تضمین ایجاد اشتغال شرط پذیرش دانشجو در مراکز علمی‌کاربردی است

تمشیت امور دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان اصفهان با اشاره به رویکرد جدید این دانشگاه برای مهرماه سال جاری، گفت: فقط به مراکزی مجوز داده می‌شود که تضمین اشتغال داشته باشند، یعنی مرکز تنها زمانی مجاز به پذیرش دانشجو است که ضمانت اشتغال فارغ‌التحصیلان خود را داشته باشد.

غلامرضا مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در پاسخ به این پرسش که آیا نوع نگاه برخی به دانشگاه علمی‌کاربردی، صرفاً تولید مدرک است؟ اظهار کرد: در مقطعی از زمان دانشگاه‌های علمی‌کاربردی، پودمانی و مخصوص شاغلان طراحی شده بود، به گونه‌ای که متقاضیان نمی‌توانستند همچون دانشجوی معمولی حداقل ۱۶ ساعت در هفته، در دانشگاه حضور پیدا کنند.

وی افزود: بر این اساس دوره‌ای از آموزش در قالب پودمان یا بسته آموزشی ارائه شد و به جای اینکه دانشجو دو سال در دانشگاه حضور و ماندگاری داشته باشد، در حدود سه تا پنج سال، دوره کاردانی یا کارشناسی را به اتمام می‌رساند، این در حالی بود که عمده متقاضیان افراد شاغل در بخش خصوصی یا دولتی بودند.

تمشیت امور دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر میانگین سنی دانشجویان در بعضی از رشته‌ها به ویژه رشته‌های هنری در شهر اصفهان، حدود ۲۳ سال است و آن‌ها به‌طور عمده افرادی هستند که مستقیم از هنرستان و دبیرستان آمده‌اند و متقاضی ادامه تحصیل در دانشگاه علمی‌کاربردی شده‌اند.

وی با اشاره به رویکرد جدید دانشگاه علمی‌کاربردی برای مهرماه سال جاری اضافه کرد: فقط به مراکزی مجوز داده می‌شود که تضمین اشتغال داشته باشند، یعنی مرکز تنها زمانی مجاز به پذیرش دانشجو است که ضمانت اشتغال فارغ‌التحصیلان خود را داشته باشد.

مالکی خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار در سال جاری مرکز شهرک سلامت، مجوز اجرای دوره را دریافت کرده است و دوره‌های مرتبط با مهندسی پزشکی در مقطع کاردانی را برگزار خواهد کرد، همچنین براساس ضمانت مجموعه شهرک سلامت، تمام فارغ‌التحصیلان در کلینیک‌های تخصصی این شهرک مشغول به کار خواهند شد.

کد خبر 658412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.