۳۰ هکتار به فاز جدید آرامستان شهر اضافه می‌شود

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری اراک گفت: اقدامات عمرانی سازمان در آرامستان قدیم شهر در مساحت حدود ۴۰ هکتار در حال انجام است و ۳۰ هکتار به فاز جدید آرامستان اضافه خواهد شد.

مسعود آقازیارتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سال گذشته با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان، جداول فرسوده آرامستان اراک که از ۲۰ سال گذشته احداث شده بود بازسازی شد و قطعه صالحین این آرامستان که اختصاص به پدر، مادر، همسر و فرزندان شهدا و قطعه ۵ که از قدیمی‌ترین بخش‌های آرامستان به شمار می‌رود، سنگ‌فرش شده است.

وی افزود: در نظر داریم سال جاری بنای جدیدی را جایگزین ساختمان اداری آرامستان شهر اراک کنیم که قدمتی ۴۰ ساله دارد تا بتوانیم با استقرار تمام بخش‌های اداری در یک مکان واحد به تسهیل‌گری امور شهروندان بپردازیم.

رئیس سازمان آرامستان‌های شهر اراک خاطرنشان کرد: این سازمان در آرامستان کرهرود به منظور کاهش تصادفات به تعریض معبر ورودی پرداخته و از آنجا که برگزاری دعای ندبه در این محل با استقبال مردم همراه بوده است، احداث یک واحد سرویس بهداشتی در این محدوده را آغاز کرده‌ایم.

آقازیارتی تاکید کرد: بازگشایی، جدول‌گذاری و تعریض معابر آرامستان سنجان انجام و در آرامستان‌های کرهرود و سنجان دو برج نوری برای تأمین روشنایی محوطه نصب شده است، در نظر داریم تمام این اقدامات را تا پایان سال جاری در آرامستان فیجان نیز انجام دهیم.

وی اضافه کرد: شهرداری در راستای زیباسازی محوطه‌های آرامستان‌ها دیوارنگاره‌هایی را اجرا و نمازخانه آرامستان‌های سنجان و فیجان را به صورت کامل رنگ‌آمیزی کرده است، بلوک‌ها، جداول و المان‌ها در تمام آرامستان‌های سطح شهر بازسازی و رنگ‌آمیزی شده است.

رئیس سازمان آرامستان‌های شهر اراک گفت: از آنجا که در حال اجرای اقدامات عمرانی در آرامستان‌های سطح شهر هستیم، نیاز به ماشین‌آلات کارگاهی به شدت احساس می‌شود و در بودجه سال گذشته خرید دو دستگاه بیل بکهو و بابکت در دستور کار قرار گرفته است و امسال تحویل سازمان داده خواهد شد.

کد خبر 658523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.