۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
چشمه مرغاب؛ طنازی آب در دل کوه

زیبایی منطقه چشمه مرغاب و نزدیکی آن به شهر اصفهان و دیگر مراکز شهری این مکان را در زمره مقاصد سفر یک‌روزه مسافران و گردشگران استان اصفهان قرار داده و تلاش مدیران محلی برای فراهم کردن زیرساخت‌ها به‌منظور توسعه گردشگری را بیشتر کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با گذشتن ۱۰۰ کیلومتر از شهر اصفهان به سمت غرب استان به شهر عسگران از توابع شهرستان تیران و کرون می‌رسیم، شهری که جلوه‌های طبیعت و گردشگری طبیعی در این منطقه قابل مشاهده است.

کوهستان‌های زیبا و جذابیت طبیعت در فصول مختلف سال، دشت‌های پر از گل و زیبایی و چشمه‌های آب روان هرکدام فرصتی برای تقویت انگیزه گردشگران به‌منظور حضور در این مناطق است.

چشمه مرغاب نقطه عطف گردشگری طبیعی در این منطقه محسوب می‌شود. چشمه‌های آب در فصل بهار و تابستان در دل کوه طنازی می‌کند. زیبایی این چشمه‌های پُرخروش آب، مسافران را به ارتفاعات و دامنه کوه می‌کشاند و نوشیدن این آب با دست تجربه‌ای ارزشمند و بسیار دلپذیر خواهد بود.

نشستن در دامنه و اطراف کوه، مشاهده این طبیعت بکر و جریان پُرجوش آب حس و حال متفاوتی برای هر مسافر ایجاد می‌کند و انرژی مثبتی را در انسان به وجود می‌آورد.

چشمه مرغاب با برنامه‌ریزی مدیریت شهری عسگران و مسئولان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تبدیل به یک نقطه مهم گردشگری شده است و حجم بالایی از مسافران را پذیرایی و میزبانی می‌کند.

چشمه مرغاب؛ طنازی آب در دل کوه

چشمه مرغاب؛ مکانی دلپذیر در بهار و تابستان

محسن مظاهری، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تیران و کرون با اشاره به اینکه طبیعت‌گردی در این شهرستان یکی از مهم‌ترین عرصه‌های صنعت گردشگری محسوب می‌شود، به خبرنگار ایمنا می‌گوید: چشمه مرغاب مقصد گردشگری طبیعی است و بیشترین مسافر را در فصل بهار و تابستان دارد.

وی خاطرنشان می‌کند: با جاری شدن آب در دامنه کوه و جوشش آب از چشمه‌ها زیبایی خاصی رقم می‌خورد که برای گردشگران جذابیت دارد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تیران و کرون اضافه می‌کند: بسیاری از هم‌استانی‌ها در روزهای پایانی هفته این منطقه را برای تفریح انتخاب و به چشمه مرغاب سفر می‌کنند.

مظاهری ادامه می‌دهد: با توجه به برنامه‌ریزی مدیریت شهری برای جذب سرمایه‌گذار و توسعه این مجموعه شاهد ایجاد مرکز گردشگری و دهکده تفریحی در آینده خواهیم بود.

وی تاکید می‌کند: با توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مناطقی همچون چشمه مرغاب و دیگر نقاط تفریحی شهر در آینده مسافران می‌توانند چند روزی را در این شهرستان اسکان پیدا کنند و از امکانات بهره ببرند.

چشمه مرغاب؛ طنازی آب در دل کوه

چشمه مرغاب قطب گردشگری طبیعی تیران و کرون

داوود گودرزی، شهردار عسگران با بیان اینکه در دو دوره گذشته تاکنون برنامه‌ریزی برای ایجاد بستر سرمایه‌گذاری گردشگری در چشمه مرغاب فراهم شده است، اظهار می‌کند: طرح پیشنهادی توسعه گردشگری منطقه و جذب سرمایه‌گذار در چشم‌انداز برنامه مدیریت شهری قرار گرفته است.

وی ادامه می‌دهد: مسیرهای گردشگری منتهی به این منطقه آماده‌سازی و آسفالت و زیرساخت‌ها برای توسعه این مکان فراهم شده است.

شهردار عسگران تصریح می‌کند: چشمه مرغاب با توجه به جریان آب یک فرصت جذاب گردشگری به حساب می‌آید که نباید از آن غفلت کرد، به همین دلیل برنامه‌ریزی برای اجرای طرح جامع گردشگری در این منطقه مورد توجه قرار گرفته است.

گودرزی با بیان اینکه یکی از محورهای مهم اقتصاد این شهر، گردشگری است، خاطرنشان می‌کند: چشمه مرغاب به عنوان نقطه عطف توسعه گردشگری مطرح است و می‌تواند نقش خوبی در جذب توریست داشته باشد.

وی می‌افزاید: در حال حاضر جذب توریست و گردشگر انجام می‌شود و پیوست‌های فرهنگی نیز برای این منطقه پیش‌بینی شده است.

شهردار عسگران می‌گوید: در اجرای این طرح گردشگری با شرکت آب منطقه‌ای چالش‌هایی در مصرف آب داشتیم که این نگرانی‌ها رفع شده و شرایط برای جذب سرمایه‌گذار مساعد است.

چشمه مرغاب؛ طنازی آب در دل کوه

اقبال عمومی برای سفر به چشمه مرغاب

گودرزی شمار گردشگران در یک هفته را نزدیک به هزار نفر اعلام می‌کند و تاکید می‌کند: این منطقه می‌تواند زمینه‌ساز کسب‌وکارهای جدید نیز باشد.

وی اظهار می‌کند: بسیاری از مردم شهرستان تیران و کرون این منطقه را برای روزهای پایان هفته خود در فصل بهار و زمستان انتخاب می‌کنند و از آن بهره می‌برند.

به گزارش ایمنا، چشمه مرغاب و جاذبه طبیعی گردشگری این خطه میزبان بسیاری گردشگران از مراکز استان‌ها است تا از آلودگی هوای این روزهای شهرها دور شوند و به منطقه بکر با هوای پاک سفر کنند.

کد خبر 658618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.