اهمیت رفع مسائل و مشکلات زیست‌محیطی با کمک دانش‌بنیان‌ها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: در دانشگاه‌ها با ارائه مباحث مرتبط به دانش‌بنیان‌ها و ایده‌های نوین می‌توان اقدامات کمک‌رسانی برای رفع مسائل و مشکلات زیست‌محیطی انجام داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا لاهیجان‌زاده در هفتمین دوره اعطای جایزه محیط‌زیست ویژه دانشجویان دانشگاه‌های کشور که در سالن اجتماعات دانشکده مهندسی منابع طبیعی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: این موضوع به عنوان رویدادی بسیار مهم تلقی می‌شود که در حوزه محیط‌زیست در حال پیدایش است.

وی دانشگاه را مرکز ترویج علم و فرهنگ‌سازی دانست و افزود: در دانشگاه‌ها با ارائه مباحث مرتبط به دانش‌بنیان‌ها و ایده‌های نوین می‌توان برای رفع مسائل و مشکلات زیست‌محیطی اقدامات کمک‌رسانی انجام داد، لذا چنین بخشی که در حال رخداد است نویدبخش گام‌های بسیار مؤثری است که در آینده می‌تواند مباحث و دغدغه‌های محیط‌زیست را به حداقل ممکن برساند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه مباحث مرتبط به محیط‌زیست، موضوعات بدون بن‌بست هستند و با پیشرفت دانش عمده‌ترین مسائل محیط‌زیستی در جهان رفع شده است، تاکید کرد: به‌تبع آن در کشور باید با جدیت در چنین حوزه‌ای ورود پیدا کنیم و این موضوعات را رفع کنیم.

وی گفت: در سال‌های اخیر با ورود فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف در عرصه محیط‌زیست و ایجاد شهرک‌های علمی و تحقیقاتی در ذیل دانشگاه‌ها، رویدادهای بسیار خوبی در حوزه مدیریت پسماند، کاهش آلودگی هوا، فناوری‌ها جدید، انرژی‌های نوین و فعالیت‌های بخش خودرو برقی به وقوع پیوسته به طوری که توانسته مباحث مصرف آب و انرژی را به حداقل برساند.

لاهیجان‌زاده با تاکید بر اینکه منابع آب، خاک و هوا از زیرساخت‌های توسعه اقتصادی هر کشوری است، خاطرنشان کرد: این سه عنصر حیاتی، منبع بی‌نهایت نیستند و اگر در بهره‌مندی از آن‌ها با برنامه‌ریزی حرکت نکنیم، بدون شک این سرچشمه‌ها را از دست خواهیم داد و با انبوهی از مشکلات به ویژه مسائل مهاجرت و فقر مواجه هستیم، لذا این رویداد گریبانگیر کشوری‌هایی خواهد شد که نمی‌توانند در مدیریت منابع به صورت بهینه اقدام کنند.

کد خبر 658597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.