دانشگاه علمی‌کاربردی متولی ارائه آموزش‌های مهارت‌محور است

تمشیت امور دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان اصفهان گفت: مجموعه آموزش عالی دو بال دارد، یک بال متولی آموزش‌های نظری و بال دوم متولی ارائه آموزش‌های مهارتی است؛ دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه فنی‌حرفه‌ای متولی ارائه آموزش‌های مهارت‌محور است.

غلامرضا مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین تصمیماتی که هر فرد در زندگی خود می‌گیرد، انتخاب شغل است، اظهار کرد: اگر هر فرد با نگاه جامع و با توانمندی‌های خود و ظرفیت‌های موجود، بتواند شغل مناسبی انتخاب کند، تا پایان عمر از انتخاب درستی که انجام داده است، لذت می‌برد، اما اگر به هر دلیلی نتواند انتخاب درستی داشته باشد، تبعات و نتایج آن را در زندگی خود خواهد دید.

وی در پاسخ به این سوال که نقش دانشگاه علمی‌کاربردی در حل معضل بیکاری چیست؟ افزود: مجموعه آموزش عالی دو بال دارد، یک بال متولی آموزش‌های نظری و بال دوم متولی ارائه آموزش‌های مهارتی است؛ دانشگاه علمی‌کاربردی و دانشگاه فنی حرفه‌ای متولی ارائه آموزش‌های مهارت‌محور است. رشته‌های دانشگاه علمی‌کاربردی به‌طور عمده رشته‌های شغل‌محور بوده، همچنین رشته‌های این مرکز علمی متناسب با نیاز جامعه یعنی در مرحله اول شغل‌محور و در مرحله دوم نیازمحور است و فرد در یکی از مراکز آموزشی و رشته مورد علاقه خود ورود می‌کند. پس از فراگرفتن آموزش‌های مصور به شرط آن که بتواند مهارت‌های لازم را فراگیرد پس از اتمام تحصیل وارد بازار کار می‌شود.

جنس فعالیت‌های پژوهشی علمی‌کاربردی با سایر دانشگاه‌ها متفاوت است

مالکی با بیان اینکه جنس فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه علمی‌کاربردی با سایر دانشگاه‌ها متفاوت است، افزود: در سایر دانشگاه‌ها انجام طرح‌های پژوهشی، ارائه مقاله، چاپ کتاب به عنوان اولویت‌های پژوهشی به‌شمار می‌رود، اما اولویت‌های پژوهشی در دانشگاه علمی‌کاربردی، راه‌اندازی مراکز نوآوری، هسته‌های فناوری، اجرای کلینیک‌های اشتغال و راه‌اندازی مراکز کاریابی است.

وی ادامه داد: جنس دغدغه فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه علمی‌کاربردی متناسب با فلسفه وجودی این دانشگاه، یعنی رفع مشکل مهارت و اشتغال است.

تمشیت امور دانشگاه جامع علمی‌کاربردی اصفهان خاطرنشان کرد: در مراکز علمی‌کاربردی بسیاری از اقدامات و برنامه‌ها به مسائل و تنگناهای مالی گره نخورده است تا جایی که فکر و ایده نو برای طراحی و تدوین مشاغل متناسب با نیاز بازار و نحوه حمایت از افکار و ایده‌های نویی که توسط دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه اداره می‌شود، از اولویت‌های پژوهشی دانشگاه به‌شمار می‌رود.

کد خبر 658410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.