انسجام‌بخشی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در اجلاس اصفهان

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اولین اجلاسیه رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی به منظور هم افزایی و انتقال تجربه در حوزه‌های سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت در امور فرهنگی و اجتماعی سطح کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نرگس امروز_ یک‌شنبه دهم اردیبهشت‌ماه_ در یکصدوچهل‌وسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: چهارمین اجلاس شهرهای حماسه ساز انقلاب اسلامی و اولین اجلاسیه رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی مراکز استان‌ها روزهای ششم و هفتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ همزمان با هفته اصفهان در شهر اصفهان برگزار شد.

وی افزود: این اجلاسیه به‌منظور هم‌افزایی و انتقال تجربه در حوزه‌های سیاست گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت در امور فرهنگی و اجتماعی و تبادل نظر در توسعه فرهنگی و اجتماعی به منظور ساماندهی و انسجام‌بخشی فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و اجتماعی سطح کشور برگزار شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: علاوه بر حضور رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی مراکز استان‌ها و مسئولان شهر اصفهان در این نشست، مهمانان ویژه‌ای از جمله رئیس شورای اسلامی شهر تهران، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاون وزیر و رئیس سازمان اجتماعی کشور نیز حضور داشتند که مطالب بسیار ارزنده‌ای را در خصوص نقش شوراها و کمیسیون‌های تخصصی فرهنگی و اجتماعی شوراها در رشد و تعالی حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی کشور بیان کردند.

وی تصریح کرد: قرائت پیام مرجع عالیقدر آیت الله العظمی حسین مظاهری توسط فرزند گرانقدر ایشان از دیگر برنامه‌های این اجلاسیه بود.

معدنی‌پور خاطرنشان‌کرد: رئیس حوزه علمیه اصفهان در پیام ارزشمند خود با اشاره به ظرفیت‌های قانونی در شوراهای شهر و مجموعه‌های شهری برای تأثیرگذاری مثبت و ارتقای سطوح و ابعاد فرهنگی و اجتماعی بر استفاده از این ظرفیت‌ها جهت رشد فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی در شهرها و تعالی فکری و رفتاری شهروندان و افزایش فرهیختگی و فرزانگی جامعه تاکید داشتند و به تمام برنامه‌ریزان و دست‌اندرکاران فرهنگی جامعه توصیه کردند که تعالیم حیات‌بخش و انسان‌ساز دین مبین اسلام را سرمشق قرار داده و مورد توجه قرار دهند تا با استفاده از این آموزه‌های وحیانی در مسیر ارتقای فرهنگی شهروندان گام‌های شایسته ای برداشته و به توفیق نائل آیند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: تشکیل مجمع مشورتی رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شوراهای مراکز استان‌ها، تشکیل میز شورای عالی انقلاب فرهنگی در شوراهای شهر مراکز استان‌ها بنا به پیشنهاد شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت تدوین سند حکمرانی شهری و عضویت رؤسای شوراهای شهر مراکز استان‌ها در شوراهای فرهنگ عمومی استان‌ها به عنوان عضو اصلی، از مصوبات نشست تخصصی رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شوراهای مراکز استان‌ها در این اجلاسیه بود.

وی گفت: در اختتامیه اجلاسیه مهدی چمران به عنوان پیشکسوت شوراهای اسلامی شهرهای کشور به مناسبت روز ملی شوراها تجلیل شد.

شهرداری به تذکرات شورا توجه داشته باشد

مهدی اقراریان، دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه با تبریک فرارسیدن روز ملی خلیج فارس، اظهار کرد: لازم است کارکنان شهرداری به تذکرات شورا رسیدگی و آن‌ها به شهردار منتقل کنند، چراکه تذکرات به شهردار تهران منتقل نشده و پاسخ تذکرات برای رفع تکلیف است، بنابراین درخواست می‌کنم شهرداری تذکراتی که عنوان می‌شود را رعایت کند.

وی با بیان اینکه برخی شهروندان مقابل ساختمان شورا تجمع کردند که اقدامی منطقی است، لذا شهرداری باید به عنوان یک نهاد اجرایی با اعزام نماینده درخواست‌های شهروندان را بشنود، افزود: در مورد موضوع حجاب و عفاف هم مقابل درب شورا تجمع کردند و اعضای شورا با این افراد صحبت کردند و به سوالات پاسخ دادند.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: در کمیسیون ماده ۵ اتفاقاتی در حال رخ دادن است و با گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس تناقض دارد، لذا ضروری است کارشناسان کمیسیون معماری و شهرسازی شورا و شهرداری با توجه به این گزارش موضوع را بررسی کنند.

کد خبر 658010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.