انجام ۳۴ هزار بازرسی از کارگاه‌های تولیدی استان / به دنبال اصلاح امور قراردادها هستیم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: بالغ بر ۳۴ هزار بازرسی موردی و ادواری در سال گذشته از مجموعه‌های کار و تولید استان انجام شده است تا بر حسن اجرای قانون کار نظارت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میثم مداحی امروز _دوشنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه_ در آئین سی‌وچهارمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان اظهار کرد: هفته کار و کارگر فرصت مناسبی است که در آن دغدغه‌ها و مطالبات جامعه کارگری مطرح شود و علاوه بر پاسخ آن، گفت‌وگویی بین جامعه کار و تولید و دولت شکل گیرد.

وی افزود: امنیت شغلی امروز مهم‌ترین دغدغه جامعه کار و تولید در همه استان‌های کشور است. براساس اصل سه‌جانبه‌گرایی تصمیمات حوزه کار و تولید نیازمند آن است که دولت، کارفرمایان و کارگران وظایف خود را به درستی انجام دهند، بنابراین دولت نیز برای امنیت شغلی کارگران وظایفی به عهده دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: در این راستا برای اصلاح ماده ۷ و ۲۷ قانون کار اقدامات خوبی تاکنون انجام شده است، همچنین بالغ بر ۳۴ هزار بازرسی موردی و ادواری در سال گذشته از مجموعه‌های کار و تولید استان انجام شده است تا بر حسن اجرای قانون کار نظارت شود.

مداحی اضافه کرد: برای اصلاح زیرساخت‌ها به دنبال اصلاح امور قراردادها هستیم، چراکه امنیت شغلی در گرو اصلاح امور قراردادها است، همچنین برای رسیدگی به دعاوی کارگران و کارفرمایان و کاهش دعاوی اقدامات خوبی تاکنون انجام شده است.

وی ادامه داد: ارتقای جایگاه کارگران به نفع تولید کشور است، رضایتمندی کارگران بر تولید، بهره‌وری و کارایی مجموعه‌های کار و تولید مؤثر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: تعریف امنیت شغلی باید به سمت توانمندسازی جامعه کارگری تغییر کند و فقط در گرو قرارداد دائمی نباشد، پیمان‌های دسته‌جمعی نیز در امنیت شغلی کارگران مؤثر است. تشکل‌های کارگری حلقه واسطه میان دولت و مردم هستند که در تصمیم‌سازی‌ها و تعدیل خواسته‌ها نقش ویژه‌ای ایفا می‌کنند. تشکل‌ها کانون همگرایی ملی هستند که تاکنون با بصیرت جامعه کار و تولید را هدایت کرده‌اند.

مداحی اضافه کرد: توسعه تشکل‌ها در برنامه اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوده است و در یک‌سال‌ونیم اخیر حدود ۲۰۰ تشکل ایجاد شد و اکنون حدود ۷۰۰ تشکل در جامعه کارگری استان فعال است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای ماده ۱۹۵ قانون کار تقدیر از کارگران برتر استان نیز در دستور کار قرار گرفت. از آبان‌ماه سال گذشته بالغ بر پنج هزار واحد کار نمونه در جشنواره امتنان ثبت‌نام کردند که توسط هفت گروه داوری شد. در نهایت سه کارگر برتر استانی و سه گروه کار نمونه استانی معرفی شدند. همچنین گروهی از بانوان پرافتخار استان نیز به عنوان کارگران نمونه کشوری انتخاب شدند.

کد خبر 658231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.