افزایش متفاوتی در زمینه شیوع آبله‌مرغان نداشتیم / لزوم تزریق دز یادآور واکسن کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر وضعیت در پیک هشتم کرونا به‌طور کامل نزولی شده است، اما همچنان آمار بستری در آی‌سی‌یو و مرگ‌ومیر بالا است؛ دو الی سه هفته آینده به وضعیت بهمن‌ماه برمی‌گردیم که آمار پایین‌تری داشتیم.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره آخرین وضعیت کرونا در استان اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت در پیک هشتم کرونا به‌طور کامل نزولی شده و آمار مراجعه‌کنندگان روزانه به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: نسبت تست‌های مثبت به کل تست‌های انجام شده که به بالای ۵۰ درصد رسیده بود، کاهش پیدا کرده و تعداد افراد بستری به دلیل کووید -۱۹ نیز حدود یک‌سوم ابتدای این ماه شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: همچنان آمار بستری در آی‌سی‌یو و مرگ‌ومیر بالا است که درصدی از این افراد بهبود پیدا می‌کنند و عده‌ای نیز فوت می‌شوند؛ دو تا سه هفته آینده به وضعیت بهمن‌ماه برمی‌گردیم که آمار پایین‌تری داشتیم.

وی با بیان اینکه می‌توان گفت که در کل کشور تمایلی برای واکسیناسیون وجود ندارد، تصریح کرد: بیش از ۸۵ از مرگ‌ومیرهایی که در پیک هشتم کرونا داشتیم، افرادی بودند که واکسن نزده بودند یا از تزریق واکسن آن‌ها بیشتر از یک سال گذشته بود.

عقدک خاطرنشان کرد: با توجه به آماری که در کشور داریم و جمع‌بندی به‌دست آمده، افرادی که واکسن زده بودند و کمتر از شش ماه از تزریق آن‌ها گذشته بود، احتمال ابتلای کمتری داشتند یا در صورت ابتلای آن‌ها شدت بیماری کمتر بود و در نهایت هم مرگ‌ومیر کمتری داشت.

وی گفت: توصیه‌ای که داریم این است که مردم، به‌ویژه افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند یا سالمند هستند، برای تزریق دز یادآور کرونا مراجعه کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین درباره ابتلا به آبله‌مرغان در فصل بهار گفت: همواره در ابتدای سال و فروردین و اردیبهشت‌ماه، آمار ابتلاء به آبله‌مرغان افزایش پیدا می‌کند و این میزانی که افزایش داشتیم در حد سال‌های گذشته بوده است و افزایش متفاوتی نداشتیم. گزارش‌های سطح شهرستان‌ها هم موید این مطلب بود.

کد خبر 658044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.