پروژه‌های مسکن‌مهر پردیس متوقف نشده است

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید کشور گفت: هیچ‌کدام از پروژه‌های مسکن مهر در پردیس متوقف نشده است و برای برخی از پیمانکاران که به تعهدات خود عمل نکرده اند، پیگیری فسخ قراردادشان انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، علیرضا جعفری در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت عمران پردیس اظهار کرد: با توجه به انتصاب میرمحمد غراوی به عنوان معاون عمرانی استاندار تهران لازم بود که وضعیت مدیرعاملی شرکت پردیس مشخص شود و به همین دلیل انتخاب خلیل محبت‌خواه به عنوان مدیری با تجربه و آشنا به موضوعات پردیس در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: این مهم برمی‌گردد به موضوعات و مسائلی که در پردیس به واسطه کمبودهای موجود نیاز به پیگیری دارد تا با سرعت بیشتر و با همت، روحیه انقلابی و جهادی دنبال شود.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید کشور ادامه داد: خلیل محبت‌خواه از مدیران کل استان تهران که جزو مدیران قوی، با تجربه و در این حوزه آشنا به مسائل پردیس است انتخاب شد و از امروز سکان هدایت شرکت عمران پردیس را بر عهده گرفت.

جعفری اضافه کرد: به دلیل همین شناختی که ایشان از پردیس و با توجه به تجربه و توانمندی که در سالیان طولانی در حوزه مسکن و راه داشت امیدواریم بتواند در مسیر خدمت به همشهریانمان در شهر پردیس، همچنین عزیزانی که در انتظار خانه‌دار شدن در پردیس هستند تسریع و تسهیل کنند و ما در سال ۱۴۰۲، سالی متفاوت با سال‌های گذشته را در مسیر خدمت به هموطنان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در هر صورت کمبودهایی که در پردیس وجود داشت را به دستور رئیس جمهور تسهیل و عملیات عمرانی سرعت خوبی طی سال گذشته گرفت و با تأمین اعتبارات و پرداخت مطالبات پیمانکاران راه هموار شد.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید کشور افزود: با توجه به اینکه آورده متقاضیان مسکن مهر به اتمام رسیده و حتی تسهیلات‌شان نیز به پایان رسیده، دولت باید این اعتبارات را از محل بودجه عمومی خود تأمین کند و این مبلغ قابل توجهی می‌شود.

جعفری اضافه کرد: این ظرفیت برای سال گذشته پیش‌بینی شده بود و برای پایان این پروژه در سال گذشته ۹۵ درصد ظرفیت مساکن‌مهر پیشرفت کرد، اما با تاکید وزیر راه و شهرسازی، استاندار و فرماندار می‌بایست مسکن‌ها با شبکه معابر، خدمات روبنایی و زیربنایی به صورت کامل و آماده سکونت تحویل متقاضیان شود.

وی مطرح کرد: در گذشته دوره تحویل تا دوره بهره‌برداری معمولاً با دو ماه تأخیر همراه می‌شد اما توجه به اینکه بخشی از فعالیت‌های داخل منزل مانند نصب پکیج، کابینت، رنگ آمیزی کامل واحدها و غیره توسط مالکان انجام می‌شد، این زمان احتیاج بود.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید کشور تصریح کرد: از طرفی خود ساکنین باید در واحدها مستقر می‌شدند تا سایر تجهیزات و نصبیات در تعهدات پیمانکار نصب می‌شد که این دوره تحویل تا بهره‌برداری را در سنوات گذشته به بیش از ۲ ماه افزایش می‌داد.

جعفری اضافه کرد: با تاکید وزیر راه و شهرسازی واحدها و خدمات تکمیل و سپس مراسم افتتاحیه برگزار شود که این دوره بنا بر سیاست افتتاح با قابلیت سکونت افزایش یافت و ۱۰ هزار واحد مسکن مهر آماده تا پایان اردیبهشت ماه افتتاح و قابل بهره‌برداری و سکوت خواهد بود.

وی افزود: ۱۹ هزار واحد باقیمانده مسکن مهر شهر پردیس با همکاری صندوق ملی مسکن، تأمین منابع و اعتبارات مورد نیاز، همچنین تعیین و تکلیف پیمانکارانی که در ساخت واحدها کوتاهی کرده و نسبت به انجام تکالیفشان بر اساس قرارداد سرباز زدند تا پایان سال آماده تحویل به هموطنان خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید کشور گفت: بحث مسکن نهضت ملی مسکن و اقدام ملی که این دو طرح در قالب نهضت ملی مسکن ادغام شده است و یک اصل کلی دارد که قیمت تمام شده در کنار تسهیلاتی که دولت پرداخت می‌کند باید از آورده متقاضیان تأمین شود.

جعفری افزود: این قیمت تمام شده در مسکن اقدام ملی و مسکن نهضت ملی به دلیل اینکه هنوز در حال اجرا است قابل تشخیص نیست به‌همین دلیل زمانیکه پروژه‌ای به اتمام برسد و صورت وضعیت قطعی پیمانکار اعلام شود قابلیت تعیین و تکلیف سقف آورده متقاضی، مشخص خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تا زمان اتمام پروژه و با توجه به شرایطی که برای تکمیل هزینه‌های پروژه وجود دارد ما بر اساس صورت وضعیت پیمانکاران، پیامک‌های مربوطه را برای تکمیل آورده متقاضی ارسال می‌کنیم و این منوط به تأمین آورده است تا بتوانیم با سرعت قابل قبول طرح اقدام ملی و طرح نهضت ملی که یکپارچه شده‌اند را پیش ببریم.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید کشور اضافه کرد: پروژه‌های اقدام ملی زمانی که دولت کار را تحویل گرفت زیر ۱۰ درصد پیشرفت داشتند و این مستلزم این بود که از مدیریت و ظرفیت‌های این دولت استفاده شود و ما این آورده‌ها را باید برای تکمیل این پروژه را داشته باشیم.

جعفری اظهار کرد: این اعداد که اعلام می‌شود تماماً پیش‌بینی بوده و قطعی نیست و تا زمانی که پروژه به اتمام برسد و صورت وضعیت قطعی پیمانکار ارائه شود.

آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن مهر پردیس

وی درخصوص وضعیت فعالیت در مساکن مهر پردیس گفت: هیچ‌کدام از پروژه‌های مسکن مهر در پردیس متوقف نشده اما سرعت پیشرفت و سرعت فعالیت در پروژه‌ها متفاوت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به تنوعی که در پیمانکاران داریم و مشکلاتی که بعضاً پیمانکاران در بخش‌های مختلف دارند این سرعت کار مشخص می‌شود.

جعفری ادامه داد: ما وظیفه داریم موضوعات پیمانکاران را پیگیری و رفع کنیم اما برخی از پیمانکاران به دلایل اینکه در قراردادهایشان محدودیت‌ها و مشکلاتی داشتند، این کار را با سرعت کم‌تر و با کندی به پیش می‌برند.

وی اضافه کرد: تذکرات و اخطارهای لازم به پیمانکارها داده شده و برخی از پیمانکاران که به تعهدات خود عمل نکردند بحث فسخ قراردادشان را پیگیری می‌کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: آنچه که برای ما مهم است، این است که با تدبیر و برنامه‌ریزی بتوانیم پروژه‌ها را برای پایان سال آماده کنیم و امیدواریم بخش عمده آن را تا تابستان امسال به مرحله بهره‌برداری و تحویل هموطنان دهیم.

منبع: فارس

کد خبر 658170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.