۱۷ مدال رنگارنگ دستاورد کشتی‌گیران نوجوان ایران در بخش آزاد و فرنگی

تیم‌های منتخب کشتی نوجوانان ایران در رقابت‌های بین‌المللی جام پیروزی ترکیه موفق شدند ۱۷ مدال رنگارنگ شامل پنج طلا، شش نقره و شش برنز، به‌دست بیاورند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام پیروزی ترکیه روزهای هفتم تا نهم اردیبهشت‌ماه در شهر آنتالیای ترکیه برگزار شد و در پایان پنج مدال طلا، شش مدال نقره و شش مدال برنز توسط کشتی‌گیران آزاد و فرنگی کشورمان به قهرمانی در این تورنمنت منجر شد.

کشتی آزاد:

در پایان تیم کشتی آزاد نوجوانان ایران با کسب چهار مدال طلا، دو مدال نقره و سه مدال برنز و ۱۹۳ امتیاز به‌مقام قهرمانی رسید. برای تیم ایران امیررضا تیموری‌زاد در وزن ۵۵ کیلوگرم، سجاد پیردایه در وزن ۶۰ کیلوگرم، سیدابوالفضل حسینی در وزن ۷۱ کیلوگرم، ابوالفضل رحمانی در وزن ۸۰ کیلوگرم به مدال طلا، اهورا خاطری در وزن ۴۵ کیلوگرم، توحید نوری در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال نقره، سام سیار در وزن ۴۸ کیلوگرم، امیرمحمد نوازی در وزن ۵۱ کیلوگرم و مرصاد شاکری در وزن ۱۱۰ کیلوگرم به مدال برنز دست پیدا کردند.

همچنین در رده‌بندی تیمی نیز ایران با ۱۹۳ امتیاز به قهرمانی رسید و تیم‌های قزاقستان با ۱۹۱ امتیاز و ترکیه با ۱۵۵ امتیاز دوم و سوم شدند.

نتایج و دستاورد آزادکاران ایران در این رقابت‌ها:

در وزن ۴۵ کیلوگرم اهورا خاطری در دور نخست کشتی‌گیری از قزاقستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کرد. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۴ مقابل نماینده گرجستان به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. خاطری در دیدار فینال با نتیجه ۱۱ بر صفر مغلوب کشتی‌گیر ترکیه‌ای شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۴۸ کیلوگرم سام سیار پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب حریف فرانسوی شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به دیدار رده‌بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۸ بر ۴ از سد حریف گرجستانی گذشت و به مدال برنز رسید.

در وزن ۵۱ کیلوگرم امیرمحمد نوازی در دور اول از سد حریف ترکیه‌ای گذشت. وی در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر صفر مغلوب کشتی‌گیر قزاقستانی شد و به گروه بازنده‌ها رفت. نوازی در این گروه با نتیجه ۱۲ بر ۲ حریف اتریشی را مغلوب کرد و راهی دیدار رده‌بندی شد. وی در این دیدار مقابل حریف ترکیه‌ای با نتیجه شش بر صفر و ضربه فنی پیروز شد و به مدال برنز دست یافت. رضا گوران، دیگر نماینده کشورمان در این وزن در دور نخست مقابل حریف ترکیه‌ای شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۵۵ کیلوگرم امیررضا تیموری‌راد پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر صفر کشتی‌گیری از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور سوم و مرحله نیمه‌نهایی با نتیجه ۵ بر ۲ از سد حریف قزاقستانی گذشت و به دیدار فینال راه پیدا کرد. تیموری‌راد در دیدار پایانی با نتیجه ۱۱ بر صفر حریف گرجستانی را از پیش رو برداشت و به مدال طلا رسید.

در وزن ۶۰ کیلوگرم سجاد پیردایه پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر کشتی گیر لیتوانی را مغلوب کرد و در دور سوم با نتیجه ۸ بر ۵ از سد حریف فرانسوی گذشت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. پیردایه در این مرحله با نتیجه پنج بر یک کشتی گیر گرجستانی را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه چهار بر یک از سد حریف قزاقستانی گذشت و به مدال طلا رسید.

در وزن ۶۵ کیلوگرم سینا خلیلی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب حریف قزاقستانی شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه با نتیجه ۶ بر ۶ مغلوب دیگر حریف قزاقستانی شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۷۱ کیلوگرم سیدابوالفضل حسینی در دور نخست حریف ترکیه‌ای را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۱ بر صفر از سد دیگر حریف ترکیه‌ای گذشت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. حسینی در این مرحله با نتیجه ۵ بر صفر و ضربه فنی حریف ترکیه‌ای خود را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه ۳ بر ۲ حریف قزاقستانی را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۸۰ کیلوگرم ابوالفضل رحمانی در دور اول با نتیجه دو بر صفر و ضربه فنی از سد حریف ترکیه‌ای گذشت، وی در دور بعد با نتیجه ۱۳ بر صفر دیگر نماینده ترکیه را شکست داد و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. رحمانی در این مرحله با نتیجه ۹ بر صفر کشتی گیر قزاقستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۸ بر ۴ کشتی گیر ترکیه‌ای را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۹۲ کیلوگرم توحید نوری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر نماینده گرجستان را شکست داد. وی در دور دوم و در مرحله نیمه‌نهایی با نتیجه ۹ بر ۲ حریف فرانسوی را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. نوری در این دیدار با نتیجه ۶ بر ۳ مقابل حریفی از کشور گرجستان کشتی را واگذار کرد و صاحب مدال نقره شد.

