خودروسازان ملزم به پرداخت سود مشارکت نیستند

به دلیل رفع ابهامات در نحوه اجرای مصوبه ۴۷۳، شورای رقابت قراردادهای خودروی دارای سود مشارکت را مشمول مصوبه ۴۷۳ دانست و بر این اساس در این موارد سود مشارکت لحاظ نخواهد شد.

به گزارش ایمنا، شورای رقابت در پاسخ به شکایات مردمی و رفع ابهامات مطرح شده درباره نحوه اجرای مصوبه ۴۷۳، شورای رقابت در جلسه ۵۶۳ خود به این دلیل که در برخی قراردادهای منعقد شده بین خریداران و خودروسازان سود مشارکت پیش‌بینی شده است، تبصره‌ای اصلاحی به مصوبه مذکور الحاق کرد. متن تبصره مصوبه ۴۷۳ به شرح زیر است:

«در مواردی که قراردادهای منعقده سود مشارکت پیش‌بینی گردیده است، اینگونه قراردادها نیز مشمول مفاد مصوبه ۴۷۳ بوده و سود مشارکت لحاظ نخواهد شد.

شورای رقابت در مردادماه سال ۱۴۰۰ طی مصوبه ۴۷۳ اظهار می‌دارد: چنانچه مراجع ذی‌صلاح در رابطه با خودروهای انحصاری مشمول دستورالعمل قیمت شورا، با پیش‌فروش خودرو موافقت کنند به نسبت مبلغ پرداختی بابت پیش‌پرداخت، هر مشتری درصدی از قیمت رسمی خودرو را در زمان ثبت‌نام (نسبت به قیمت کارخانه) پرداخت کرده است در این صورت سهمی از خودرو که پیش‌پرداخت آن قبلاً انجام شده مشمول هیچ‌گونه تورم قیمتی احتمالی نخواهد شد و صرفاً بقیه سهم باقیمانده مشمول تورم بخشی احتمالی خواهد بود.»

کد خبر 658009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.