نظارت هوشمند ابزار جدید شهرداری برای مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز گفت: استفاده از پهپاد برای پایش حوزه استحفاظی حریم شهر، ابزار جدید شهرداری برای مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تبریز، جواد صدیقی با اشاره به آغاز طرح پایش و کنترل حریم شهر با استفاده از پهپاد برای جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز، اظهار کرد: با وجود نظارت‌های مدوام مجموعه، ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم شهر هنوز وجود دارد.

وی افزود: استفاده از فناوری‌های نو همچون پایش پهپادی بدون شک نقش مؤثری در افزایش ابزارهای نظارتی شهرداری تبریز دارد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز با بیان اینکه تصاویر پهپادی و پایش منظم حوزه استحفاظی حریم شهر فضا را برای خاطیان تنگ می‌کند، خاطرنشان کرد: با همراهی سیستم قضائی و به کمک پایش پهپادی با هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز در شهر مقابله می‌کنیم.

صدیقی با اشاره به نحوه جمع‌آوری داده‌ها و تصاویر هوایی توسط پهباد، تصریح کرد: آغاز بهره‌برداری از طرح پایش هوشمند، مدارک مستدلی برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز است، زیرا تصاویر ثبت شده نشانگر تغییرات در زمان مشخص بوده و قابل پیگیری است.

وی گفت: این طرح ابتکاری برای نخستین‌بار با تاکید شهردار تبریز و با هدف سرعت گرفتن مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز و اعلام آخرین وضعیت حوزه استحفاظی مناطق ده‌گانه اجرا می‌شود.

کد خبر 658339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.