در وزن ۱۱۰ کیلوگرم مرصاد شاکری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر ۶ حریف ترکیه‌ای را شکست داد و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب دیگر کشتی‌گیر ترکیه‌ای شد و به دیدار رده‌بندی رفت. شاکری در دیدار رده‌بندی با نتیجه ۱۰ بر ۸ کشتی‌گیر ترکیه‌ای را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.

کشتی فرنگی:

همچنین تیم کشتی‌فرنگی نوجوانان ایران نیز با کسب یک مدال طلا، ۴ مدال نقره و ۳ مدال برنز و ۱۳۰ امتیاز چهارم شد. برای تیم ایران پیام احمدی در وزن ۴۸ کیلوگرم به مدال طلا، محمدمعراج مهمدی در وزن ۴۸ کیلوگرم، نوید ابوطالبی در وزن ۴۸ کیلوگرم، احمدرضا محمدیان در وزن ۶۵ کیلوگرم، امیرحسین عبدولی در وزن ۱۱۰ کیلوگرم به مدال نقره، عرفان مرادی در وزن ۴۵ کیلوگرم، محمدرضا غلامی در وزن ۵۵ کیلوگرم، علیرضا عباسی در وزن ۸۰ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

در رده‌بندی تیمی نیز ایران با ۱۳۰ امتیاز چهارم شد و تیم‌های آذربایجان با ۱۷۳ امتیاز، قزاقستان با ۱۵۲ امتیاز و گرجستان با ۱۳۹ امتیاز اول تا سوم شدند.

نتایج و دستاورد فرنگی‌کاران ایران در این رقابت‌ها:

در وزن ۴۵ کیلوگرم عرفان مرادی در دور نخست حریف قزاقستانی را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه ۱۳ بر ۵ از سد کشتی گیر ترکیه‌ای گذشت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. مرادی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۲ مغلوب کشتی گیر آذربایجانی شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۱۰ بر ۱ کشتی‌گیر ترکیه‌ای را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.

در وزن ۴۸ کیلوگرم پیام احمدی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر ۲ نماینده گرجستان را مغلوب کرد وی در دور سوم با نتجیه ۳ بر ۲ حریفی از کشور قزاقستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهای راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۴ بر ۳ از سد کشتی گیر جمهوری آذربایجان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. محمدمعراج مهمدی، دیگر نماینده کشورمان در این وزن پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸ بر ۳ حریف ترکیه‌ای را شکست داد. وی در دور سوم با نتیجه ۶ بر ۲ کشتی‌گیری از رومانی را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. مهمدی در این مرحله با نتیجه ۳ بر صفر مقابل کشتی گیر قزاقستانی به برتری دست یافت و به دیدار فینال رفت. دیدار فینال بین دو نماینده کشورمان برگزار شد که پیام احمدی با نتیجه ۴ بر صفر محمدمعراج مهمدی را مغلوب کرد و به مدال طلا رسید. مهمدی نیز صاحب مدال نقره شد.

در وزن ۵۱ کیلوگرم نوید ابوطالبی در دور اول کشتی‌گیر قزاقستانی را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۷ بر ۲ و ضربه فنی حریف گرجستانی را شکست داد. ابوطالبی در دور بعد با نتیجه ۶ بر یک و دیسکالیفه حریف ترکیه‌ای را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۲ بر ۷ مقابل حریف قزاقستانی پیروز شد و به دیدار فینال رسید. ابوطالبی در دیدار پایانی با نتیجه ۵ بر ۳ مغلوب حریف آذربایجانی شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۵۵ کیلوگرم محمدرضا غلامی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۳ بر یک حریفی از قزاقستان را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه ۵ بر ۱ مغلوب کشتی گیر جمهوری آذربایجان شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده‌ها رفت. غلامی در این گروه با نتیجه ۹ بر صفر نماینده قزاقستان را شکست داد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۳ از سد کشتی‌گیر گرجستانی گذشت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم احمدرضا محمدیان در دور نخست از سد حریف قزاقستانی گذشت. وی در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۳ کشتی‌گیر جمهوری آذربایجان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. محمدیان در این مرحله با نتیجه ۴ بر ۳ از سد حریف گرجستانی گذشت و به دیدار فینال راه پیدا کرد. وی در دیدار فینال با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب دیگر حریف گرجستانی شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۶۰ کیلوگرم علی دزفولی نژاد در دور نخست مقابل حریف قزاقستانی مغلوب شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۷۱ کیلوگرم محمود کارگر پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۵ بر یک مغلوب حریف قرقیزستانی شد و از دور رقابت کنار رفت.

در وزن ۸۰ کیلوگرم علیرضا عباسی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر ۵ کشتی‌گیر قزاقستانی را شکست داد، وی در دور عبد با نتیجه ۲ بر یک حریف گرجستانی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. عباسی در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۱ مغلوب دیگر حریف گرجستانی شد و به دیدار رده‌بندی رفت. عمادرضا محسن‌نژاد، دیگر نماینده کشورمان در این وزن پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب حریف گرجستانی شد، اما با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه با نتیجه ۱۰ بر یک حریف ترکیه‌ای را مغلوب کرد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. در دیدار رده بندی علیرضا عباسی با نتیجه ۹ بر صفر عمادرضا محسن‌نژاد را مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۹۲ کیلوگرم مرتضی دالوند پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه یک بر یک مغلوب حریف قزاقستانی شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۱۱۰ کیلوگرم امیرحسین عبدولی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه یک بر صفر از سد حریف قرقیزستانی که مصدوم شده بود، گذشت. وی در مرحله نیمه‌نهایی با نتیجه ۳ بر ۲ و ضربه فنی کشتی‌گیر قزاقستانی را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. عبدولی در دیدار فینال با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب حریف گرجستانی شد و به مدال نقره رسید.

کد خبر 657969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.