پیش‌بینی وضعیت جوی و حضور ۹۰ تیم امدادی در سوانح جوی

در روزهای اخیر سازمان هواشناسی کشور نسبت به وضعیت جوی پیش‌بینی‌هایی اعلام کرد و جمعیت هلال‌احمر نیز در این راستا تدابیری برای امدادرسانی در نظر گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صادق ضیائیان، رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در روزهای اخیر پیش‌بینی‌هایی از وضعیت جوی کشور داشت و اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در روز نهم اردیبهشت‌ماه در کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و یزد ابرناکی، رگبار، رعدوبرق و در خراسان شمالی و گلستان بارش پراکنده پیش‌بینی شد.

وی افزود: شنبه نهم اردیبهشت‌ماه در کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و شمال غرب بارش پراکنده ادامه داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: یکشنبه دهم اردیبهشت‌ماه در شمال غرب، سواحل دریای خزر، البرز، قزوین، تهران، سمنان، اصفهان، یزد، کرمان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و شرق کرمان رگبار پراکنده باران گاهی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به بارش باران در نقاط مختلف کشور و کاهش دما در برخی استان‌ها، گفت: امروز دهم اردیبهشت‌ماه در مناطقی از شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و مناطقی از سواحل شمالی همچنین در شرق و جنوب شرق کشور در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، رگبار پراکنده، رعدوبرق گاهی همراه با وزش باد شدید موقتی و خیزش گردوخاک رخ می‌دهد.

در راستای پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی نسبت به وضعیت جوی طی روزهای اخیر و آینده، جمعیت هلال‌احمر نیز برای امدادرسانی تدابیری را اندیشید تا امدادرسانی به این مناطق در اسرع وقت انجام شود، در این خصوص بابک محمودی، سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر جزئیاتی را ارائه کرد.

حضور ۹۰ تیم امدادی در عملیات سوانح جوی

بابک محمودی، سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به انجام عملیات جوی در ۲۰ استان کشور از حضور ۹۰ تیم امدادی در این عملیات خبر داد و افزود: از چهارم تا دهم اردیبهشت‌ماه ۲۰ استان کشور، متأثر از شرایط جوی بودند که به ۱۳ استان، ۱۷ شهرستان و ۴۲ منطقه شامل سه شهر، ٣١ روستا، یک منطقه عشایری و هفت محور امدادرسانی شد.

وی ادامه داد: امدادگران و نجاتگران جمعیت به ۱۰۳۳ نفر امدادرسانی کردند، ۱۴۷ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۵۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردند.

سرپرست سازمان امدادونجات با اشاره به اینکه ۹۰ تیم امدادی شامل ۲۹۶ نفر در عملیات شرکت کردند، تصریح کرد: امدادگران آب تجمیع شده در ۱۵۱ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

وی افزود: در این مدت زمان ۳۳ دستگاه چادر، ۲۳۵ تخته پتو، ۹۷ تخته موکت، ۱۸۵ کیلوگرم نایلون، ۹۸ بسته غذایی و ۳۷۴ قوطی کنسروجات در بین افراد توزیع شد، همچنین امدادرسانی در استان سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

کد خبر 657983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.