علت حمله گرگ به مردم اردستان در دست بررسی است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درباره آخرین جزئیات ماجرای حادثه حمله یک قلاده گرگ به شش نفر از شهروندان اردستانی، گفت: مقرر شد یک تیم کارشناسی از محیط‌زیست که مسئول پیگیری و پیشگیری این‌گونه حوادث در استان است، برای ارزیابی علت حادثه به اردستان اعزام شوند.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه روز گذشته حمله یک قلاده گرگ به تعدادی از شهروندان اردستانی حمله‌ور شد که در این حادثه شش نفر از ناحیه دست و پا مجروح شدند، اظهار کرد: بلافاصله با حضور مأموران کلانتری اردستان به منظور حفظ جان شهروندان این گرگ کشته شده است.

وی ادامه داد: بعد از حضور نیروهای اورژانس در محل حادثه، اقدامات اولیه و سرپایی برای مصدومان انجام و مجروحان برای روند ادامه درمان و آزمایشات لازم به بیمارستان اردستان انتقال داده شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: براساس ابلاغ دستورالعمل‌های لازم، به منظور تشخیص هاری این قلاده گرگ، سازمان دامپزشکی استان مسؤول پیگیری و ارائه اطلاعات است.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل محیط‌زیست استان مسؤول و متولی پیگیری و نظارت بر این‌گونه حوادث است، گفت: بلافاصله با وقوع حمله یک قلاده گرگ و مجروح شدن شش نفر از شهروندان اردستانی، دستورات لازم به محیط‌زیست اصفهان ابلاغ و مقرر شد که یک تیم کارشناسی موضوع را بررسی و ضمن علت‌یابی حادثه از پیشامد چنین حوادثی پیشگیری کنند.

شیشه‌فروش ادامه داد: براساس برنامه‌ها و اقدامات راهبردی باید اطلاع‌رسانی‌های لازم به مردم و کشاورزان در مجاور مناطق حفاظت شده انجام شود تا از وقوع هرگونه حوادث ناگهانی و آسیب شهروندان به موقع جلوگیری شود.

ثبت ۲۲ مورد حمله حیوانات وحشی به مردم اصفهان

وی با اشاره به ثبت و گزارش ۲۲ نوع حادثه حمله حیوانات وحشی در سال گذشته به شهروندان استان اصفهان، اظهار کرد: در مجموع ۲۲ منطقه حفاظتی و شکار ممنوع در استان وجود دارد که با توجه به زیستگاه گرگ، شغال و روباه گاهی کمبود موادغذایی در مناطق و عرصه‌ها سبب گرایش این‌گونه حیوانات وحشی به سکونتگاه‌های انسانی می‌شود اما باید برای حفاظت و پیشگیری از هرگونه حوادث دستوالعمل‌های لازم ارائه شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ضمن یادآوری گزارش‌های شهروندان به محیط‌زیست حاکی از رؤیت چند قلاده گرگ در مناطق محدوده صحرای دستگرد و قائمیه (ناژوان) در سال گذشته، خاطرنشان کرد: پس از پیگیری دو ماهه، دو قلاده گرگ و پنج قلاده شغال در منطقه ناژوان زنده‌گیری و در محیط زیست طبیعی رها شدند.

کد خبر 657860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.