بیان رئال معضلات تجردگرایی در تئاتر کمدی «مجردی»

کارگردان تئاتر «مجردی» گفت: این نمایش به معضل تجرد در جامعه می‌پردازد، چرا میل به تجرد افزایش یافته و حتی افرادی که ازدواج کرده‌اند دوران مجردی خود را دوران راحت‌تری توصیف می‌کنند.

مرتضی ریحانی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تئاتر «مجردی» یک تئاتری کمدی با شیوه اجرای بازی در بازی است، درواقع یک بازیگر چند نقش را بازی می‌کند البته اکثر نقش‌ها تک بازیگر است، نویسندگی و کارگردانی این نمایش به عده بنده است، این نمایش در گذشته در جشنواره ملی تئاتر کمدیکمدی «کمدی خندستان» دو بار به روی صحنه رفته است.

وی ادامه داد: این نمایش به معضل تجرد در جامعه می‌پردازد، چرا میل به تجرد زیاد شده و حتی کسانی که ازدواج کرده‌اند دوران مجردی خود را دوران راحت‌تری توصیف می‌کنند.

کارگردان تئاتر «مجردی» تصریح کرد: فضای کار رئال است و مبنای کار یک اتفاق روزمره است، مردم به فردی که مشاور ازدواج است لقب دکتر عشق واقعی را داده‌اند، شخصی که خودش در زندگی دچار مشکلاتی است و همین باعث شده به طور کلی مخالف ازدواج باشد اما در آن برهه زمانی به عنوان مشاور ازدواج مراجعین خود را راهنمایی می‌کند.

بیان رئال معضلات تجردگرایی در تئاتر کمدی «مجردی»

ریحانی تصریح کرد: جامعه به سمت سالمندی پیش می‌رود که این زنگ خطری است برای همه ما، تجرد خانواده و واژه مقدس پدر و مادر را از بین می‌برد، دلیل دوم پراختن به این موضوع شخصی است، بنده هنوز مجرد هستم و مدتی زیادی به این موضوع فکر کردم که چرا خود من با وجود شرایط مناسبی که دارم ازدواج نمی‌کنم، با پرس و جو از اطرافیان متوجه شدم دلایل این معضل بسیار فراتر از مسائل مالی است بلکه دیدگاه و اعتقادات افراد تأثیر بیشتری بر این مسئله دارد.

وی در خصوص تأثیرات هنر بر معضلات جامعه گفت: هنر و نمایش تأثیرات زیادی بر افراد و فرهنگ جامعه می‌گذارد، تئاتر «پدر» یکی از کارهایی بود به جایگاه پدر پرداختیم، یک شب بعد از پایان اجرا زن و شوهری با چشمان گریان از سالن خارج شدند، همانجا تصمیم گرفتند پدر پیرشان را که مدتی قبل به سرای سالمندان برده بودند به خانه برگردانند، نمایش می‌تواند تأثیرگذار باشد البته به شرط شناخت و بعد از آن ایمان به عملی که انجام می‌دهیم، رسالت قلم باید به قدری قوی باشد که مخاطب برداشتی صادقانه داشته باشد.

کارگردان تئاتر «مجردی» در خصوص مکان و زمان برگزاری این تئاتر گفت: تئاتر «مجردی» از دوازدهم اردیبهشت آغاز شده و تا دوازدهم خردادماه هرشب از ساعت ۲۰ در پردیس فرهنگی کوثر واقع در خیابان جی به روی صحنه می‌رود و میزبان علاقه‌مندان است تا به تماشای یک نمایش کمدی بنشینند.

ریحانی با اشاره به نحوه تهیه بلیت تئاتر «مجردی» خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند به صورت مجازی از طریق سایت www.esfahanticket.com اقدام به خرید بلیط کنند و یا از طریق شماره تماس ۰۹۲۲۴۵۳۷۰۵۳ رزرو بلیت را انجام دهند همچنین امکان تهیه بلیط به صورت حضوری دو ساعت قبل از شروع اجرا در مکان پردیس فرهنگی کوثر نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: این تئاتر بعد از سال‌ها وقفه به دلایل مختلفی مانند کرونا و بازی در سریال‌ها هشتمین کار من است که به عنوان کارگردان به دنیای تئاتر برگشتم، البته در این مدت در نمایش «بالشت» علی قیومی به عنوان بازیگر حضور داشتم.

کد خبر 658665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.