انجام بیش از ۲۵ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان از ابتدای سال جاری

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان از برقراری بیش از ۷۹ هزار تماس امدادخواهی با ۱۱۵ استان در طول یک ماه گذشته خبر داد.

فرهاد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در اولین ماه از سال جدید، کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان به ۲۵ هزار و ۱۹ مأموریت امدادرسانی اعزام شدند که از مجموع آنها ۱۸ هزار و ۶۰۱ مورد مربوط به حوادث غیرتصادفی و ۶۴۱۸ مورد حوادث رانندگی بوده است.

وی افزود: در این مدت از مجموع حوادث رانندگی منجر به جرح در سطح استان ۴۳۱۸ مورد در مناطق شهری و ۲۱۰۰ مورد در نقاط جاده‌ای استان رخ داده است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان با اشاره به ارائه خدمات اورژانس هوایی در سطح استان خاطرنشان کرد: در فروردین‌ماه ۱۴۰۲ بالگرد امدادی اورژانس پنج بار به مأموریت اعزام شد و ۹ بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی استان اصفهان منتقل کرد.

وی با اشاره به اینکه تماس با شماره ۱۱۵ از تمام شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به اتاق فرمان مرکز استان متصل می‌شود، تصریح کرد: ماه گذشته کارشناسان اتاق فرمان اورژانس به ۷۹ هزار و ۳۳۴ تماس امدادخواهی با ۱۱۵ استان پاسخ دادند و ضمن گرفتن شرح حال لازم، خدمات اورژانس را به صورت تلفنی به امدادخواهان ارائه دادند.

حیدری با اشاره به آمار مأموریت‌های اورژانس موتوری اضافه کرد: واحد اورژانس موتوری استان در این مدت به ۲۸۷ مأموریت اعزام شد و مددجویان امدادرسانی کرد.

وی ضمن قدردانی از زحمات پرسنل اورژانس به عنوان افراد زندگی بخش در شرایط سخت بیماران ادامه داد: در یک ماهی که گذشت کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی با انجام عملیات احیای قلبی و تنفسی ۱۶ بیمار دچار ایست قلبی و تنفسی را از مرگ حتمی نجات دادند و در تولد سه نوزاد در شرایط زایمان اورژانسی پیش از رسیدن به مرکز درمانی کمک کردند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان افزود: فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از ۱۶۱ پایگاه امدادی شامل ۸۱ پایگاه شهری، ۷۹ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، سه دستگاه موتورلانس و یک اتاق فرمان برخوردار است.

کد خبر 658218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.