کره شمالی: آمریکا و کره جنوبی در پی جنگ اتمی واقعی با ما هستند

رسانه دولتی کره شمالی اعلام کرد که آمریکا و کره جنوبی جنگ اتمی علیه پیونگ یانگ را به واقعیت تبدیل می‌کنند.

به گزارش ایمنا، خبرگزاری دولتی کره شمالی که معمولاً نقطه نظرات دولت این کشور را پوشش می‌دهد در تفسیری با انتقاد از سفر «یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی به ایالات متحده نوشت، پیشنهاد افزایش عملی بازدارندگی گسترده توطئه علیه کره شمالی است.

«جان بولتون» مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا به تازگی گفت که ایالات متحده باید تسلیحات اتمی تاکتیکی خود را مجدداً در کره جنوبی مستقر کند تا پیامی روشن به کره شمالی ارسال شود.

بر اساس این گزارش، واشنگتن و سئول برای استقرار زیردریایی‌های اتمی آمریکا در کره جنوبی توافق کرده‌اند. این بخشی از توافق جدید میان آمریکا و کره جنوبی است که طبق آن، واشنگتن متعهد شده از سئول در برابر هر گونه تهدید هسته‌ای از جانب همسایه شمالی آن کشور حمایت کند، مشروط بر آنکه سئول رأساً اقدام به توسعه سلاح‌های هسته‌ای نکند.

در ادامه این تفسیر آمده است: «این کاملاً مشابه توطئه جنگ اتمی خطرناک است با ادعای تأمین امنیت است.»

خبرگزاری دولتی کره شمالی اعلام کرد که سفر یون به ایالات متحده «نیت خصمانه» ایالات متحده و سئول را در قبال کره شمالی تأیید می‌کند و این نشان می‌دهد که کره شمالی برای قوی‌تر شدن و آمادگی کامل‌تر نیازی به تردید و توقف حتی برای یک لحظه ندارد.

ایالات متحده سال ۱۹۵۸ تسلیحات اتمی تاکتیکی را در کره جنوبی مستقر و آنها را در سال ۱۹۹۱ خارج کرد. آمریکا از آن زمان متعهد شده است که از همه ظرفیت‌های خود برای دفاع از کره جنوبی استفاده کند.

کره شمالی به تازگی یک موشک بالستیک قاره‌پیما با سوخت جامد آزمایش کرد. آزمایش موشکی جدید کره شمالی در ادامه سلسله آزمایش‌های اخیر این کشور در واکنش به تشدید تنش‌ها با آمریکا و متحدان آن کشور صورت گرفته است.

منبع: فارس

کد خبر 658133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.