ضرورت به‌روز بودن تجهیزات آتش‌نشانی در ادارات دولتی

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: لازم است به صورت مداوم سیستم‌های آتش‌نشانی در ساختمان‌ها آماده به کار و تعمیرات نگهداری از آن‌ها به‌روز باشد، یعنی نباید سیستمی فرسوده و از رده خارج باشد.

سرآتشیار فرهاد کاوه‌آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره ایمنی ساختمان‌های دولتی، اظهار کرد: از آن جایی که روزانه کارمندان و ارباب رجوع از فضای ادارات دولتی استفاده می‌کنند باید فضای این واحدها به لحاظ ایمنی مناسب باشد.

وی افزود: ممکن است ارباب رجوع برای اولین بار وارد آن فضا شود و راه‌های خروج، جایگاه تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی را نداند تا در صورت رخداد حادثه وارد عمل شود، از این رو باید تمام خروجی‌های ادارات مشخص باشد تا هر فرد از فاصله دور راه خروجی را تشخیص دهد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: تجهیزات اداره‌های دولتی مانند سیستم اعلام حریق، اطفای اتوماتیک و کپسول‌های آتش‌نشانی بر اساس فضای مورد نظر باید به صورت کامل آماده‌باش باشد.

وی اضافه کرد: در بیشتر اداره‌ها از بخش نگهبانی، HSE و ایمنی استفاده می‌شود، از این رو مسئول این بخش‌ها باید آشنایی کامل نسبت به استفاده از تجهیزات آتش‌نشانی و سیستم اطفای حریق را داشته باشد تا در صورت رخداد حادثه به سرعت وارد عمل شود.

کاوه‌آهنگران ادامه داد: کارکنان اداره‌ها باید تا حدودی دوره‌های آموزشی آتش‌نشانی را گذرانده باشند تا در صورت رخداد حادثه نحوه کار با تجهیزات و کپسول‌های آتش‌نشانی را بدانند.

وی با اشاره به اینکه سازمان آتش‌نشانی اصفهان خدمات آموزشی به ارگان‌های دولتی ارائه می‌دهد، افزود: در صورتی که درخواستی از سمت ادارات باشد، آموزش‌های ایمنی به کارکنان ارائه می‌شود تا در زمان حریق به سرعت وارد عمل شوند و از حریق گسترده جلوگیری کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: لازم است به صورت مداوم سیستم‌های آتش‌نشانی در ساختمان‌ها آماده به کار و تعمیرات نگهداری از آن‌ها به‌روز باشد، لذا نباید سیستمی فرسوده و از رده خارج باشد.

وی خاطرنشان کرد: از آن جایی که بیشتر ساختمان‌های دولتی ساختمان‌های قدیمی بوده و راه‌های خروج آن‌ها ایمن نیست، ادارات می‌توانند از سازمان آتش‌نشانی استعلام به عمل آورند تا این سازمان بازدیدهای ایمنی را انجام دهد، از این رو بر اساس نوع ساختمان موارد ایمنی اعلام می‌شود تا حداقل آن ساختمان ایمنی نسبی را داشته باشد.

کد خبر 658504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.