تنها راه توسعه شهر جذب سرمایه‌گذار است

شهردار گلپایگان گفت: بودجه شهرداری کفاف انجام اقدامات لازم به منظور تحقق توسعه پایدار شهر را نمی‌دهد و تنها راه توسعه‌ جذب سرمایه‌گذار است.

پیمان شکرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: موفقیت مدیریت شهری در تمام دنیا با مشارکت شهروندان رقم می‌خورد و در کشور ما به برکت وجود شوراها بر این اصل مهم تاکید شده است.

وی افزود: طی ۲۰ سال گذشته توسعه شهرها به برکت تشکیل شوراها افزایش چشم‌گیری داشته است.

شهردار گلپایگان با اشاره به قانون ارزش افزوده، خاطرنشان کرد: سال گذشته با وجود پیگیری‌ها در راستای شفافیت و جذب رقم ارزش افزوده از سوی اداره دارایی استان اصفهان، هنوز مشخص نشده است چه میزان اعتبار از محل ارزش افزوده باید به شهرداری‌ها پرداخت شود.

شکرزاده با بیان اینکه شفافیت در تخصیص ارزش افزوده نیست، تاکید کرد: قیمت بعضی اقلام و مصالح عمرانی شهرداری از خردادماه سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۰۰ درصد افزایش داشت در حالی که رقم تخصیص ارزش افزوده یک درصد هم افزایش نداشت و سال دشواری سپری شد.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری با رشد ۳۰۰ درصدی تحقق یافت، تنها ۵۰ درصد برنامه‌ها پیش‌بینی شده به مرحله اجرا درآمد.

شهردار گلپایگان با بیان اینکه بودجه شهرداری کفاف توسعه پایدار شهر را ندارد و تنها راه توسعه‌ای که اعضای شورای اسلامی شهر در مقابل مردم تعهد کرده‌اند جلب سرمایه گذار است، تاکید کرد: همکاری نکردن به منظور تسهیل سرمایه‌گذاری موجب می‌شود آسیب جدی به بدنه شهرها وارد شود.

شکرزاده کمبود نیروی انسانی در بخش خدمات شهری را دغدغه مدیریت شهری دانست و اضافه کرد: ۱۲۰ نفر کمبود نیرو در بخش خدمات شهری داشتیم و برای سال ۱۴۰۲ تنها دو نیرو استخدام کردیم.

وی گفت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گلپایگان نیاز به ۷۸ نیرو است، اما تنها ۲۰ نیرو در دو ایستگاه آتش‌نشانی مشغول به فعالیت هستند.

شهردار گلپایگان افزود: چنانچه حادثه‌ای رخ دهد سازمان آتش‌نشانی باید ۲۵۰۰ هکتار محدوده شهر و ۱۷ هزار هکتار حریم شهری گلپایگان را پوشش دهد؛ تیم آتش‌نشانی حوادث سد گلپایگان، روستاهای اطراف و شهرک‌های صنعتی را نیز پوشش می‌دهد.

کد خبر 658621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.