ششمی دوومیدانی‌کاران ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا

کاروان تیم ملی دوومیدانی نوجوانان ایران با کسب هفت مدال رنگارنگ در جایگاه ششم رقابت‌های قهرمانی ۲۰۲۳ آسیا قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پنجمین دوره رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی ۲۰۲۳ آسیا به میزبان شهر تاشکند در کشور ازبکستان برگزار شد و کاروان ایران با ۱۶ ورزشکار در این مسابقات حضور یافت که ماحصل تلاش ملی‌پوشان کشورمان به کسب دو مدال طلا، سه مدال نقره و دو مدال برنز منجر شد.

در جریان این مسابقات یوسف آذریان و مهدی هفت‌چشمه به مدال طلا، زهرا معماری، مانی مختاری و سینا افشین‌فر به مدال نقره و ارسلان حمیدی به همراه معصومه یوسفی صاحب مدال برنز شدند و بدین ترتیب تیم ایران پس از چین، هند، قزاقستان، ازبکستان و چین تایپه در مکان ششم جدول رده‌بندی مدالی قرار گرفت. این در حالی بود که از مجموع ۳۰ کشور شرکت کننده، ۱۸ کشور موفق شدند نماینده‌ای را روی سکوی مدالی داشته باشند.

ضمن اینکه جایگاه ششم درحالی برای ایران به‌دست آمد که ایران در دوره قبلی عملکرد بهتری داشت و شرایط بهتری را تجربه کرده بود. تیم نوجوانان ایران در چهارمین دوره مسابقات با ۲۵ ورزشکار در نیمه دوم مهر ۱۴۰۱ راهی کویت شده و موفق به کسب چهار مدال طلا، چهار نقره و پنج برنز و مجموع ۱۳ مدال شده بود.

به گزارش ایمنا، در دوره قبلی رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی آسیا، تیم‌های هند، چین تایپه و ازبکستان در رده‌های اول تا سوم ایستادند و ایران نیز رتبه چهارم را به خود اختصاص داد.

کد خبر 658542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.