اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار ضروری است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار برای رفع مشکلات و دست‌اندازهای موجود در این زمینه تصویب شده است و تاکید ما بر اجرای قانون است، اگرچه نقد و اشکالات آن نیز باید منعکس شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا جان‌نثاری صبح امروز _یکشنبه، دهم اردیبهشت‌ماه_ در پنجاه‌وهفتمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان اظهار کرد: قانون تسهیل مجوزهای کسب‌وکار غیرقابل دخل و تصرف است اما در صورتی که ایراداتی در نحوه اجرا باشد، لازم است که احصاء شود و فعالانه با آن برخورد کنیم.

وی با اشاره به اهمیت برنامه هفتم توسعه افزود: اداره‌کل ورزش و جوانان و امور بانوان استانداری باید با تشکیل کارگروهی در این دو حوزه، نکات پیشنهادی خود را برای گنجاندن در برنامه هفتم توسعه به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پیشنهاد دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ابلاغیه‌های دستگاه‌های اجرایی برای پاسخگویی به درخواست متقاضیان را بسیار گوناگون دانست و گفت: این ابلاغیه‌ها گوناگون و متفاوت است و وحدت رویه‌ای در این زمینه وجود ندارد اما ملاک ما عرف یک‌ماهه است با این حال گاهی ممکن است پاسخ به استعلام‌ها تا دو ماه طول بکشد که این زمان طولانی پذیرفته نیست.

وی اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار را ضروری اعلام کرد و یادآور شد: این قانون برای رفع مشکلات و دست‌اندازهای موجود در این زمینه تصویب شده است و تاکید ما بر اجرای قانون است، اگرچه نقد و اشکالات آن نیز باید منعکس شود.

جان‌نثاری با اشاره به برنامه‌های حوزه ازدواج جوانان تصریح کرد: با توجه به حضور مدیران ارشد استان در ستاد ساماندهی جوانان، آن‌ها باید نتیجه اندیشه‌ورزی بخش‌های مختلف و پیشنهادها را به ستاد ارائه دهند تا برای رفع مشکلات این بخش تصمیم‌گیری شود.

وی ادامه داد: مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در موضوعاتی همچون ازدواج و اشتغال باید در هیئت‌های اندیشه‌ورزی و با حضور کارشناسان بررسی و نتیجه همراه با ارائه طرح و پیشنهاد در این جلسه مطرح شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود: لازم نیست که جلسه مصوبات زیادی داشته باشد بلکه خروجی آن باید موجب تحول در جامعه شود، بنابراین توجه به خروجی جلسات از تعداد مصوبات آن مهم‌تر خواهد بود زیرا حل مشکل جامعه ملاک عمل ما است.

وی همچنین درباره برنامه‌های اوقات فراغت خاطرنشان کرد: موضوعی که در این ستاد باید مورد بررسی قرار گیرد، این است که کدام دستگاه‌های استان به موضوع اوقات فراغت جوانان می‌پردازند و چه دستگاه‌هایی می‌توانند از آن پشتیبانی کنند.

جان‌نثاری با اشاره به محور برنامه‌های پیشنهادی غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان گفت: فعالیت‌های فرهنگی و هنری با تاکید بر تقویت آگاهی‌های دینی مبتنی بر قرآن و عترت، کتابخانه و مطالعه و پژوهش، برنامه‌های گسترده ورزشی، اردوهای جهادی، اردوهای زیارتی، سیاحتی، علمی و گردشگری، مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، برنامه اوقات فراغت در محیط مجازی، گفت‌وگو با جوانان و شناسایی و معرفی اختراعات و ابتکارات، بعضی از محورهای پیشنهادی در زمینه اوقات فراغت به‌شمار می‌آید.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان خواستار توجه همه دستگاه‌های اجرایی استان به محور برنامه‌های اوقات فراغت شد و تاکید کرد: لازم است که آمار شرکت‌کنندگان در هر بخش اعلام شود تا با توجه به این خروجی بتوانیم ارزیابی بهتری از عملکرد این بخش داشته باشیم، در حالی که گاهی خروجی مبهم باعث می‌شود که فعالیت‌ها هم‌پوشانی نداشته باشد یا اندازه‌گیری نشود.

کد خبر 657926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.