کسب ورودی ماده ۵۰ متر آزاد رقابت‌های جهانی توسط شناگر ایرانی با چاشنی رکوردشکنی

سامیار عبدلی، شناگر ملی‌پوش کشورمان با ثبت زمان ۲۲٫۸۴، ضمن صعود به فینال ماده ۵۰متر آزاد رکورد این بخش را هم به نام خود زد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سومین روز از رقابت‌های شنا ترکیه عصر امروز _شنبه نهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲_ پیگیری شد و سامیار عبدلی در رکوردگیری ۵۰ متر آزاد بار دیگر برای کسب ورودی جهانی و بهبود رکورد خود تلاش کرد.

این شناگر جوان و آینده‌دار تیم ملی روز گذشته در مرحله مقدماتی و فینال ماده ۵۰ متر آزاد دو بار با زمان ۲۲٫۹۰ تنها با یک‌صدم ثانیه فاصله از کسب ورودی جهانی موفق شد رکورد این ماده را که بنیامین قره‌حسنلو در مسابقات لیگ شنا سال ۱۳۹۷ به ثبت رسیده بود را تکرار کند.

اما به درخواست کادر فنی تیم مقرر شد عبدلی عصر امروز یک‌بار دیگر در رکوردگیری ماده ۵۰ متر آزاد تلاش کند که این شناگر سرعتی‌رو تیم ملی ایران خوش درخشید و موفق شد با ثبت زمان ۲۲٫۸۴ علاوه بر جابه‌جایی رکورد این ماده ورودی مسابقات جهانی شنا ژاپن را به‌دست بیاورد. در ادامه این رقابت‌ها دیگر شناگران ایران در فینال ماده‌های ۵۰ پروانه، صد متر کرال پشت و ۲۰۰ متر آزاد به آب خواهند زد.

بدین ترتیب در ماده ۵۰ متر آزاد، سامیار عبدلی با ثبت زمان ۲۲٫۸۴ علاوه‌بر کسب ورودی مسابقات جهانی شنا ژاپن رکوردشکنی کرد. گفتنی است رکورد پیشین با آمار ۲۲٫۹۰ به نام بنیامین قره‌حسنلو بود.

کد خبر 657877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.