۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۵
شرایط زمین‌شناسی ایران خاص است

یک دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: در ایران علاوه بر معادن سرب و روی سنندج-سیرجان در کمربند ارومیه دختر نیز شاهد منابع فلزی دیگری هستیم، همچنین در ایران مرکزی ذخایر آهن بسیاری وجود دارد.

علی‌خان نصراصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به منابع معدنی و فلزی موجود در مناطق مختلف ایران، اظهار کرد: از جمله کمربندهای کوه‌زایی و فلززایی موجود در ایران می‌توان به منطقه سنندج-سیرجان اشاره کرد.

وی افزود: در این منطقه ذخایر بسیار زیادی از منابع طبیعی وجود دارد و همواره می‌توان در این کمربند منابع زیادی از انواع سنگ‌های رسوبی یافت.

این دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان ادامه داد: در این منطقه علاوه بر وجود منابع سنگ‌های رسوبی، ذخایر بسیاری از سرب و روی نیز مشاهده می‌شود. به طور کلی در این ناحیه منابع بسیاری از فلزات سرب و روی متمرکز شده است.

وی با اشاره به سایر منابع فلزی موجود در نواحی مختلف ایران گفت: با توجه به منابع معدنی بسیاری که در ایران مشاهده می‌شود، می‌توان به شرایط زمین‌شناسی خاص ایران پی برد.

نصراصفهانی تصریح کرد: فرآیند زمین‌شناسی در ایران به نحوی است که منابع بسیار عظیمی از ذخایر فلزی از جمله «مس پورفیری» را که در دنیا بسیار شهرت دارد در خود جای داده است.

وی افزود: در ایران علاوه بر معادن سرب و روی سنندج-سیرجان در کمربند ارومیه دختر نیز شاهد منابع فلزی دیگری هستیم، همچنین در ایران مرکزی ذخایر آهن بسیاری وجود دارد.

کد خبر 658065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.