محرومیت تحصیلی دانش‌آموزان زلزله‌زده ترکیه

شورای شهر استانبول اعلام کرد که نزدیک به ۲.۵ میلیون دانش‌آموز به‌ دلیل سکونت در منطقه زلزله‌زده قادر به دریافت آموزش نیستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بر اساس گزارش صادره از سوی اتحادیه شوراهای شهر ترکیه، نزدیک به پنج میلیون کودک در اثر زلزله آسیب‌دیده و ۲۰۰ کودک دست و پای خود را از دست داده‌اند. فاجعه رخ‌داده نه تنها بر شرایط جسمی بلکه بر شرایط روحی و رفتاری کودکان نیز تأثیر منفی داشته است. از سوی دیگر به‌رغم تلاش‌های بسیار برای بازگرداندن روند آموزشی مناطق به حالت عادی، تنها نزدیک به ۳۵ هزار دانش‌آموز که پس از زلزله به استان‌های دیگر منتقل شده بودند، به مدارس خود بازگشتند و برای دیگر دانش‌آموزان چادرهای آموزشی برپا شده است که طبق اعلام دولت قرار است به‌زودی با کانتینرهای ثابت جایگزین شود.

آموزش و پرورش در این راستا شروع به ارائه تلویزیون به همه واحدها، همچنین راه‌اندازی کانال آموزش از راه دور و توزیع برنامه‌های مربوط به دوره‌های درسی کرده است. شورای شهر استانبول اعلام کرد که بر اساس گزارش اتحادیه آموزش و پرورش، نزدیک به ۲.۵ میلیون دانش‌آموز در استان‌های جنوبی آسیب‌دیده از زلزله ویرانگر اخیر در حال حاضر قادر به تحصیل نیستند.

محرومیت تحصیلی دانش‌آموزان زلزله‌زده ترکیه

شورا افزود که بر اساس مشاهدات میدانی این گزارش، از هر ۱۰۰ دانش‌آموز در ۱۱ استان زلزله‌زده تنها ۲۰ تا ۲۵ نفر در آموزش‌های ارائه شده در چادرها شرکت می‌کنند، با این حال حضور همین تعداد نیز به‌طور منظم صورت نمی‌گیرد.

شورا با اشاره به این‌که بر اساس آمار رسمی سه میلیون و ۲۵۰ هزار دانش‌آموز در این استان‌ها وجود دارد، تصریح کرد: بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش در اواخر مارس، ۲۵۲ هزار و ۸۲۹ دانش‌آموز از حق انتقال به استان‌های دیگر استفاده کرده‌اند و میزان مشارکت در کلاس‌های برگزار شده در چادر و کانتینر نشان می‌دهد که حدود ۲.۴ میلیون دانش‌آموز مناطق زلزله‌زده هیچ‌گونه آموزشی دریافت نمی‌کنند.

شورای شهر با اشاره به گزارش یادشده همچنین اعلام کرد برای دانش‌آموزانی که برای امتحانات دبیرستان و دانشگاه آماده می‌شوند، الزامی است در کلاس‌های جداگانه‌ای که به‌زودی در کانتینرها برگزار می‌شود به تحصیل ادامه دهند.

کد خبر 657915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.