آباد دانست و گفت: درخواست پیگیری از سوی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری را داریم.

عضو شورای اسلامی شهرستان اردل خاطرنشان کرد: تردد مردم شهرستان اردل در جاده‌های مواصلاتی از مرکز شهرستان به استان هر روزه افراد زیادی را قربانی می‌کند و به کام مرگ می‌برد. بخش مرکزی این شهرستان در اعتبارات دیده نمی‌شود، همچنین جاده ارتباطی روستاهای بخش مرکزی به شهرستان، جاده مسیر دوازده امام، چهاربنیچه و دیناران به اردل، هر سال بر اثر رانش و حرکت زمین مسدود می‌شود و خطرآفرین است.

وی ادامه داد: امروزه تعداد تصادفات جاده‌ای در کشور رو به افزایش است، در نتیجه خسارت‌های مالی ناشی از آن‌ها که بر خانواده‌ها و دولت تحمیل می‌شود، بسیار بالا است، بنابراین خسارت‌های مالی، جسمی، روانی و اجتماعی در مواردی غیرقابل جبران است.

کد خبر 658736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.