ارزیابی سنجش سلامت ۱۷ هزار نوآموز در پایگاه‌های استان اصفهان

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تاکنون ۳۶ هزار نوآموز پیش‌دبستانی در ۶۹ پایگاه سنجش سلامت نوبت‌گیری شدند که حدود ۱۷ هزار نفر آن‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

روح‌الله خزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه پایگاه‌های سنجش نوآموزان در سال ۱۴۰۲ برخلاف سال‌های گذشته، به جای تابستان در بهار فعالیت دارند، اظهار کرد: سایت my.medu.ir برای دریافت نوبت از مراکز سنجش همه مناطق و نواحی استان از اواخر اردیبهشت‌ماه فعال خواهد بود و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به این سایت برای دریافت نوبت اقدام کنند.

وی درباره فعالیت ۶۹ پایگاه سنجش نوآموزان در نواحی و مناطق استان، افزود: بر اساس طرح جدید سنجش سلامت نوآموزان، فعالیت پایگاه‌ها تا روز ۱۰ خردادماه فعال خواهد بود و لازم است تمام خانواده‌هایی که فرزند آن‌ها در مهرماه سال ۱۴۰۲ وارد پایه اول می‌شود، با مراجعه به این سایت تا پایان مهلت مقرر نسبت به دریافت نوبت اقدام کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: فرایند دریافت نوبت به شیوه‌ای ساده و آسان طراحی شده تا خانواده‌ها بتوانند بدون نیاز به مراجعه به کافی‌نت، این کار را از منزل با موبایل یا لب‌تاپ انجام دهند و هزینه آن را نیز به صورت آنلاین از درگاه سایت my.medu.ir پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۶ هزار نفر نوآموز پیش‌دبستانی در ۶۹ پایگاه سنجش سلامت نوبت‌گیری شدند که حدود ۱۷ هزار نفر آن‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: نوبت‌گیری حدود ۳۳ هزار نفر از نوآموزان اصفهانی در فصل تابستان و پاییز سال گذشته انجام شده است.

خزایی تبدیل مراکز اختلالات یادگیری به مراکز جامع توان‌بخشی و آموزش را نخستین تغییر جالب توجه طرح تحول سنجش نوآموزان نسبت به قبل دانست و گفت: با این اتفاق، فرایند سنجش تنها محدود به فصل تابستان نشده و توسط یک مرکز ثابت در طول سال و به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی کاهش بار مراجعان به مراکز و تراکم کار در فصل‌های تابستان و پاییز را از مزایای این تغییر دانست و اضافه کرد: در طرح جدید، امکان دریافت نوبت و پرداخت هزینه‌ها به صورت اینترنتی نیز میسر بوده که سبب کاهش بسیاری از مشکلات و چالش‌های گذشته شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: کاهش سن سنجش و امکان ارزیابی مراجعان از چهار سال به بالا، سنجش شایستگی‌های حرکتی، اختلالات روانی و هیجانی و نیز ارائه خدمات مشاوره‌ای به خانواده‌ها، از دیگر مزایای اجرای طرح تحولی سنجش نوآموزان است که گام بلندی در راستای مداخله بهنگام و اثربخش محسوب می‌شود.

مهلت و تکمیل فرآیند نوبت‌گیری تا پایان خردادماه

وی با تاکید بر اینکه والدین سنجش سلامت نوآموزان را جدی بگیرند، افزود: در تلاش هستیم که فرآیند نوبت‌گیری و ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایگاه‌های سنجش سلامت سطح استان تا پایان خردادماه ۱۴۰۲ به اتمام برسد و از خانواده‌ها درخواست می‌کنیم در این روزها نسبت به فرایند سنجش سلامت فرزندان خود اقدام کنند و روند آن را به روزهای پایانی آخر ماه موکول نکنند.

خزایی با بیان اینکه خانواده‌ها در بازه زمانی مشخص که از سوی مدیر مدرسه به آن‌ها اعلام می‌شود باید به این پایگاه‌ها مراجعه کنند، تصریح کرد: اگر خانواده‌ای در تاریخ مشخص شده به پایگاه‌های مربوطه مراجعه نکند، مشمول پرداخت جریمه (واریز مجدد ۶۰ هزار تومانی) سنجش سلامت نوآموز خود می‌شود و باید منتظر نوبت‌دهی جدید توسط مدیر مدرسه باشد.

وی اضافه کرد: همراه داشتن شناسنامه والدین و دانش‌آموز، کارت واکسیناسیون، معرفی‌نامه از مدرسه و یک قطعه عکس برای انجام مراحل سنجش در پایگاه‌ها لازم است، تنها هزینه آن به صورت آنلاین از درگاه سایت my.medu.ir قابل پرداخت خواهد بود و خانواده‌ها به هیچ‌وجه مبلغ مورد نظر را به مراکز تحویل نمی‌دهند.

شرط ثبت‌نام کلاس اولی‌ها انجام ارزشیابی سنجش سلامت

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: خانواده‌ها به دور از هرگونه استرسی شرایط حضور کودک را در پایگاه‌های سنجش سلامت فراهم کنند و تغذیه مناسب، استراحت و خواب کافی فرزند را در نظر بگیرند تا بدون دلهره وارد پایگاه و فرایند سنجش سلامت برای آن‌ها انجام شود، شرط ثبت‌نام کلاس اولی‌ها انجام ارزشیابی سنجش سلامت است و خانواده‌ها باید برگه نهایی انجام سنجش را به مدیر مدرسه تحویل دهند.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع مداخله به‌موقع سلامت سنجش دانش‌آموزان امسال در مقایسه با سال‌های گذشته سن سنجش کودکان به چهار سال کاهش پیدا کرده است تا خانواده‌ها بتوانند با اطمینان نوآموزان خود را وارد چرخه طرح سنجش کنند.

خزایی خاطرنشان کرد: داده‌های جمع‌آوری در فرایند سنجش نوآموزان در اختیار حوزه‌های پرورشی، آموزش ابتدایی و علوم پزشکی قرار خواهد گرفت تا خدمات موردنیاز به دانش‌آموزان ارائه و زمینه برای کاهش آسیب‌ها فراهم شود.

کد خبر 657981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.