بررسی راهکارهای پیشگیری از آلودگی بصری کلان‌شهرها

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با اشاره به لزوم بررسی راهکارهای پیشگیری از آلودگی بصری در کلان‌شهرها گفت: آلودگی بصری بر کیفیت زندگی شهروندان، سلامت روحی و جسمی آنها تأثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وحید مهدویان امروز _یکشنبه دهم اردیبهشت‌ماه_ در هشتادوسومین نشست تخصصی با عنوان راهکارهای پیشگیری از آلودگی‌های بصری کلان‌شهرها اظهار کرد: جلوگیری از آلودگی بصری از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا بر کیفیت زندگی شهروندان، سلامت روحی و جسمی آنها تأثیر دارد.

وی افزود: در این نشست درباره مفهوم آلودگی بصری، تأثیر آن بر زندگی شهروندان، راه‌های پیشگیری و اینکه باید چه الزاماتی را رعایت کنیم تا روند توسعه شهری و طرح‌های شهری و معماری تأثیر منفی بر زندگی شهروندان نداشته باشد، بحث و تبادل نظر شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با اشاره دلایل ارتفاع متفاوت ساختمان‌ها در شهر تصریح کرد: طرح‌های تفصیلی و جامع به صورت ناقص تدوین شده است، زیرا ضوابطی که مشاوران در دو طرح خطوط کلی آن را ترسیم کردند، دارای دیدگاه‌های مختلف است که این امر نابسامانی شهری را در موضوع ارتفاعات به وجود آورده است.

مهدویان افزود: اصلاح آنچه مشاوران تهیه کردند آنقدر سخت شده که به قانون غیر قابل اصلاح تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه این قوانین در فرهنگ ما نهادینه شده و تغییر آن سخت است، خاطرنشان کرد: در واقع این قوانین و مقررات باعث به وجود آمدن بی‌نظمی بصری در حوزه شهرسازی شده است.

کد خبر 658148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.