برگزاری ۲۰ عنوان دوره‌ آموزشی فضای سبز شهری و خانگی در سال گذشته

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: دوره‌های آموزشی مختلفی طی سال گذشته با ۲۰ عنوان آموزشی در حوزه فضای سبز شهری و خانگی در مراکزی همچون باغ گل‌ها و فرهنگسراها برگزار شد.

به گزارش ایمنا، مجید عرفان‌منش با بیان اینکه سال گذشته ۴۵۰۰ ساعت آموزش نگهداری از فضای سبز برای شهروندان اصفهانی در قالب‌های مختلف انجام شد، اظهار کرد: همچنین سال گذشته دوره‌های آموزشی مختلفی با ۲۰ عنوان آموزشی در حوزه فضای سبز شهری و خانگی در مراکزی همچون باغ گل‌ها و فرهنگسراها برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی مرتبط با فضای سبز در سال ۱۴۰۱ افزود: این آموزش در قالب‌های بسیاری همچون آشنایی با گل‌ها و گیاهان آپارتمانی، آشنایی با گل‌های پیازی، آموزش کاشت و نگهداری باغ شیشه‌ای (تراریوم)، آشنایی با گیاهان دارویی، سبزی‌کاری در منزل، آشنایی با کاکتوس‌ها و گیاهان گوشتی، پرورش و تکثیر آلوئه‌ورا، پرورش و تکثیر بامبو، آشنایی با آفات و بیماری‌های گیاهان خانگی بوده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: دیوار سبز خانگی، آشنایی با گل‌های فصلی و دائمی، کاشت و نگهداری گیاهان گلدانی (فلاورباکس ها)، تغذیه و اصلاح خاک باغچه، آشنایی با سموم و کاربرد آن در فضای سبز خانگی، آشنایی با روش‌های آبیاری تحت فشار (قطره‌ای و بارانی) در منازل، آموزش کاشت و نگهداری ویواریوم، آشنایی با درختان زینتی، آشنایی با درختچه‌های زینتی، آموزش سبزه‌آرایی و آموزش حفظ و نگهداری از فضای سبز شهری نیز از دیگر عناوین دوره‌های آموزشی سازمان پارک‌ها بوده است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت تمایل به شرکت در دوره‌های آموزشی سازمان پارک‌ها و فضای سبز با شماره تلفن ۳۲۶۷۴۰۰۰ داخلی ۱۴۵، واحد آموزش سازمان پارک‌ها و فضای سبز تماس بگیرند.

کد خبر 658546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.