اقدامات و تدابیر شهرداری در ایام نوروز قابل تقدیر است

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه از فرصت خدمت به مردم بهره ببرید و این فرصت را مغتنم بشمارید، گفت: اقدامات و مجموعه تدابیر شهرداری در ایام نوروز ۱۴۰۲ از جمله هماهنگی در اسکان مسافران و ارائه خدمات متناظر گردشگری و مرتبط با امکانات شهری بسیار خوب، مؤثر و قابل تقدیر است.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: حل و فصل اختلافات بین دستگاهی یا بین مدیریت استان و مدیریت شهری در پیشبرد اهداف و رفع مشکلات مردم بسیار مؤثر است و از راهکارهای تحقق این مهم، گرفتن جلسات مشترک پیرو موضوع مورد اشکال مشخص بین دو ارگان یا دستگاه است.

وی با بیان اینکه به عنوان مثال برقراری جلسه مشترک مدیریت شهری با سازمان بازرسی و یا معاونت عمرانی استانداری و بحث و تبادل نظر به‌طور قطع می‌تواند به یافتن راهکارهای مناسب برای حل مشکلات شهری منجر شود، افزود: فلسفه ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا، مشورت گرفتن و مشورت کردن با متخصصان برای حل و فصل امور شهر است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: شورا کار عظیمی از منظر اسلام و مطابق با قانون اساسی است، زمانی که خداوند به رسول مکرم (ص) فرمان مشورت کردن در امور را با مردم می‌دهد، حاوی پیام دخیل کردن نظرات مردم را دارد، در حالی که رسول‌الله خود نیز عقل کل عالم بودند.

وی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین (ع) که می‌فرمایند "عالم‌ترین انسان‌ها کسی که علم دیگران را با علم خودش جمع کند"، گفت: یکی از مهمترین رسالت‌ها و وظایف شوراهای اسلامی شهر، شنیدن نظرات و حرف مردم با هر سلیقه و مشورت کردن با متخصصان برای پیشبرد امور شهر است، بنابراین بر این مسیر تاکید داشته باشید و از آن غفلت نکنید.

امام جمعه اصفهان یادآور شد: شهر با همه موضوعات و مباحثش در دست شهردار است و باید به آنها رسیدگی کند، یکی از انتظاراتی که ما در همه ادوار و خاصه از این دوره شهری داریم، یکپارچه شدن شکل و چهره شهر در عزای معصومین با سیاه پوش شدن و ایجاد فضای شاد در مناسبت‌های ملی و جشن‌های مذهبی است.

وی با بیان اینکه نباید از این کار تبلیغی و فرهنگی بزرگ شهری در برگزاری عزا و جشن معصومین غفلت کرد، خاطرنشان کرد: براساس اصول دینی، نگاه به خوبی‌ها و حتی بدی‌ها، تأثیرات عجیبی بر روح و روان انسان دارد، لذا باید در عزای معصومین چهره شهر سیاه شود تا حزن و اندوه القا شود و در جشن‌ها نیز شادی و فرح در شهر برپا باشد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد تاکید کرد: از فرصت خدمت به مردم بهره ببرید و این فرصت را مغتنم بشمارید، اقدامات و مجموعه تدابیر شهرداری در ایام نوروز ۱۴۰۲ از جمله هماهنگی در اسکان مسافران، ارائه خدمات متناظر گردشگری و مرتبط با امکانات شهری بسیار خوب، مؤثر و قابل تقدیر است.

علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان نیز در این دیدار بر این امر تاکید کرد که در این دوره از مدیریت شهری، وفاق، همدلی و همراهی خوبی بین شورای اسلامی شهر و شهرداری برقرار است که موجب همکاری و پیشرفت امور می‌شود.

همچنین محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به بیان مجموعه سیاست‌ها و اقدامات انجام شده در مدار انقلابی‌گری و مطابق با دغدغه‌های شهری شهروندان پرداخت و گفت: مباحثی همچون فسادستیزی، شفافیت اداری، پرهیز از فروش شهر و کسب درآمد (عوارض ساختمان) تمرکز بر عدالت‌محوری و توجه به مناطق و محلات کمتر برخوردار از راهبردهای اساسی این دوره است.

وی و دیگر اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر توسعه مباحث فرهنگی در این دوره با محوریت خانواده، سبک زندگی، هویت دینی و تاریخی شهر اصفهان گفت: طرح پخش اذان در وقت نماز ظهر و مغرب در دو محور حاشیه زاینده‌رود و چهارباغ به وسیله دستگاه‌های پخش اذان خودکار در حال اجرا است.

کد خبر 658251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.